אופניים בקסריה. הקריטריום הסתיים בניצחונו של אביב יחזקאל

__________3.jpg

 
כתב וצילם: אייבי גילת
אביב יחזקאל מקבוצת C.C.C. ניצח בספרינט פיניש את קריטריום קיסריה. במקום השני הגיע ניב ליבנר מקבוצת TACC רוכבי ת"א,  שהוכיח שהוא חוזר לכושרו הטבעי ואת המקום השלישי על הפודיום סגר יובר בר מקבוצת  I.G.P. 
 שלושת הרוכבים  שסיימו על הפודיום היו חלק מקבוצת בריחה שכללה 4 רוכבים שיצאה לבריחה כבר בשלבים המאוד מוקדמים של המירוץ ויצרה פער על הדבוקה, פער זה הלך וגדל ככל שהמרוץ התמשך. למעשה המאבק בין השלושה היה על המיקום הסופי ובספרינט הסיום היה זה אביב יחזקאל המצוי בכושר מצויין שהצליח לתת את הלחיצה החזקה ביותר על הדוושה ולנצח.
המירוץ התמשך שעה ו-20 דקות פלוס 2 הקפות.
כבר בתחילת המירוץ התנצל גל צחור מנהל מועדון C.C.C שארגן את המירוץ על כך שהמירוץ השני בסדרה שהיה מיועד להתקיים בשבת בוטל!   במקור יועד המרוץ להתקיים ב-2 שלבים, הראשון בחדרה והשני בשבת ברמת מנשה ובכביש חומצת חלב, בפועל שני השלבים בוטלו  בשל אילוצים בירוקרטיים/כסף  ופוליטיקה של הרשויות המעורבות בתמונה  שני האירועים בוטלו ובמקומם התקיים המרוץ בקסריה.
 
מימין. ככה נראה מרוץ אופניים בקסריה
 
יצוין כי לאחרונה אנחנו עדים לגל של מרוצים שמתבטלים חדשות לבקרים, ומתעוררת שאלה האם מצבו הפיננסי של איגוד האופניים הוא כל כך בכי רע (מעניין האם הירושה שקיבלו המנכ"ל החדש והגזבר מקודמיהם נבדקה) עד כדי כך שלא ניתן לקיים את המירוצים המתוכננים?. התשובה לכך היא כנראה חיובית.  בכל מקרה מאוד צרמה גם העובדה שבטכס חלוקת המדליות לא נכח ולו נציג אחד של צמרת /הנהלת  איגוד האופניים. 
__________________________________.jpgבקטיגוריית עילית הנשים העניינים הם הרבה יותר יגעים והייתה זו עומר שפירא (.C.C.Cׂׂ) שניצחה את המירוץ והשלימה דאבל יפה  עבור המועדון  שבמסגרתו היא רוכבת C.C.C שגם אירח וארגן את  התחרות. במקום השני בקטגוריית הנשים סיימה מי אל נווה (מקבוצת אקו טים) ואת הפודיוום השלימה מורן טלפז גם היא מקבוצת  .C.C.C  רוכבות עילית רבות ובהן  שני בלוך, רותם גפינוביץ, ופז בש הדירו את רגליהם מהתחרות וחבל.
בקבוצת המאסטרס פרו סיים  ראשון דני צור (מקבוצת טים פוקוס) כשהוא מקדים את צחי בויגן מאמנה של קבוצת IGP  שהוכיח שעוד כוחו ברגליו ושטרם נס ליחו גם כרוכב.
את הפודיום השלים נני מעוז גם הוא מקבוצת IGP.
אישית, למרות הפריחה והשגשוג לכאורה של ענף אופני הכביש ברמה העממית בישראל,  נראה כי למרות שהרמה התחרותית נראה כל הזמן נמצאת בקו עלייה, הרי שמספר הרוכבים המשתתפים והמתחרים באירועים התחרותייים הוא קטן יחסית וזה ממש מאכזב.
פודיום הגברים (מימין) אביב יחזקאל במרכז
 
________________________________.jpgהעובדה שממירוץ דו שלבי שהיה אמור להתחיל ברחובות הראשיים של חדרה ולעבור אח"כ בקטע השני ברמות מנשה (כמו באירופה) הפך האריעו למירוץ קריטריום באיזור התעשייה של קיסריה, מחזירה את ענף האופניים צעד לאחור.
 
מימין: פודיום הנשים: במרכז המנצחת עומר שפירא
 
זו איננה הבשורה החדשה עליה הכריז בזמנו מנכ"ל איגוד האופניים ירון דור כשנכנס לתפקיד. נותני החסויות ודאי שלא יתלהבו להוציא מכיסם ממון רב, בכדי לממן מירוץ שנערך באזור תעשיה בפרברי העיר, ועם כמות זעומה של צופים שמורכבת בעיקרה מבני משפחה, קרובים וחברים. בשפה של יורם ארבל: ככה רבותי לא בונים ענף.
 
עם תום המרוץ תפסנו את אביב יחזקאל לשיחה קצרה:
שאלה:  איך היה המירוץ? אני ראיתי שכבר על ההתחלה אתה נכנסת לבריחה ולמעשה נראה שהמירוץ נגמר אחרי הקפה או שנים שאתה ויואב בר וניב ליבנר ואופק חסון ונכנסתם 
 
לבריחה והורדתם את הגרזן ומשם זה היה רק עניין של זמן?
יחזקאל: באופן כללי, בדיעבד, אתה צודק תוך כדי המירוץ זה ממש לא היה ככה  התחלנו אחרי 20 דקות או חצי שעה לייצר את הבריחה והיו המון התקפות של כל הרוכבים והיה מירוץ מאוד קשה עד שיצאנו וגם כשיצאנו זה לא הרגיש ככה. אתה יודע מתי בריחה הולכת ומתי לא ותמיד יש את הסיכוי שיתפסו אותך. בדיעבד כן המירוץ נגמר שם אבל המירוץ נגמר רק בספרינט פיניש כשעברתי את ניב ליבנר וידעתי שזה שלי. שם המירוץ נגמר. 
 השנה אתה עשית קפיצת מדרגה רצינית , איך אתה מסביר את זה?
 סך הכול תמיד יש את הנפילה של שנה ראשונה בצבא וזו הייתה השנה הקודמת שלי כל רוכב עבר את זה וכל רוכב יודע מה זה בשילוב עם תנאים לא טובים, וזהו השתפרו התנאים והצלחתי להגיע לרמה יותר גבוהה של אימונים ושל מחוייבות עם  גיבוי מלא מכל הספונסרים של הקבוצה נותני חסות שבאמת מאפשרים לתת לך לעשות את כל הפעילות שאתה רוצה: לצאת לחו"ל, לרכב להתאמן ולהתחרות וונותנים לך בעצם גב מלא. במקום הזה אני באמת רוצה להודות לאריה ואמיר פרזנטי (יבואני טרק ישראל), ולרוני ענר (יבואן רודי פרוג'קט), שכמובן נותנים לנו גיבוי שאין קבוצה שזה משתווה לה בארץ. 
CAM00246.jpg
 היית הישראלי היחידי שסיים את המירוץ ברמה של גביע האומות בחו"ל איך אתה משווה את הרמה פה לרמה שם?
 דבר ראשון לא הייתי הראשון היו עוד שניים שעשו את זה לפני אמנם לא  במירוץ הזה אבל כל מירוץ שם הוא באופן כללי דומה ובאופן ספיציפי הוא קצת יותר שונה אחד מהשני אבל כשאתה משווה את זה לפה זה גם בארץ זה יכול לקרות. אם אתה תיקח  40 עידו זילברשטיין, 50 בן (איינהורן), 20 גיא (גבאי) 4 ניב ליבנר או לא יודע מה בסופו  של דבר הפלוטון של 180 חבר'ה במהירות שלנו זה ייסע בדיוק אותו הדבר. פשוט אצלנו אין כמות כזאת וזהו זה מתחיל בתרבות וממשיך במאסות של רוכבים.
מימין- על קו הזינוק. ספרתם את מספר המשתתפים?
 
 
 תוכניות לגבי השנה?
אנחנו נוסעים בעוד שבוע עם הנבחרת לטור ברלין משם נחזור ונתכונן  לאליפות ישראל ונעשה את כל מה שצריך בשאיפה לחזור לאירופה ועוד לא יודעים בדיוק באיזה מסגרת של נבחרת ישראל או מסגרת מועדונית בסופו של דבר השאיפה היא אליפות העולם.
 
 לך זה לא קצת מפריע שבזמן האחרון יותר מדי מרוצי כביש בארץ מתבטלים כולל הסטייג' השני של הטור הזה שהיה אמור להתקיים מחר?
 מפריע לי לא תמיד יש מה לעשות במקרה הזה של ביטולי מירוצים. כולנו מכירים את הפוליטיקה. כולנו יודעים שזה לא פשוט. כולם יודעים שכול הענף מאוד משתדל. גם הנסיעות של נבחרת ישראל לחו"ל מתקיימות בשן ועין ולפעמים גם על  חשבוננו ואין מה לעשות ככה זה שבונים ענף מהיסודות וכשאין כסף זה יותר קשה וצריך  להילחם על זה יותר. אין מה לעשות. ואינני מאשים אף אחד.