top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

מבחן לאופני כניסה - Khs Alite 150

8.jpgחליפה כמשל
כשהגעתי באמצע שנות השמונים לראשונה לניו יורק, כ"צבר' חסר ניסיון  , נדרשתי ללבוש לצורכי עבודתי חליפה.  כשיצאתי לשופינג הופתעתי לפגוש בחלונות הראווה, חליפות במחירים שנעו בין 100 דולר ל1500 דולר שנראו ממש אותו הדבר. הן כללו שלושה חלקים: מכנסים + זקט ו-ווסט בשחור או באפור מפוספס. הסבירו לי שההבדל העיקרי בניהן הוא בסוג הבד, בתפירה ובשם המעצב שעיצב אותן...אם בכלל יש שם כזה. חדי העין ובעיקר בעלי הממון מרגישים מיד בהבדל.
9.jpg

לבד מול הקיר. כך הם נראים עם קווים פשוטים וסולידיים.
בענף האופניים זה כמעט אותו הדבר.  אתם יכולים לרכוש אופניים בסכומים שבין 1000 ל-2000 ש"ח שנראים כמעט אותו הדבר כמו אופניים שעולים 15,000  ש"ח. מי שלא בתחום לא ירגיש בהבדל שנובע בעיקר מהחומרים שמהם בנויה השלדה, מאיכות החלקים ושאר האביזרים מהם בנויים האופניים והם אלה שקובעים את התנהגותם, את משקלם ואת איכות הרכיבה הכוללת.  המומחים יבחינו מייד.

10.jpg

פדאלים סטנדרטים אבל עושים את העבודה
על האופניים

חברת KHS שהיא חברה אמריקנית שמייצרת את האופניים שלה מזה 35 שנה בטיוואן היא אחת מהחברות הותיקות שיודעות לייצר מוצרים שמותאמים  לכל כיס. יתרונה  בזה שגם המוצרים הזולים יחסית שהיא מציעה, נהנים מפירות המחקר והפיתוח של המוצרים היקרים. ההבדל הוא כמובן הוא באיכות החומרים והאביזרים הנלווים ועל זה כבר דיברנו.

11.jpg

הכיון מחוזק לסטם בארבע ברגים מה שמבטיח יציבות טובה ושליטה
אנחנו לקחנו לרכיבת מבחן את אופני KHS ALITE 150  מדגם 2011 שמחירם לצרכן הוא 1750 ש"ח. מדובר באופני זנב קשיח בנויים שלדת אלומיניום 6061 קל וחזק מאוד ביחס למשקלו , ובבולם קדמי בסיסי אך סביר  מבית  XCT- Suntour  עם מהלך של 100 מ"מ. אמנם ללא אפשרות נעילה אך עם אפשרות  לריכוך והקשחה.

12.jpg

מעצורי דיסק מיכניים ובולם סבירים אבל עושים את העבודה כנדרש
האופניים שאנו בחנו הגיעו בצבע לבן עם כיתובים שחורים ונראו נאים. הם צוידו  היטב במערכת סבירה מבית "SHMANO  אלטוס עם 24 הילוכים  (שלושה גלגלי שיניים מלפנים ושמונה מאחור) , מעצורי דיסק מיכניים שמגבירים את יכולת העצירה של האופניים, יחסית למעצורי ה- V ברייקס אשר נמכרים בד"כ על אופניים ברמות מחיר אלה.  אמנם מדובר באופני זנב קשיח שמדי פעם חובטים לנו בעכוז אבל האוכף  שמגיע עם האופניים רך מעט לטעמי. הכידון רחב ומעובה  מהסוג אשר מגביר את היציבות וההיגוי של האופניים.


יוצאים לשטח
אנו רכבנו על האופניים גם בעיר על מדרכות ומהמורות ,בדרכי כורכר לבנות בשטח וגם בסינגלים. המסקנה: האופניים הללו מסוגלים לעשות כמעט הכול (תלוי ברוכב) אבל  קצת פחות נעים פחות מהיר ופחות קליל מהדגמים המשוכללים והיקרים בהרבה שמוצעים כיום בשוק.

13.jpg

האופנים מצוידים בשלדת אלומיניום עם גיאומטריה מוכחת שמאפשרת  גם לרוכב המתחיל לטפס ביעילות בשבילים בשטח. הצמיגים אולי קצת כבדים אבל אחיזתם טובה.  בסינגלים הטכניים שאליהם נכנסתי עם האופניים הרגשתי קצת חוסר ביטחון . הבולם הקדמי רך מדי ומשרה הרגשה של חוסר יציבות כשנדרשת תגובה חדה ומדויקת. בירידות בשבילים הלבנים הבולם הרך תפקד מעולה והאופניים התנהגו מצוין מיותרים ולא השמיעו רעשים מיותרים באופן כללי.

לסיכום: מדובר באופניים טובים יחסית לאופני כניסה. אופניים שלאחר שנה של התנסות בשטח עושים לך תיאבון לעבור לרמה הבאה.

בעד: מחיר(יחס טוב בין העלות לתועלת), עיצוב, אבזור עשיר ויכולת טיפוס
נגד:   בולם קדמי קצת רך מדי לרכיבה במסלולים טכניים 

היבואן: מוטואופן

מחיר: 1750 ש"ח

 
Share

_________________________2_02.jpg

BANNER4.jpg

facebook.jpg

ofanaim_magazin199.jpgז

 
 
 
 
 
 
 
 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg