קריאת שירות ליותר ממיליון זוגות אופניי TREK

trek_fuel_ex_6_29.jpg
מאת  אבי גנאור
10 חודשים בלבד לאחר המגה ריקול (קריאת שירות) עליו הכריזה יצרנית האופניים האמריקנית TREK בשל בעיות שנתגלו בחיבורים של הבולמים הקדמיים של סנטור לגלגל הקדמי, שוב מכריזה TREK על "ריקול " רב מימדים וקוראת לבעליהם של יותר ממיליון זוגות אופניים להגיע לחנויות שבהם נרכשו האופניים לבדיקה דחופה. 
הפעם מדובר באופניי טרק מתוצרתם שצוידו במעצורי דיסק  (בעיקר נאופני הרים) וב"קוויק רליס" (מנגנוני שחרור מהיר) פגומים - מה שעלול לסכן באופן חמור את בטיחות הרוכבים.
בהודעה שפורסמה הלילה מהמטה הראשי של החברה בארה"ב, נמסר כי מדובר באופניים שווקו על ידה בארה"ב ובאירופה, (וכנראה גם בישראל)  שבהם נעשה שימוש בקווויק רליס שחורים או כסופים שכאשר מהודקים בחוזקה עלולים לבוא במגע וללחוץ על דיסק המעצור. כתוצאה מכך עלולים להיווצר שתי תקלות: 
1.עצירה פתאומית ובלתי רצונית של האופניים
2. ניתוק של הגלגל הקדמי ממקומו
שתי התקלות הללו עלולות לגרום לתאונות ולפציעת הרוכבים ולכן מומלץ לבצע את הבדיקה בהקדם האפשרי. שימו לב לאיור שסופק על ידי חברת טרק בתמונה משמאל ויש לוודא שסוגר הנעילה המהיר לא יגיע למגע עם דיק המעצור. המלצתנו: במידה ומגע שכזה מתאפשר פנו לנציג החברה או לחנות ודרשו את החלפתו
QR2.jpg
 
להבדיל מקריאת השירות הקודמת שקראה לבעליהם של 125,000 זוגות אופניים של TREK לבדוק את האופנייים שלהם, הפעם מדובר על קריאה ליותר מ-900,000 בעלי אופניים בארה"ב, ולכ-100,000 זוגות בקנדה, ששווקו שם בין השנים 1999 ועד אפריל 2015. בנוסף אישרה החברה כי הריקול החדש מתייחס גם לכל  אופני ההרים של TREK ששווקו עם הקוויק רליס הספציפי גם באירופה. (כאמור...מנגון שחרור מהיר בצבעים שחור ואפור)
בהנהלת החברה מדגישים כי קריאת השירות מתייחסת לכל דגמי האופניים של החברה מהשנים 2000 ועד 2015 שצוידו במעצורי דיסק  ובמנגנוני שחרור מהיר בצבעי שחור או כסף שנפתחים או מתהדקים בזוית שמגיעה עד 80 מעלות כך שעלולים להגיע ולנגוע בדיסק הבלם.
ויש גם בונוס: לקוחות TREK שיתייצבו אצל בעלי העסקים שמהם רכשו את האופניים יוחלפו מנגנוני הקוויק רליס ללא תשלום והם אף יקבלו קופון בשווי 20 דולר לרכישת מוצרי בונטינגר. בשלב זה עדיין לא ברור אם לקוחות החברה באירופה ובישראל יקבלו אף הם קופון דומה.
 
צפו כאן בסרטון וידאו הדגמה מטעם חברת  TREK