top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

Rocky Mountain Altitude 70

8.jpgבגיליון אוקטובר של מגזין אופניים המודפס פרסמנו כתבה על צחי דגן ואורן זכור הישראלים שהתחרו השנה ב-,BC Bike Race מרוץ שלבים סטייל טרנס אלפ בבריטיש קולומביה, קנדה. 

כמו כל דבר בבריטיש קולומביה שקשור לאופניים מרוץ זה מתקדם שנות אור יחסית למרוצים אחרים בעולם.  המסלול מתחיל בוונקובר ומסתיים בוויסטלר, כאשר 70% (!!!) מהדרך נמצאת על סינגלטרקים.
ולא סתם סינגלטרקים, המרוץ שנחשב טכני ברמות שקשה להאמין עובר בסינגלים המפורסמים ביותר של הנורת' שור.

בכתבה מציינים צחי ואורן ששום דבר בארץ לא היה יכול להכין אותם לרמה הטכנית המוטרפת של המסלול,  כנראה שבקנדה ההגדרה למרוץ מרתון שונה מאשר בשאר העולם, וטוב שכך.

9.jpg

Rocky Mountain, החברה ששמה מזוהה מאוד עם הנורת' שור ועם אגדות פרירייד ורכיבה אקסטרימית כמו וייד סימונס ותומס ונדרהם,  יצרה בשנת 2009 פלטפורמה חדשה לחלוטין לקטגוריה שהם מגדירים כ XC/marathon -, סדרת האופניים החדשה נקראת Altitude )גובה(  ומחליפה את ליין ה ETS-X הוותיק והאהוב , ה- Altitude כוללים חידושים משמעותיים:  מתלה שונה לחלוטין ממה שראינו עד היום ברוקי מאונטיין וגיאומטריה ייחודית.

אם עשיתם את הקישור מהפתיח על ה- BC race , כנראה כבר הבנתם שהרוקי מאונטיין   Altitude  אולי נחשבים אופני מרתון בבריטיש קולומביה הירוקה והשופעת , אבל כאן בפלסטינה הצחיחה הם נופלים בקטגוריה אחרת לגמרי:  אופני שבילים , אומנם על הצד הקל של הסקאלה, אבל בכל זאת,  כנראה שלא תראו אף אחד מתחרה באליפות ישראל במרתון על האלטיטוד,  אם כבר הם יהיו על שיכוך מלא, כנראה שתראו אותם על ה- element  התחרותיים יותר.

קיבלנו לידינו מרוזן מינץ , היבואן המקומי, את ה Altitude 70- , דגם האלומיניום העליון בליין-אפ, כאשר מעליו נמצאים רק דגמי הקרבון היקרים יותר,  ומתחתיו שני דגמי אלומיניום נוספים, ויצאנו לבדוק האם הבשורה החדשה מקנדה אכן מספקת את הסחורה כשבחוץ עדיין שלהי הקיץ המזרח תיכוני.


10.jpg

השלדה
השלדה, כפי שכבר ציינו, חדשה לחלוטין ואינה מזכירה במאום את ה- ETS-X שאותו היא מחליפה. הצינורות עשויים אלומיניום מסגסוגת 7005 כאשר המשולש הקדמי מעוצב כמקובל בימים אלו בעזרת טכנולוגיית הידרופורמינג עדכנית )אין כמעט יצרן שמכבד את עצמו שלא משתמש היום בהידרופורמינג) וכולל כיפוף עדין של צינור האוכף לטובת מרווח עמידה גדול וכיפוף עדין פחות של הצינור היורד.

כאמור שני חידושים משמעותיים מאוד יש בשלדת האלטיטוד לעומת מה שראינו עד היום על שלדות המקושטות בעלה המייפל הקנדי. 

הראשון הוא שימוש במתלה ארבע צירים אמיתי (הציר נמצא על תומכות השרשרת(, ללא הפרה של הפטנט המפורסם של ספשלייזד על שם הורסט )לינק) לייטנר. עושה רושם כי המחלקה המשפטית של רוקי מאונטיין עבדה לא פחות קשה ממחלקת הפיתוח ונראה שהם הגיעו לפשרה לגבי מיקום הציר אשר אינה מפרה את הפטנט. 
הציר נמצא אמנם על תומכות השרשרת אך הוא ממוקם מעט מעל ציר הגלגל האחורי ב- Altitude  בעוד שבהורסט לינק "אמיתי" ציר המתלה נמצא מתחת לציר הגלגל.

החידוש השני המשמעותי הוא גיאומטריה ייחודית אשר מכונה על ידי רוקי מאונטיין Straight-up  , עיקרה זווית מוט אוכף קיצונית של 76 מעלות (להשוואה אפילו אופני כביש תחרותיות מגיעות עם זווית מוט אוכף של 74 מעלות) החברים מקנדה טוענים שזווית תלולה כזו מציבה את הרוכב באופן אופטימאלי מעל הפדלים לטובת יעילות דיווש מרבית והקלה על העומס בגב התחתון,  ואפילו מונעת איבוד תחושה באזורים הרגישים.

זווית הראש של האלטיטוד היא 69 מעלות, קלאסית לאופני שבילים, וביחד עם זווית האוכף התלולה יוצרת צינור עליון מעט קצר מהמקובל.
יש לשים לב לכך כאשר בוחרים מידה באלטיטוד ובמקרה הזה טוב שרוקי מציעים את השלדה ב 5- מידות שונות.

על החלקים
ה- Altitude הגיעו עם אבזור מצוין כפי המתחייב ממחירם הגבוה של האופניים. 
שמחנו לראות את סט גלגלי הקרוס קאונטרי טיובלס ש ל XTShimano , אלו גלגלים קלים וקשיחים וכמובן מוכנים לטיובלס כבר מהמפעל,  הגלגלים הגיעו עטופים בצמיגי Hutchison Python 2.3  אשר נראו עדינים וחלקים למדי.


השיפטרים והמעביר הקדמי היו גם הם XT Shimano , השיפטרים מחביאים טריק נחמד בשרוולם,  אם אתם כמונו ואוהבים להחליף את סדר הידיות על הכידון (כלומר שחבקי ידיות הברקסים פנימיות יותר מחבקי ידיות מעבירי ההילוכים) שימאנו דאגו לכך שתצוגת ההילוכים תתפרק כאשר מאחוריה מוחבא פקק המחליף את התצוגה. לאחר שהחלפתם את התצוגה בפקק זה , ידית השיפטר והברקס מתאימות באופן מושלם ומאפשרות ארגון קוקפיט אופטימלי, שאפו לשימאנו...

גם על הברקסים מצאנו את הכיתוב Shimano XT והם תפקדו ללא דופי לאורך כל המבחן למרות שהאופניים היו מצוידים ברוטורים 160 מ"מ מלפנים ומאחור , קישוט ה- XTR היחידי על האופניים היה המעביר האחורי בעל הכלוב הארוך מקרבון.

על בלימת הזעזועים מופקדים Fox Float RL 140mm עם ציר שחרור מהיר בסטנדרט החדש של 15 מ”מ,  המזלג תפקד מצוין לאורך כל המבחן,  אך היינו מצפים לראות את דגם ה- RLC בנקודת המחיר הזו, הבולם האחורי שמפיק גם הוא 140mm היה ה-RP23 של .Fox

הקראנק והקוקפיט הורכבו ממגוון חלקי XC ו-AM  של  ,Race Face הקוקפיט היה מוצלח במיוחד עם כידון רחב בעל רייז נמוך וסטם באורך בינוני,  בדיוק כפי שאנחנו אוהבים. החלקים היחידים בקוקפיט שהיו פחות לטעמנו היו האוכף היוקרתי והקשיח מדי מסוג fi’zi:k Nisense והגריפים הננעלים מספוג שגרמו להחלקות ידיים מהכידון.

על רכיבה
הרושם הוויזואלי הראשוני שלנו מהרוקי האדומים היה חיובי בהחלט, צבע אדום עמוק עם גרפיקה עדכנית ויפה, קווים נקיים ואסתטיים מאוד, בקיצור:  עושה חשק לצאת לרכיבה, ולכן, זה בדיוק מה שעשינו.

עלינו על האופניים והתחושה הייתה של צפיפות קלה , אופני המבחן שהיו במידה 16.5 , התבררו כקצרים מעט למידתנו ולאופי הרכיבה המיועד של האופניים , ככל הנראה היה עדיף לו היינו בוחנים את  האופניים במידה אחת גדולה יותר. מעבר לתחושת הצפיפות הקלה, הרגשנו די בבית כבר ברכיבה הראשונה תודות לקוקפיט המצוין של רייספייס ולפעולה הנעימה והחלקה של המתלה והבולם הקדמי.

11.jpg

האופניים אשר הגיעו במשקל של 13.5 קילו כולל פדלים וחומר בצמיגים, הגיבו לכל מכת פדל ולו הקלה ביותר. התאוצה ותחושת הזריזות שה-Altitude  סיפקו היו מצוינות והסבו לבוחנים הנאה רבה בסינגלים צפופים או מתונים הדורשים תאוצות תכופות.

הגיאומטריה הייחודית של הרוקי מורגשת מיד , זווית מוט האוכף הקיצונית גורמת לכך שהרוכב יושב ממש )אבל ממש (! מעל הפדלים,   לטעמנו בצורה קיצונית מעט,  אנו פיצינו על כך,  בכך שדחפנו את האוכף לאחור במסילות מוט הכסא.

בעליות
כאופניים המוגדרים אופני מרתון, עם מתלה אשר אמור להיות יעיל במיוחד והבטחה לגיאומטריה אשר תאפשר לנו להוציא את מרב כוחות הסוס שיש לנו (בקושי חצי חמור), היו לנו ציפיות גבוהות לגבי התנהלות ה- Altitude בעלייה.  

בסה”כ הם מספקים את הסחורה כאשר נחלק את ההתנהגות לשני סוגי עליות: עליות חלקות וטכניות פחות,  בהן תפקוד האופניים היה בסה”כ ללא תלונות אך לא הפיל אותנו מהאוכף,  ועליות טכניות ותלולות , שם,  במילים הכי עדינות.. עף לנו התחת...

בעליות מתונות וטכניות פחות האופניים טיפסו באופן טוב כל עוד הפרופדל בבולם ה RP23- פעל , ללא הפרופדל הורגש בובינג משמעותי בדיווש שאמנם לא האט אותנו בהרבה,  אך השפיע לרעה על מצבנו הרוחני השביר גם כך בעליות ארוכות.  
בעליות אלו לא הרגשנו ניצול טוב במיוחד של האנרגיה אשר הושקעה על ידינו או נוחות מיוחדת.

לעומת זאת בעליות טכניות האופניים פשוט זרחו!  המתלה שאין לנו דרך לתאר אותו אלא כהורסט לינק ללא הורסט לינק )וזאת מחמאה גדולה למי שלא הבין( יצר אחיזה אינסופית ולדעתנו גם פיצה על אחיזה בינונית של צמיגי ה- Hutchison Python הדקיקים למראה.

בעליות טכניות ותלולות בא לידי ביטוי המיקום הקדמי יותר של הרוכב שנוצר עקב זווית מוט האוכף,  מצאנו את עצמנו מטפסים קירות תלולים במיוחד עם פיצוי קטן יחסית של שפת גוף, כלומר פחות לשבת על השפיץ של האוכף (זה לא נעים לי...) ופחות לנסות לנשק את הסטם.

בסינגלים ובירידות
הסינגלטרקים במדינת היהודים לא מזכירים בכלום את הקלאסיקות אשר הרוכבים ב- BC  Bike Race  זוכים לרכוב עליהם בנורת’ שור. לדאבוננו אין לנו סינגלים כאלו טכניים , כאלו רטובים,  כאלו מלאי שורשים ודובי גריזלי. לכן נראה שלא נאתגר את ה- Altitude כמו החבר סימונס (ולפי הדיווחים באינטרנט הוא רוכב על ה- Altitude ה-מ-ו-ן), אבל בכל זאת לקחנו את הרוקי למיטב שיש לארץ הקודש להציע וחזרנו מופתעים ומלאי רושם.

12.jpg

אותו המתלה אשר בעלייה תפקד בצורה לא מספקת ללא הפרופדל, תפקד נפלא בלעדיו בירידה. לכן מצאנו את עצמנו מדליקים את הפרופדל לפני כל עלייה ומכבים לפני כל ירידה על מנת למצות את המתלה.

המתלה והבולם הקדמי המצוין,  הרגישו נפלא בירידות טכניות (במידה( ומהירות,  רמת הכיף אשר הצלחנו להפיק מאופניים כל כך נעימים וקלים בירידות גרמה לכך שלא הצלחנו למחוק את החיוך מהפנים.

גובה ה- BB הנמוך בשילוב עם זווית הראש) 69 מעלות( האופטימאלית לשימוש המיועד, מייצרים על הרוקי היגוי מדויק ועקבי ויכולת סיבוב מרשימה,  מצאנו את עצמנו דוחקים באופניים עוד ועוד בכניסה לסיבובים וכמעט אף פעם לא מאבדים אחיזה.

