top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

מקפץ ומחייך

7.jpgאת ריאן ליץ' הקנדי יצא לי לפגוש בתערוכת  בייקס 2010, לשם הוא הגיע כאורח התערוכה לבצע כמה הופעות רכיבת טריאל. הרושם הראשוני שקיבלתי ממנו הוא של אדם רגוע, מנומס וחייכן , שרואה את החיים  בצורה מאוד קלילה וורודה. ואחרי שראיתי אותו מרקד עם האופניים בקלילות בהופעה שלו, מקפץ בין משטחים וגלילים עם שיווי משקל של נזיר שאולין, הגעתי לתובנה שרק בן אדם שליו, חייכן ורגוע כמוהו (או במילים אחרות – קנדי) יכול להגיע לרמות כאלו של רכיבה.

ריאן נחשב לאחד מוותיקי עולם הטריאל בעולם, ואחרי שראיתי אותו בתערוכה תפסתי אותו לכמה מילים לשמוע מה עבר עליו פה ובכלל מה הוא מעולל בחייו.

 

8.JPG

 

הי ריאן, דבר ראשון – איך היה הביקור הקצר שלך בישראל?

קצר זו מילת המפתח באמת. אבל ניצלתי את הזמן עד הסוף והצלחתי לספוג קצת מהתרבות, מהאוכל ולהתערבב עם המקומיים.

האמת שהביקור נתן לי השראה, מהעומק הפילוסופי שיש פה לאנשים, מהמסירות לקריירה ועבודה, ומהאמונה, אהבה והגאווה שיש לאנשים מהמדינה שלהם.
 

הייתה לך הזדמנות לטייל ולרכב פה קצת מעבר למה שעשית בתערוכה?

לא היה זמן בכלל! נשארתי בתל אביב, אבל כן הזדמן לי לשוטט בשוק הכרמל וביפו העתיקה.
 

 

פגשת רוכבי טריאל ישראלים פה? נראה לי שיש אחד...:-)

כן, פגשתי. וראיתי שגם פה , רוכבי הטריאל הם כמו בכל מקום ארח בעולם, מאוד לוגיים ומחושבים, בעלי תשוקה חזקה, הם ירחיקו לכת בשביל להשיג חלקי אופניים וללמוד תרגילים חדשים.

בכל סצינת טריאל שפגשתי ראיתי אנשים שמחוברים חזק אחד לשני ומאוד תחרותיים בינהם, אבל לא בצורה אגואיסטית אלא בצורה מפרגנת ודוחפת – זה היה תענוג לפגוש כאלה גם בישראל.

11.JPG
ריאן בתערוכת בייקס 2010 (צילום: שי גיטרמן - אדרנלין)

 

 

 

ספר לנו קצת על עצמך, איך התחלת לרכב ומה גרם לך להפוך לאגדת טריאל בינלאומית?

התחלתי את דרכי כרוכב קרוס קאנטרי, התאמנתי והתחרתי, אבל נמאס לי משגרת האימונים והתוצאות האיטיות, אז משם עברתי לרכיבת דאון היל אבל התרסקתי יותר מדי פעמים ואז התאהבתי בטריאל.

השתפרתי מהר והמומנטום נבנה לי דרך השתתפות בתחרויות והופעות, משם השתתפתי בכמה סרטי אופני הרים מאוד גדולים והתחלתי לקבל חסויות ופתאום בום! זה נהיה הקריירה שלי.
 

 

 

ההתרשמות הראשונית היא שרכיבת טריאל היא שונה מענפי הספורט האתגרי האחרים, הדגש ברכיבת טריאל הוא על שיווי משקל סטטי, מדיטציה, רגיעה וריכוז – איך אתה רואה את ההבדל אם בכלל?

כן, זה נכון, זה ענף ספורט מאוד מחושב. חייבים להיות בן אדם מאוד ויזואלי ובעל ראש לוגי לפתרון בעיות, חייבים להיות מאוד סבלניים, בעלי התמדה ולהתאמן ללא הרף...אבל ככה זה בעצם כל ענפי הספורט , לא?

 

 


האם האימונים שלך כוללים יותר מאשר פשוט לצאת לרחובות וליערות?

כן, אני חייב להתאמן בכמה רמות כדי לתחזק את הגוף שלי. רכיבת טריאל מכסחת את הגב, ידיים וכתפיים, אז אני עושה יוגה כבר 7 שנים. עושה הרבה שכיבות שמיכה, ואני עושה מדיטציה כל יום בבוקר, כדי לשמור על הריכוז ורוגע.

 

10.jpg


צילום: Marcus Riga

מה בעצם ההבדל בין אופני טריאל לאופניים "רגילות"?

לאופני טריאל אין בולמי זעזועים (למרות שאני אשמח לקצת בולמים מקדימה), יש להם גלגלים רחבים וצמיגים רכים. הכסא מכוון נמוך יותר, תומך שרשרת קצר יותר  ,וברייקסים סופר חזקים (לעיתים קרובות  מעצורי V )

 


אז ספר לנו במה אתה מעורב לאחרונה?

אני כבר שנתיים לומד לקראת תעודת מאמן, אני מאמן יוגה, ואני עובד על למכור חבילות טיולי אופניים לרוכבי הרים באיזור קנדה והרי בוריל בשם - “Ride and Reach with Ryan Leech” כדאי לכם לבדוק את זה.

 


תודה לך ריאן , מקווה שתגיע לפה שוב פעם עם יותר זמן לחקור אותנו קצת יותר לעומק.

 


לחצו כאן להגיע לבלוג של ריאן בוא הוא כתבה על החוויה שלו מהביקור בארץ

9.JPG

 

צילום: שי גיטרמן - אדרנלין

Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

galil_ole_small.jpg

3PERY.jpg