top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

בעקבות הטור דה ישראל בשטח

Tour The Israelבסוף יולי, קצת אחרי שוך סערת אליפות אירופה ואליפות ישראל בשטח, נפגשתי עם אלעד פלטין, שסיפר לי על שיטת האימון החדשה שלו, אימוני הפאוור-ווט, אימונים המיועדים לדבריו, בעיקר לספורטאי מסטרס המנסים לשלב בין ההתמכרות לרכיבה לבין עבודה ומשפחה, מבלי להגיע למצב שבו זוגיות טובה משמעה שאינם מתאמנים מספיק. 

השיחה עמו עוררה את ניצוץ האתגר שבי וביקשתי ממנו לבנות עבורי תכנית אימונים לטור דה ישראל שטח שהיה. אחרי שהתאושש מעט מההלם, שאל אותי אלעד את השאלה המתבקשת: "למה??" ותשובתי הייתה, שזהו אתגר שנראה לי מספיק מופרך, כדי שכדאי יהיה להתמודד איתו. חודשיים וחצי מאוחר יותר, אחרי שבועות מפרכים של אימונים, אני נפגשת עם יורם רוזן, מתכנן המסלולים הרשמי של הטור ועם אחד מצמדי הרוכבים, דני מור וליאור שליו, לרכיבה על חלק קטן ממסלול התחרות.

 

tour The Israel

המסלול
יורם רוזן, כבר השתתף בכמה רכיבות ארוכות. את הטרנס אלפ שטח עשה כבר שלוש פעמים ובשביל פחות מחמישים קילומטרים הוא אפילו לא טורח לקחת חטיף לדרך. כשאני שואלת אותו על המסלול, הוא מחייך ומסביר לי שהמסלול הקיים הוא הגרסא המעודנת של המסלול המקורי שתכנן. הגורם המגביל מסתבר, הוא נקודות הלינה. רק אחרי שנמצאו האכסניות המתאימות לכל יום, אפשר היה להגדיר את תאי השטח בהם תעבור התחרות התובענית. מגבלה נוספת היא חציית כבישים: חצייה "רגילה" של כביש אפשרית רק בתחילתו של יום הרכיבה. אחר כך, חייבים למצוא גשר או מעבר תת-קרקעי, שכן אי אפשר לחסום את הכבישים לאורך זמן רק לצורך אבטחת החצייה של כל המשתתפים. אחרי שמציבים את המגבלות האלו, כל שנותר הוא למצוא כמה עליות בריאות, ירידות מסחררות ואם אפשר גם לעבור דרך אתרי נוף מרשימים או סינגלים זורמים. 


התוצאה, בסופו של כל יום, תהיה דומה: רוכבים מותשי שרירים, שכל מה שהם רוצים זה לרדת כמה שיותר מהר מהאופניים. מאחר ומדובר במסלול מרתון, רובו של המסלול רץ על דרכי עפר ורק מיעוטו דוהר בסינגלים (את התענוג הזה שומר יורם ליום האחרון, שבו מוקדשת תחילת היום לסינגלים הנפלאים של רמות מנשה). ממה שטעמתי, צפויות לנו עליות תלולות ומפרכות, שהמרחק המצטבר יעצים עוד יותר ומרחקים שנדמה שאינם מסתיימים לעולם. 
 

tour The Israelהמשתתפים
צעירת המשתתפים היא, במקרה לגמרי, גם אלופת ישראל באופני הרים, נוגה כורם, שתתחרה ביחד עם המאמן האישי שלה. דני מור, המשתתף המבוגר ביותר בתחרות, הוא רוכב מנוסה שהתנסה בכמה רכיבות מופרכות כשלעצמו, כדוגמת רכיבה מתל-אביב לבאר-שבע בשטח, בלילה אחד. 

בין השמות הנוצצים הנוספים ברשימת המשתתפים, אפשר למצוא גם את אלוף ישראל במרתון בשנתיים האחרונות, אליעד דניאל, שיתחרה ביחד עם עידן שפירא מול רוכבים חזקים ונועזים כדוגמת עודד דנון וארז חיון, למשל. בין הנשים אפשר יהיה לראות ייצוג מכובד ויפה, שיכלול גם את הצמד רייצ'י וולפיש ורמה להב, זוג שהחל לרכוב ביחד באתגר הוולוו של מגידו לפני שנה וחצי ומאז לא מפסיק לחייך על הפודיומים. רגע, בעצם הן המתחרות שלי! ומי שתהיה לצידי (אם לא לפני, כשאני מנסה תוך כדי התנשפויות נמרצות לעמוד בקצב שלה) היא קרן שפירא, שהחלה את דיוושיה הראשוניים רק לפני שנתיים, לקראת מרוץ האופניים הראשון לנשים ומאז רק התחזקה ואף הגיעה למקצי העלית. אכן, אתגר לא פשוט בכלל לפנינו.

tour The Israelהטיפים
יורם רוזן שמח לנדב לי טיפים מניסיונו העשיר. לדבריו, ההבדלים במשך הרכיבה אינם גדולים ופערי הזמנים נוצרים בהפסקות. לכן, הוא ממליץ שלא להאריך בהן, אם רוצים להגיע מהר יותר לקו הסיום. בקו הסיום עצמו, הוא ממליץ לנוח כמה שיותר מהר: לרדת מהאופניים ולהתחיל לאכול. הרבה חלבונים ופחמימות. לדני מור יש כמה טיפים משלו. הוא ממליץ לי לאכול כל הזמן, לאורך כל הרכיבה וכמובן גם לשתות. 


במהלך הרכיבה המשותפת שלנו, מתעורר ויכוח בינו לבין שותפו לאתגר, ליאור, לגבי המים ברכיבה. דני מתעקש לרכוב עם תיק מים וליאור דבק בגרסא התחרותית של שני בקבוקי שתייה בלבד. אחרי שהמים בבקבוקים אוזלים לו, דני מרוצה מכך שטענתו לטובת תיק המים הוכחה כנכונה. לא בטוח שליאור השתכנע. בינתיים הוא צוחק על תיק האוכף של יורם ושואל אותו אם הוא מחביא בו אופניים רזרוויים.  

דני ממליץ לי גם לבדוק את  נקודות החיבור לאופניים – להקפיד על נעליים נוחות, כי אחרי כמה שעות רכיבה כפות הרגליים מתרחבות והלחץ עליהן בנעל גדל. חשוב גם לנער מדי פעם את כפות הידיים ומי שהתאמן וחיזק את שרירי פלג גופו העליון מבעוד מועד, הרוויח רכיבה קלה יותר. ומכל נקודות המגע, אין ספק שהחשובה והקריטית ביותר היא נקודת המגע עם האוכף. "איך שלא מסתובבים, תמיד מגיעים לנקודה הזו בסוף", אומר יורם. דני ויורם ממליצים בחום על משחות לישבן, ליאור מסרב להתפשר על מכנס שהוא פחות ממצוין. על מידת האופניים – 26 או 29, לא הגענו לכלל הסכמה.

tour The Israelרגע לפני
אחרי שכבר הנציח את "רוכב ישראל" כמסורת רב שנתית, אחרי שהפיק את התחרות רבת השלבים וחוצת הארץ "טור דה ישראל כביש", מציעים לנו דן בזנר ואנשי "צימוק" חווית שטח מאתגרת. כן, זה נראה לא פשוט, אבל אחרי תכנית האימונים שעברתי, הרגליים מרגישות חזקות ומוכנות. עכשיו הזמן להביא את האופניים למכנופנים האישיים שלי, שיחליפו צמיגים, יעברו על המכלולים, יבדקו שהכול מתגלגל כמו שצריך ויעזרו לי להחליט (אם טרם גמלה בלבי ההחלטה עד אז) על איזה מהסטמפג'מפר להתחרות – על ה-26 מלאי השיכוך או על ה-29 קשיחי הזנב. טור דה ישראל שטח – הנה אני מגיעה!.......טוב, יש עוד זמן , הטור יתקיים במרץ 2011 (לאחר שנדחה מנובמבר 2010 בשל הנסיבות)....אז עכשיו צריך להמשיך ולשמור על הכושר...

כתבה: איילת המפדלת

 
Share

BANNER4.jpg

aaa22.jpg

facebook.jpg

panaracer.jpg

ofanaim_magazin199.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg