top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

פז בש וניב ליבנר אלופי ישראל כביש 2014

libner_winner.jpg

מאת אייבי גילת
תמונות : באדיבות אייל דולין ואייבי גילת

אליפות ישראל כביש 2014 תיזכר בעיקר בזכות הדרמות הגדולות שליוו אותה. אבל לפני כן כדאי להקדים ולומר שהמועמד הטבעי לנצח את התחרות על אף שאיננו אזרח ישראלי כלל לא התייצב על קו הזינוק. הכוונה היא כמובן לדימיטרי גרבובסקי מקבוצת דינמו רייסינג שלא זינק בטענה שגבו תפוס. אינני רוצה להיכנס לספקולציות עיתונאיות אבל דימה סיים את אליפות ישראל בנג"ש שנערכה ביום שלישי האחרון על כביש 9 במקום ה-6. האם יש קשר בין שני המקרים?. דבר אחד ברור שמשהו מאוד לא טוב עובר על  אלוף העולם האוקריאני  וחבל.

מה שעוד העיב על האליפות היה כמובן מזג האויר. גל החום הלוהט והבלתי נסבל שאפף את אזורנו  בתוספת הלחות גרם למארגנים ולשופטי המרוץ, בראשותו של השופט הבינ"ל שוקי קופיטקו, לבטל הקפה אחת למקצים הארוכים. לא כולם ברכו על ההחלטה הזו.

קרוב ל-300 רוכבים ורוכבות נטלו חלק בתחרות שהתנהלה בהקפה המסורתית של בית ג'וברין. כאמור, בשל אילוצים תכנוניים שונה המסלול. הזינוק היה  ליד היישוב עגור ומיד לאחריו החלו ניסיונות של בריחות והתקפות במקצה העילית. היו הרבה מאוד יציאות אגרסיביות מפלוטון של פחות מ-40 רוכבים שטס במהירות מטורפת על ההקפה והמסלול הגבעתי של בית ג'וברין. למרות האגרסיביות הרבה של המתחרים כשהפלוטון רוב הזמן נראה כמו מיתר אחד ארוך לא עלה בידי הברחנים לצאת החוצה מהפלוטון. המהירות הממצועת של ההקפות הראשונות היו מעל 45 קמ"ש עוד סימן לרמה התחרותית שהולכת ומשתפרת  במירוצי הכביש בארץ

כי פרידמן זה פרידמן.
בהקפה השלישית נפל דבר ונוצרה קבוצת בריחה של כ-7 רוכבים: רועי גולדשטיין (500 וואט) אנטון מיכאלוב (איזראעל גו פרו) נועם סטרשנוב (בשביל האופניים בגליל) יובל פרידמן (אשכולות) יובל דולין (רוכבי ת"א) שקד פרנק (סי.סי.סי.) וניב ליבנר 
(רוכבי ת"א). בקבוצת הבריחה החזקה הזו שיצאה מהפלוטון היו נציגים של כל הקבוצות כולל שני אלופי ישראל ב-4 השנים האחרונות:  יובל דולין האלוף היוצא וניב ליבנר (שהחזיק בתואר ב-2010 וב-2011) מקבוצת רוכבי ת"א. הפער בין קבוצת הבריחה לפלטון הרודף צמח וגדל. ועבר את גבול השתיים וחצי הדקות וכאן כבר היה ברור שהתמודדות על התואר אלוף ישראל ברכיבת כביש תבוא מקבוצת הבריחה..

men_podium.jpg

ראוי לציון מיוחד הוא יובל פרידמן בן ה-34  מאמנה של קבוצת אשכולות. כל השנים הוא ניצב  בצילו של אחיו המדליסט השייט אולימפי גל פרידמן – הספורטאי הכי גדול שגדל וצמח במדינת ישראל. הפעם זה היה תורו של האח יובל פרידמן לעמוד במרכז הבמה. כשהוא מוקף בחבורה של רוכבים צעירים יותר ממנו  ומשך את קבוצת הבריחה יחד עם חברו לתחרות האפיק דרום אפריקה נועם סטרשנוב. יובל פרידמן סיים את התחרות במקום הרביעי המכובד והוכיח שמשפחת פרידמן היא משפחה של אלופים.
בהקפה הרביעית היה זה שוב התור של קבוצת הבריחה להתפצל ומקדימה נותרו שלושה רוכבים בלבד. אנטון מיכאלוב, ניב ליבנר ורועי גולדשטיין. הקבוצה הזו עבדה יפה מאוד מלפנים  כאשר המשותף לשלושתם היא העובדה שאנטון וניב התחרו יחד בחו"ל במדי הקבוצה האיטלקית אמורה & ויטה ואילו רועי גולדשטיין התחרה באליפות העולם לנוער ומאז הספיק גם הוא לצבור ניסיון רב במרוצים מעבר לים.
מזג האוויר הלך והתחמם ועומס החום הפך לכבד. לרכוב במהירויות הללו של מעל 40 קמ"ש הייתה משימה לא פשוטה כלל עיקר. כ-10 ק"מ לסיום חטף אנטון מיכאלוב התכווצות שרירים ברגלו ונראה היה שהמרוץ עבורו הסתיים. הדואט הזה של רועי וניב היה אמור להיות עד קו הסיום. אבל כ-5 ק"מ לקראת הסיום החל ניב בניסיונות חוזרים ונשנים לתקוף את רועי כדי להתיש אותו. אבל לא איש כאנטון מיכאלוב יוותר. בשארית כוחותיו הוא הצליח לחזור והזוג מקדימה חזר להיות שלישיה.

פיניש מהסרטים
ממש בגבעה האחרונה הדרמה הגיעה לשיאה. ראיתי כבר הרבה מאוד תחרויות אבל שלושה רוכבים ששחקו ביניהם  ב"חתול ועכבר" בטווחים של  15 קמ"ש כדי להכריע את אליפות ישראל על ספרינט פיניש דבר כזה עוד טרם ראיתי. בספרינט הסיום רועי גולדשטיין בכוחות אחרונים ניסה לעשות עוד משהו אבל השרירים שלו לא עמדו בעומס  והוא הגיע לקו הסיום רק במקום השלישי (המאכזב מבחינתו) אחרי שעבד הרבה לאורך כל המרוץ. ניב ליבנר חצה את קו הסיום ראשון כשהוא מקדים את אנטון מיכאלוב שסיים תחרות שנייה תוך ארבעה ימים במקום השני. איזה פיניש!

women_podium1.jpg

ניב ליבנר השיג היום  את תוארו השלישי כאלוף ישראל בחמש השנים האחרונות והאחרון שעשה את זה הוא דור דבירי. למעשה יוצא שקבוצת רוכבי ת"א שולטת בשנים האחרונות באליפויות ישראל כאשר 4 מ-5 התארים האחרונים שייכים לרוכבים של נמרוד דובינסקי מאמן הקבוצה.

דאבל של פז
בקרב הנשים פז בש מקבוצת יזראל גו פרו  עשתה את הדאבל וזאת בפעם השנייה בקריירה שלה והיא אלופת ישראל כביש ונג"ש 2014. שני בלוך בת קבוצתה, הרוכבת היחידה  שיצגה את ישראל בטור דה פראנס לנשים, הגיעה שניה. ואת המקום השלישי על הפודיום סגרה עומר שפירא ממועדון סי.סי.סי.

בקטיגוריית מאסטרס פרו  נצח אלעד ניסימוב גם הוא מקבוצת יזראעל גו פרו כשהוא מקדים את גיל קיבץ מפוקוס ומכלוף צבי מקבוצת מומנטום.

בראיון שהעניק לנו ניב ליבנר עוד טרם המירוץ הוא נשאל  לגבי התחזית שלו על המרוץ וזה מה שהיה לו לומר:"יהיה מרוץ חם ואגרסיני. יש הרבה אנשים. שראויים להילחם היום על התואר ואני מקווה שנצליח לשמור על החולצה אצלנו בקבוצה. אני אעשה את המקסימום  

לפני התחרות שוחחנו גם עם ד"ר  יוני ירום יו"ר האיגוד שהוא גם רופא ספורט במקצועו  על החום הכבד הצפוי. ירום הסביר בלשון שאיננה משתמעת לשתי פנים שבשום מצב בטיחותם של הרוכבים לא  יפגע, היות ורובם יסיימו את התחרות לפני השעה 9 בבוקר ולגבי רוכבי העילית המרחק יקוצר כפי שאכן היה.

שוקי קופיטקו השופט הראשי נשאל על מה הוא יקפיד בתחרות?.   קופיטקו:"אני אקפיד קודם כל על הסדר בכלי הרכב הסדר עם הרוכבים שימ לב לרוכבים שמגיעים מאחור שימת לב לנושא של הירידות מהירויות כי יש הפרשי מהירויות בין קטיגוריות כאלה ואחרות". לשאלה האם זה בטיחותי לנהל מירוץ עם 300 רוכבים ורוכבות השיב השופטר:"אכן יש בעיה בטיחותית אנחנו תדרכנו את כל השופטים ואת כל המלווים לנהוג  נכון לשים לב לרוכבים שמגיעים מאחור לרוכבים שנמצאים מימין וכמו כן נתדרך גם את הרוכבים בזינוק על מנת שהדברים יעשו כמו שצריך". לגבי החום הצפוי היה קופיטקו מאוד נחוש :"חשוב לקבל החלטה לפני בהנחה שהטמפרטורה תהיה גבוהה אנחנו נעשה דיון נוסף לפני הזינוק אולי לעשות שינוי מסויים במספר ההקפות מקצים מסויימים ". כפי שאכן היה.alifut2.jpg

וזה מה שהיה למנצחים לומר אחרי התחרות:

ראשון אלוף ישראל 2014 ניב ליבנר:
"המרוץ עבד מבחינה טקטית הכי טוב שיכולנו היו לנו קלפים בכל מקום שהיה רלוונטי הקבוצה הייתה מאוד מאוחדת למען המטרה. זאת אומרת לא היה לנו פה להביא את החולצה למישהו ספיציפי אלא העיקר שתישאר בקבוצה ובסוף זה מה שהצלחנו לעשות".

לשאלתי לגבי הישגו המצויין אליפות 3 תוך 5 שנים אומר האלוף:  "קודם כל גם דור דבירי עשה את זה. הכושר הוא סביר אבל זה לא מה שהיינו רגילים מהשנים  הקודמות אבל כשהראש שמה הכול מסתדר".

אנטון מיכאלוב סגן אלוף ישראל כביש ונג"ש:   "סך הכול באנו לנצח אבל בנסיבות שהיו היום אני די מרוצה מהתוצאה שלי. תוכנית המירוץ עבדה כמו שצריך. הייתה התכווצות שלא בשליטתי וקצת סיכל לי את התוכניות אבל הצלחתי לחזור ולצמצם את הנזקים. הצלחתי לחזור לשנים מקדימה רגוע וקבוע".

ואחרון חביב רועי גולדשטיין שסיים את האליפות במקום השלישי:  "מבחינתי זו  אכזבה גדולה. הרגשתי טוב כל המרוץ. במאני טיים הרגליים התכווצו. ולא זזתי. זה קורה. סה"כ היה לי מירוץ טוב. הייתי כל המירוץ בבריחה, עבדתי קשה, שלמתי את המחיר". ולסיום:  אליפות ישראל כביש 2014 הייתה תחרות מאורגנת ומסודרת שנותנת תקווה להמשך.  

 

  

 

Share

_________________________2_02.jpg

BANNER4.jpg

facebook.jpg

ofanaim_magazin199.jpgז

 
 
 
 
 
 
 
 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg