top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

yoni_yarom.jpg
 
מאת:  אבי גנאור
בבחירות להנהלת איגוד האופניים שהתקיימו ב-  27.4.17  נבחרה רשימתו של ד"ר יוני ירום לכהונה בת 4 שנים. הרשימה כוללת את ירום כיו"ר האיגוד ואת חברי הוועד המנהל היוצא אילן תמיר אשר ישמש כסגנו של ירום, עמית לוין, ליהי תדמור וגילי תמיר וכן את חברי הוועד החדשים אמיר אשל, און רגוניס ונני מעוז. בנוסף, כנציג רוכבי העילית בוועד המנהל נבחר אלוף ישראל לשעבר יואב בר.
ד"ר ירום מסר לאחר היוודע התוצאות: "״הנהלת האיגוד החדשה והמחוזקת מונה תשעה חברים ותמשיך בפועלה להרחיב ולחזק את ענף האופניים בישראל, תוך פיתוח ענפים אולימפיים חדשים של וולודרום (אופני מסלול) ובי. אם. איקס ויצירת חוסן כלכלי באופן הוגן ושקוף בשיתוף כל הגורמים הפעילים בענף. אנו תקווה כי הקדנציה הנוכחית תביא להישגים חסרי תקדים במישור הלאומי והבינלאומי״
_________________________.jpgובנתיים נמסר מהנהלת האיגוד (על ידירדן גזית)  כי  8 רוכבות אופני כביש ישראליות משתתפות בימים אלה בטור הבינלאומי Gracia Orlova בצ'כיה. היומיים הראשונים של התחרות אופיינו במזג אוויר חורפי וסוער עם טמפרטורות קרובות לאפס מעלות וגשמים עזים. המארגנים נאלצו לשנות את מסלול הקטע השני עקב שלגים שחסמו את הכביש בהרים בו תוכנן המסלול המקורי לעבור.
לאחר יומיים של תחרות רותם גפינוביץ מדורגת במקום ה-18 מבין 141 רוכבות שזינקו לטור. חשוב מכך, רותם סייעה לרוכבות קבוצתה ההולנדית WM3 לזכות בשני הקטעים הראשונים ולהוביל את הדירוג הכללי והקבוצתי. עומר שפירא לא סיימה את הקטע הראשון, ואילו נועה בורוכוביץ, רוני פישמן והילה יצחק לא סיימו את הקטע השני במסגרת מגבלת הזמן. אביטל גז, מרים בר און וגל חדש מדורגות במקומות ה-106, 109 ו-110 בהתאמה. 
 
3532.jpg
מאמן הנבחרת ניב ליבנר מסר כי "כל הרוכבות הפגינו רוח לחימה והתמודדו ככל יכולתן עם תנאי מזג אוויר קשים שהן אינן רגילות אליהם. נעשה את המיטב ביומיים שנותרו." מחר יתקיים קטע נגד השעון אישי בבוקר וקטע כביש אחר הצהריים. במקביל, שני בלוך סיימה  במקום ה-55 מבין 107 רוכבות בפרולוג של תחרות Elsy Jacobs בלוקסמבורג שהחלה שתסיים ביום ראשון.
 

 

tayarut.jpgמאת אייל אופק 
צילומים: אבי גנאור

פרק ראשון:
ביום ה' האחרון 29.1.2016 נטלתי חלק, כמו כל שנה, בכנס תיירות אופניים שמארגן איתן חברוני בסיוע המועצה האזורית מטה יהודה.

אני מסיר את הכובע בפני איתן והמועצה שכבר 11 שנה מנסים כמעט לבד למשוך את העגלה.
לצערי העגלה הזו, עגלת תיירות האופניים, לא רק שלא זזה, אלא שקועה עמוק עמוק בבוץ ולדעתי אפילו שוקעת.
יתכן כי תיאום לא טוב או כל סיבה אחרת מנעה את השתתפותך בכנס וזה בסדר. יש לך על הראש לטפל בכל ענף התיירות בישראל, פנים וחוץ, ואין לי ספק שיש לא מעט נישות בתיירות שהרבה יותר משמעותיות מתיירות האופניים.
נציג משרד התיירות בכנס, הגיע, נאם את נאומו במשך 8 דקות ועזב את האולם. לא מצא לנכון לכבד את המעטים שבאו לכנס ולשמוע מה יש להם לומר על הנושא מלבד התייחסויות קצרצרות שבאו בתום נאומו הלא רלבנטי (אנחנו לא זקוקים ממנו לעצות איך להתמודד עם משרדי הממשלה בכלל ומשרד התיירות בפרט).
תיירות האופניים בישראל שקועה בבוץ העמוק של גשמי דצמבר האחרון (גשמי ברכה...) כמו כל תחום התיירות הנכנסת לישראל ולא אכנס עכשיו לגורמים, אתה מכיר אותם טוב ממני וחווה את הקשיים יום יום.
לפני 5 שנים כאשר התחלתי לבדוק אפשרות להכנס לתחום תיירות האופניים הנכנסת, הזהירוני כל הגורמים עמם נפגשתי, השמר לך! אל תתקרב .. היינו שם ונואשנו. שוב לא נכנס למכלול הגורמים שקיימים, אני יכול למנות אותם אחד לאחד אך לשם מה להגדיל את הייאוש והתסכול שלי ושל שאר האנשים הטובים שעוד מנסים פה ושם להתמודד עם הנושא.
הסתיים הפרק הראשון של היומן, פרק התסכול והמרמור...
פרק שני:
מה עושים? 
היות ואני לא מרים ידיים, לא מתייאש וגם לא מתפרנס בשלב זה מתיירות אופניים, יש לי נשימה ארוכה מאשר לשאר הגורמים שנמצאים בענף או אלא שכבר נטשו במר ייאושם. אני מציע שמשרד התיירות יחבור למיזם של החברות הכלכליות שמנסה בקצב שלו לקדם איל רום, מנכ"ל החברה הכלכלית של מועצה אזורית מגידו, יחד עם 12 חברות כלכליות נוספות ורבות שרוצות להצטרף.
כבר בחודשיים הבאים, לא לחכות שנה שלמה, משרד התיירות נותן מעטפת לוגיסטית (לא כסף בשלב זה...) לכנס נוסף בתחום תיירות אופניים נכנסת (בשלב הבא נעסוק גם בתיירות פנים שיש לה את המאפיינים והבעיות שלה, אבל הן אחרות לגמרי).
משרד התיירות נותן מטריה, הוא האבא של הפרויקט, אחראי על הצוות ההיגוי ומתחילים לנסות יחד להוציא בשלב ראשון את העגלה מהבוץ... עדיין לא מתקדמים קדימה רק מעמידים את העגלה במקום שניתן יהיה לראות אותה. חשוב מאד שאתה תהיה נוכח אישית בתחילת הדרך על מנת שבמשרד  ומחוצה לו יקבלו את המסר שהנושא אכן חשוב לכולם מעבר לעובדה שזו נישה קטנטנה בתיירות הנכנסת אבל עם פוטנציאל גדול כפי שאני מאמין.
פרק שלישי ואחרון:
כמה תובנות על נושא תיירות אופניים בישראל מניסיונו של גורם פרטי שלמד את הנושא ועוסק בו 5 שנים באינטנסיביות. לאחרונה נפתח בקנדה שביל לאופניים תיירותיים, שלמכוניות אסור לעלות עליו, באורך של 23,000 ק"מ מהצד המערבי לצד המזרחי של המדינה. שבילים כאלה יש בארצות הברית שלא לדבר על גרמניה וכלל אירופה שמרושתות ברשת שבילי אופניים מדהימה. אם מכמתים מעט את המספרים ומשווים את קנדה לישראל, רק בנוגע לשביל המדובר כאן, מדובר על 650 מטר שביל אופניים לכל אזרח. בישראל אין בכלל שבילי אופנים זמינים לטיולי טורינג או משהו דומה.
ההשקעה האדירה של הקרן הקיימת בסינגלים בשנים האחרונות אין בינה ובין תיירות אופניים דבר. מדובר על תשתית מעולה לרוכבים שרוצים לרכב אבל לא להשאיר גרוש על השביל. 
אם רוצים לקדם תיירות אופניים לישראל, ויש לנו תשתית נהדרת של בתי מלון הפרוסה בכל הארץ ודרכים לאופני הרים בכל מקום (עדיין ללא שילוט מתאים וללא מפות באנגלית...), חייבים לשנות גישה וחשיבה ולהתחיל לתכנן ברמה הלאומית והארצית שבילי אופניים לתיירים המקשרים נקודות עניין כמו  למשל: בין ראש הנקרה לעכו, בין נצרת לציפורי, בין טבריה לירדנית או לכפר נחום, כמו בין תל אביב לירושלים ועוד ועוד... 
אפילוג
אנו, תיירני האופניים שניתן לספור אותם על יד אחת, כאן לרשות כל מי שרוצה, מוכן ויכול לסייע לנו לקדם את נושא תיירות האופניים בישראל.
שנה טוב
איל אופק - Go bike Israel

חב' וולוו מציגה ספרייי שעשוי להציל את חיי רוכבי האופניים

___________2.jpg
רכב וכתב: יונתן תקו
צילם: אבי גנאור
 
מבוא
אני זוכר בבירור את האופניים הראשונים שלי. אלה היו אופניי קרוס קאנטרי זנב קשיח בעלי אבזור נוראי, אבל מאוד שימושיים. למרות שהם שירתו אותי ברמה סבירה, אך לא מספקת, אהבתי אותם והם תמיד יגרמו לי לחייך בנוסטלגיה כשאני נזכר בהם. אני מתאר לעצמי שגם אתם זוכרים את הזנב הקשיח הראשון שלכם ואת המעבר לאופניי שיכוך מלא, אצל חלקנו המעבר לא נתקל בקשיים מיוחדים ומצאנו את המידה הנכונה, האבזור הנכון והמחיר הנכון. כאשר קניתי את אופניי השיכוך המלא הראשונים שלי ביצעתי סקר שוק וגיליתי שהמחירים היו די דומים אצל מגוון היבואנים ושישנו רף מסוים שאותו צריך לעבור במחיר כדי לרכוש אופניי הרים מקצועיים אך בסיסיים. היום אני תוהה באשר למסקנה שהסקתי אז, האם אפשר למצוא אופניי כניסה שיתנו תמורה מספקת במחיר יחסית נמוך ועדיין לשמור כסף עבור אביזרים ומיגונים?
 
MERIDA, מי זה היצרן הזה? 
החלטתי לבחון הפעם אופניי שבילים מבית מרידה שקיבלנו מהיבואן: רוזן ומינץ.  לאלה מכם שלא שמעו על מרידה למרות נוכחות לא מובטלת בשטח ובסצנת האופניים הישראלית אפתח בהקדמה קצרה.
מרידה הינה חברה טיוואנית המייצרת אופניים משנת 1972 ובדומה לג'יאנט גם היא נחשבת כ"ענק" אופניים טיאוואני המייצר כ 2.2 מיליון זוגות אופניים בשנה בחמישה מפעלים שונים ברחבי הגלובוס. אחד מרכזי בטייוואן, שלושה בסין ואחרון חביב בגרמניה. בשנת 2001 מרידה רכשה כ 49% מחברת ספשיילייזד ומאז עברו דגמיה המוכרים אבולוציה וזאת בעקבות  השקעה במחקר ופיתוח שנעשו בגרמניה. כיום נחשבת מרידה לחברה השניה בגודלה בעולם אחרי גיאנט.
 כדי להוסיף למהפך ולתנופה שהחברה צוברת,  מרידה מציגה בשנים האחרונות מספר ניצחונות לא מבוטל במירוצי קרוס קאנטרי לאופניה עם קבוצת
ומשנת 2013 החלה אף להתחרות במרוצי כביש  עם קבוצת  Team Lampre-Merida Merida Multivan    
__________4.jpg
משך השנים סומנו האופניים של מרידה במבחני מגזין אופניים כאופניים בסיסים (לא יקרים) שמעניקה תמורה טובה לכסף. כיום  מרידה מציעה מגוון דגמים עם רמת אבזור משתנה ורחבה על מנת להתאים לכל כיס ומקדישה תשומת לב לשווקים מתעוררים. הדגם הנמכר ביותר כיום מתוצרתה הוא   120 והוא אבולוציה של סוס העבודה הישן ה-Trans-mission
 
אז מה יש לנו 
ההשקעה בדגמים החדשים ניכרת לעין כבר במבט ראשון, השלדה מיוצרת בטכנולוגיית ההידו-פורמינג (שבעזרתה ניתן ליצור צורות מורכבות באמצעות דחיסת נוזל לתבנית) הריתוכים בצוואר ההיגוי יפיפיים, הצביעה איכותית וכמו כן העיצוב. בדגמי ה  one 20 כבלי מעבירי ההילוכים מנותבים בתוך השלדה בצורה אלגנטית ותורמים למראה נקי ואיכותי.
על משפחת ה 1-20 אשר מספרה מייצג את מהלך המתלים נמנים לא פחות משישה דגמים בעלי רמת אבזור משתנה ולכולם גלגלי 27.5 ושילדה זהה. לקחתי את דגם ה 7.6 לנסיעת מבחן בעיקר בזכות בולמי הרוקשוקס שמלפנים  ומאחור  ובזכות  התמחור השפוי של 7600 ש"ח שנחשב כזול מול המתחרים. אני מוכרח להודות שבתחילה חששתי ולא צפיתי לשום חווית רכיבה מהנה אבל הזכרתי לעצמי שאופניים אלו מיועדים לרוכבים חדשים בתחום או לכאלה שעושים את המעבר מזנב קשיח לשיכוך מלא ושלא מוכנים לשלם יותר עבור אבזור שהם לא בהכרח צריכים. 
 
בשטח
וכך נסעתי באחד מסופי השבוע עם אופניי המבחן שברשותי ליער בן שמן, בחרתי במסלול הכחול מפני שהוא זורם וגם מפני שישנם קטעים טכניים שיעמידו את אופניי ה 1-20 למבחן הראוי להם. יער בן שמן הוא מסלול נוח לרוכבים מתחילים ומבחינתי הוא המקום האידיאלי לבחון אופניי כניסה לקטגוריית השיכוך המלא. לא ידעתי למה לצפות לפניי המבחן למרות שהיו לי חששות כאשר בחנתי מקרוב את הבולם (משכך) הקדמי מסוג 
Rock Shox 30Gold TK27 120
__________10.jpg
הבולם הזה הוא אמנם מבית רוקסשוקס ומציג מהלך של 120 מ"מ אבל מבט אחד על תומכות הציר הקדמי שידר לי למי הוא בדיוק נועד – רוכבים מתחילים אשר לא התנסו בבולמים טובים יותר שיש לשוק להציע. לבולם ישנה ידית כיוון החזרה בתחתית אשר מציגה טווח מאוד קצר של כיוון ללא אפשרות לספירת קליקים וחבל, כי ידית זו תורמת לתחושה הכללית של בולם זול ולא איכותי. לבולם ישנה אפשרות של נעילה מהכידון למטרת רכיבה עירונית – תוספת מבורכת עבור הרוכב המתחיל. הבולם האחורי  Rock Shox Monarch R    נראה קצת יותר איכותי כאן כבר ישנה אפשרות לכיוון החזרה בצורת ידית עם ספירת קליקים אבל משום מה הבולם נעדר אפשרות נעילה.
ברכיבת שטח מאומצת הבולם האחורי שקע והיה נתון לבובינג בחלק מן הזמן ואילו הקדמי הנעדר כיוון החזרה ראויה ספג מהמורות בצורה טובה אבל ההחזרה של המהלך זעזעה אותי רוב הזמן וגרמה לתחושה של חוסר נוחות ובעיקר רתיעה ממעבר מכשולים ומטיפוס על סלעים. כאשר הבולם הקדמי שוקע ללא זמן תגובה מספיק להחזרה של מלוא המהלך – בירידות לדוגמא – ההחזרה לא זעזעה את האופניים והבולם תיפקד בצורה טובה כך שעדיין תפקוד הבולמים סביר ושוב חשוב לזכור שתופעות אלו לא בהכרח יורגשו על ידי רוכב מתחיל. למרות כל הנאמר על הבולמים ואיכותם אני עדיין חושב שהבולמים מציגים תמורה נאה למחיר ותמיד אפשר להוסיף כך וכך שקלים ולרכוש דגם בעל בולמים איכותיים יותר.
 
__________8.jpg
ה 1-20 הינם אופניים שגורמים לרוכב הממוצע להרים גבה ולתהות על קנקנם ואני מוכרח לציין שהאופניים האלו הפתיעו אותי לטובה היכן שלא צפיתי, הכוונה לאבזור שבא מבית מרידה ואינו ממותג כמו המתחרים אבל עדיין נותן תמורה טובה לכסף.
 
האוכף
דבר ראשון האוכף הזה נוח מה שמבחינתי היה אפילו  מוזר שכן כבר התרגלתי להחליף אוכף  בכל אופניי המבחן שעליהם רכבתי עד היום. האוכף מבית מרידה מעוצב נאה מבחינה חזותית אך גם מבחינה אורטופדית ולא משאיר סימנים או חבורות בסיום הרכיבה - גם ברכיבות ארוכות. מבחינתי זו הייתה  הפתעה כי בד"כ יצרנים אינם משקיעים די באוכפים שמסופקים עם האופניים והרוכב נאלץ להוסיף כמה מאות שקלים שאינם כלולים במחיר כדי לשדרג.
 
