מעצב ישראלי פיתח מנגנון חדיש לדיווש בעליות ובירידות תלולות

19.jpgושוב הראש היהודי ממציא לנו פטנטים. והפעם לי גולן, רוכב אופניים חובב ובוגר מגמת עיצוב מוצר בבצלאל עשה את מה שרבים וטובים בתעשיית האופניים העולמית לא הצליחו. במסגרת פרויקט הגמר שלו בבצלאל, הוא פיתח ביחד עם חברו לספסל הלימודים ניר יפרח, מערכת הינע וישיבה לאופניים שמאפשרת לרוכבים לנוע תוך כדי רכיבה מבלי להרים את הישבן מהאוכף, לפנים ולאחור  בהתאם לתוואי השטח. קדימה בעליה ואחורה בירידה. 

כיום רוכב גולן בעיקר על אופניים אבל על הרעיון עלה בעת שרכב עדיין על אופנוע. לדבריו המושב הארוך של האופנוע מאפשר לרוכבים להחליק עליו קדימה ואחורה מבלי לקום מהמושב. לעומת זאת באופניים זה בלתי אפשרי כיוון שהאוכף קטן ומותאם לדיווש ועל הרוכבים לרכב בעמידה כשהם נוטים לכיוון הכידון בעליות תלולות  וזורקים את הישבן מעל לגלגל האחורי בירידות.

מכאן החל תהליך פיתוח הרעיון והמבנה שעונה על הצורך לתנועה על גבי האופניים בהתאם לתנאי השטח: כיסא קדימה ופדלים אחורה עבור העליות, וכיסא אחורה ופדלים קדימה  בירידות.

במבנה האופניים שפיתח גולן, אין צורך להרים ואו להוריד כיסא בעליות ובירידות.  שינוי מיקום הכיסא בשיטה שהוא פיתח, נותן יתרונות נוספים של יציבות  מוגדלת בירידות קשות וכן יכולות טיפוס מוגברות. הפעלת המערכת נעשית על ידי הרוכב בלחיצה על ידית הממוקמת על הכידון. "היתרון הגדול של המערכת" מסביר גולן " הוא בזה שהיא מאפשרת לרוכבים לא לפרפר בעליות התלולות, לרכוב בעליות בהילוכים כבדים יותר  ולא להפסיד אנרגיה מיותרת".   

הידיעה כולה מתפרסמת בגיליון פברואר של מגזין אופניים