פרט אחד העיב על התענוג שלנו בירידה,  צינור מוט האוכף של האלטיטוד חתוך במרכזו ומצד אחד לא מאפשר להוריד את האוכף לגובה נמוך מספיק לירידות תלולות וטכניות . מצד שני כאשר מוט האוכף בגובה דיווש, יש תחושה שהוא די תקוע לרוכב באמצע,  וקשה מאוד לתמרן את הגוף אחורה וקדימה.  הבעיה אמנם פתירה עם מוט אוכף מתכוונן , אך היינו מצפים לראות כזה במפרט המקורי באופניים שעולים יותר מ 20-אלף שקלים.

ניתן לשפר
היינו מצפים באופניים במחיר הזה למוט אוכף מתכוונן כאביזר מקורי,  כמו כן הגריפים המוזרים מספוג של רוקי מאונטיין החזיקו אצלנו בדיוק רכיבה אחת ואנו ממליצים להחליפם עוד במעמד הקניה.  לטעמנו עדיף היה להשקיע את הכסף שהושקע באוכף הפיזיק היוקרתי במקומות אחרים ולהחליפו באוכף זול ונוח יותר.

יותר בולם קדמי ומתלה משובחים, גיאומטריה אשר מקלה מאוד על עליות טכניות ותלולות, וכיף אדיר בסינגלים בירידה. פחות חוסר במוט אוכף מתכוונן , ביצועים לא מזהירים בעליות חלקות, ותמורה בינונית למדי לכסף.

מילות סיכום
בסופו של יום, הרוקי אינם אופני מרתון )בהנחה שאתם לא גרים בבריטיש קולומביה)  ובטח שלא אופני קרוס קאונטרי תחרותיים.  עם זאת אלו אופניים ורסטיליים להפליא. הם מטיבים לטפס וככל שהעלייה תלולה וטכנית יותר היתרון היחסי שלהם על אופניים אחרים גדל.

בירידות , האופניים באמת הפתיעו את הבוחנים לטובה, הם מתפקדים היטב גם בסינגלים טכניים למדי,  מסתובבים בצורה טבעית וקלה ומאפשרים לרוכב שליטה מעולה על מיקום האופניים בשביל. אנו רואים את ה- Altitude כאופני שבילים קלים. רוכב מיומן יהיה מסוגל בחלק גדול מהזמן, לעמוד איתם כתף מול כתף גם מול אופני AM קלים.

לקוח אידאלי:
רוכב שבילים אשר מחפש זוג אופניים שיעשו הכול בצורה טובה . רוכב אשר מצד אחד אוהב לאתגר את עצמו בעלייה הטכנית והמאתגרת בסובב גבעה במרכז מיר”ב, ומצד שני אוהב לטוס בירידה של סינגל הפרסה בפארק קנדה.
מישהו שהפרוטה נמצאת בכיסו ומוכן להשקיע באופניים מיצרן איכותי עם מסורת רבה ואהבה אמיתית לרכיבה.

מחיר 24,599 ₪
יבואן רוזן ומינץ ,www.rosen-meents.co.il
1-599-50-10-90
מידה שנבחנה 16.5 אינץ'
קיים במידות  15,16.5,18,19,20.5
משקל 13.5 ק"ג
מזלג Fox Float 32 RL
מהלך מזלג 140 מ"מ
בולם אחורי Fox RP23
מהלך מתלה אחורי 140 מ"מ
סט גלגלים  shimano XT WH-M775
צמיגים  Hutchison Python 2.3
ידיות הילוכים Shimano XT
מעביר קדמי Shimano XT
מעביר אחורי  Shimano XTR
מעצורים  Shimano XT
אוכף  fi’zi:k Nisense
מוט כיסא  Race Face Deus XC
כידון  Race Face Atlas AM
סטם Race Face Deus XC
קראנק  Race Face Deus XC

גיאומטריה
זווית ראש 69

זווית כסא  76
אורך צינור עליון אפקטיבי 565 מ"מ
בסיס גלגלים 1111.7 מ"מ
אורך תומכות שרשרת: 428.7 מ”מ

Share

_________________________2_02.jpg

BANNER4.jpg

facebook.jpg

ofanaim_magazin199.jpgז

 
 
 
 
 
 
 
 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg