top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

one apple a day keep your doctor away

_______________________________.jpg
מאת אבי גנאור
יוצאים לרכיבה ארוכה עם האופניים? מה אתם לוקחים אתכם כדי לאכול בדרך? אנחנו ממליצים על תמרים, משמשים , חטיפי  אנרגיה  ועוד.... אבל אחד הפירות הכי זמינים ויעילים כמזון אנרגטי לרוכבים הוא תפוח העץ. גם מתוק, גם עסיסי וגם בריא. מחקר חדש ומקיף שנערך באוניברסיטת פרוג'ה באיטליה וכלל מטה אנאליזה של 41 מחקרים שנערכו ברחבי העולם קובע כי אכילת תפוחי עץ יכולה להפחית את הסיכון לחלות בסוגים שונים של סרטן. החוקרים סקרו מחקרים שבדקו את ההשפעה המגינה של תפוחי עץ מפני מחלות סרטן שונות באמצעות מטה אנאליזה שכללה השוואה וצרוף של תוצאות כל המחקרים אשר נערכו באירופה, המזרח הרחוק, דרום אמריקה ואפריקה, בין השנים 2014-1994 והגיעו למסקנה דרמטית. כל המחקרים נערכו בקרב נשים וגברים בגילאי 18 ובדקו את הקשר בין צריכת תפוחים לבין הסיכון להתפתחות מחלות סרטן שונות. כמו כן נבחרו מחקרים אשר ציינו באופן ברור את כמות התפוחים שנאכלו על ידי המשתתפים, סיפקו מידע סטטיסטי להערכת הקשר בין צריכת תפוחים ומחלת הסרטן וכן מחקרים אשר נטרלו גורמים שונים שעלולים להטות את התוצאות, לדוגמא, גיל הנבדקים, עישון, צריכת אלכוהול, צריכה של ויטמינים מסוגE  ו-C, וכדומה. במהלך המחקר שנערך על ידי צוות חוקרים מאוניברסיטת פרוג'ה שבאיטליה ותורגם על ידי מרכז המידע של האגודה למלחמה בסרטן, נערכה גם התאמה סטטיסטית בין המחקרים השונים מהעולם לצורך שקלול תוצאות חד משמעיות והגדרת הכמות המדויקת הנדרשת כדי להפחית את הסיכון לסרטן. צריכה גבוהה של תפוחים הוגדרה למשל כאכילה של לפחות תפוח אחד ליום או יותר או לחילופין, מספר תפוחים במהלך השבוע. בחלק מהמחקרים, רמות צריכה נקבעו בגרמים, כאשר צריכה גבוהה הוגדרה כאכילה של 25 גרם תפוחים לפחות מדי יום. צריכה נמוכה של תפוחים הוגדרה כאכילה של תפוח אחד בשבוע או פחות.
מירי זיו מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן הסבירה כי: "תוצאות המחקר מוכיחות את הקשר הישיר בין תזונה להפחתת הסיכון לחלות בסרטן ומצטרפות להמלצה שלנו לשמירה על אורח חיים בריא, הכולל פעילות גופנית, משקל גוף תקין, תזונה בריאה ומאוזנת, הגבלת אלכוהול והימנעות מעישון, אשר ביכולתם להפחית את הסיכון לחלות. על פי המחקר שילוב תפוחי עץ בתפריט היומי עשוי להפחית את הסיכון לחלות בסרטן".
מהממצאים שסוכמו מכלל 41 המחקרים העלו החוקרים מסקנות ברורות המתייחסות לסוגי סרטן שונים:
·         צריכת תפוחים והסיכון לסרטן ריאות - משקלול נתונים של 10 מחקרים בתחום עולה כי צריכה גבוהה, כלומר אכילה של לפחות תפוח אחד ליום, הפחיתה את הסיכון לסרטן ריאות ב-12%, בהשוואה לצריכה נמוכה של תפוחים.
·         צריכת תפוחים והסיכון למחלות סרטן של מערכת העיכול - משקלול נתונים של 15 מחקרים עולה כי צריכה גבוהה, כלומר אכילה של לפחות תפוח אחד ליום, הפחיתה את הסיכון לסוגי סרטן שונים של מערכת העיכול, כגון: סרטן הוושט, סרטן המעי הגס, סרטן הלבלב, סרטן הפה, ב-28%, בהשוואה לצריכה נמוכה של תפוחים.
·         צריכת תפוחים והסיכון לסרטן השד - משקלול נתונים של 8 מחקרים, עולה כי צריכה גבוהה של תפוחים, כלומר אכילה של לפחות תפוח אחד ליום, הפחיתה את הסיכון לסרטן שד ב-11%, בהשוואה לצריכה נמוכה של תפוחים.
·         לא נמצא קשר בין אכילת תפוחים לבין ירידה בסיכון לחלות בסרטן הערמונית. כמו כן, לא התאפשרו עיבודים סטטיסטיים לגבי סוגי סרטן אחרים לגביהם נערך רק מחקר אחד בלבד.
 
מנתוני מועצת הצמחים, ענף הפירות עולה כי בתפוח עץ בינוני יש כ – 81 קלוריות, כ - 0.27 גרם חלבון כ - 0.49 גרם שומן כ - 21.05 גרם פחמימות וכן, סיבים תזונתיים, סידן, ברזל, מגנזיום, זרחן, אשלגן, נתרן, אבץ, ויטמין C, ויטמין B1, B2, B6, B12 ויטמין A ועוד.
המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת המדעי לבריאות הציבור ולתזונה Public Health Nutrition ותורגם  עבורכם על ידי מרכז המידע של האגודה למלחמה בסרטן.
Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

CCF22112016_0001.jpg

logo_jpg.jpg