הבלמים
הבלמים הם מבית שימנו –Shimano M506 עם דיסקים בקוטר 180 מ"מ, חזקים ונשכניים. הם מאוד הפתיעו ביעילותם ולא אכזבו אותי אפילו פעם אחת. למרות שמדובר בבלמים ללא יומרות לרכיבה אגרסיבית הם תמיד סיפקו עוצמת בלימה מספקת שאפילו גרמה לי לקנא קצת כי באופניים הפרטיים שלי   מותקן הדגם    M445  שכנראה מפגר קצת מאחור מול הסטנדרט החדש. ידיות הבלם לדוגמא קצרות ומאפשרות תפעול באצבע אחת ובעלות מנגנון משופר. חשוב לציין שידיות הבלם משולבות עם מעבירי ההילוכים וכך תורמות למראה פחות מסורבל של ההגאים.  
הצמיגים
ברוחב 2.25 מבית חברת מרידה הם בעלי אחיזה טובה ותיפקדו היטב ברוב המצבים – למרות שבמהירויות גבוהות נטו לאבד אחיזה בפניות ובדריפטים אך עדיין ראויים לציון לשבח לאור העובדה שהם אינם מתוצרצת חברה ממותגת והבהחלט משרים ביטחון. גם 
הגריפים השחורים בעלי טבעת נעילה משדרים איכות והכידון הרחב מבית מרידה מספק היגוי טוב למרות שאין לו זוית הגבהה.  בחירת כידון "ישר" יותר ע"י מרידה בהחלט מחזקת את התחושה שאלו אופניי שבילים עם קריצה לכיוון הקרוס קאנטרי. בנוסף זוית ההיגוי והסטם הקצר מספקים קלילות מרשימה שעוזרת מאוד כאשר רוכבים במסלולים צפופים. מידת הגלגל כנראה עוזרת בנוסף להיגוי והג'אנטים שגם הם מבית מרידה נראים אמינים ואיכותיים, לא תשמעו ממני כאן תלונות על משקל גבוה של הגלגלים, להיפך עם האופניים קל מאוד לפתח מהירות מעמידה ומידת הגלגל בהחלט סייעה בקטעים טכניים והורגשה לטובה בשילוב עם גאומטריית ההיגוי, רוחב הכידון והסטם הקצר.
__________9.jpg
  הקראנק  
מבית שימנו  הוא בעל יחסי ההעברה   
40-30-22  שמוכרים לי היטב מהאופניים הפרטיים שלי ואני דיי מרוצה. 30 הילוכים מסייעים להניע את האופניים במגוון מסלולים והופכים אותם לאופניים שימושיים מאוד.
 
לסיכום
ה 7.6 מציעים תמורה רבה בעד מחיר לא גבוה וזאת בהחלט עסקה משתלמת עבור רוכבים לא מנוסים למרות המפרט הנמוך של בולמי הזעזועים.  למען האובייקטיביות אופניים אלו נרכבו ע"י רוכב נוסף ללא ניסיון עשיר וגם התחושה הכללית שלו הייתה טובה. אני ממליץ על אופניים אלו בגלל שאלו אופניים טובים עם מפרט טוב ומספק עבור רוכבים מתחילים, אפשר תמיד לשדרג לדגם בעל בולמים איכותיים יותר ורכיבים שונים.
האיבזור מבית מרידה  דורש מבחן לטווח ארוך על מנת לעמוד באמת על טיבו, אך ברכיבות המבחן הרשים האבזור מאוד לטובה. אלה בהחלט אופניים שכדאי לקחת בחשבון בסקר שאתם עורכים  לפני קניה ואני דיי בטוח שרוב הרוכבים ישקלו אותם בחיוב בגלל התמחור התחרותי והתמורה המספקת
 
אהבנו פחות:
 בובינג של הבולם הקדמי 
כיוון מוגבל של הבולם הקדמי ןהעדר יכולת נעילה
 
אהבנו יותר
בלמים וצמיגים בממית מרידה שהפתיעו לטובה
תאוצה יפה ובלימה חדה
מחיר - 7500 ש"ח -התמורה טובה לכסף 
 
ציון סופי:  ארבעה כוכבים  מתוך חמישה במדד מגזין אופניים
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      
 
 
 
 
 
 

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

galil_ole_small.jpg

3PERY.jpg