top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

Pacenti TL28 / מבחן לחישוק

מאת: אריק פלדמן

מבוא:
 Pacenti יכלה להיות  "עוד "חברת חלקים "מיקרוסקופית" מצפון אמריקה, אמלא המייסד, הבעלים והרוח החיה מאחוריה, קריס פאסנטי היה אחד מהאחראים הישירים למהפכת הגלגל "הבינוני". פאסנטי היה הראשון אשר הציג אופני 650b   ביצור עצמי כבר ב 2007, עוד שכולם חשבו שלגלגלי -29 אינצ' אין מקום בעולמם הנוח והמתמרן של גלגלי ה 26. מעבר להיותו נושא תואר חלוץ ,פאסנטי עומד בראש חברה ליצור ופיתוח חלקי אופנים בעיקר מגוון גדול מאוד של חישוקים. מחברת Bike Way    המשמשת כיבואן המקומי, קיבלנו זוג חישוקי TL 28  בגודל 29 אינצ'ים לבדיקה והנה תוצאותיה:

pacenti_TL_28.jpg

נתונים טכניים:
משקל -438 גר' 
רוחב חיצוני -28 מ"מ
רוחב פנימי-23 מ"מ
גובה -18 מ"מ

הTL 28 בנוי כחישוק Tubeless ready  ללא אטימה,כלומר פרופיל החישוק או חתכו, מכיל בתוכו מגרעת אשר מקבלת לתוכה במצב של אטימה מגרעת תואמת בצמיגי טיובלס / Tubeless ready. על מנת להשיג את האטימה אשר נדרשת מחישוק בסטנדרט זה, יש להשתמש בערכת אטימה הכוללת סרט דביק המותאם לרוחב החישוק, ונטיל תואם, ובמקרה הלבנטיני שלנו גם חומר אטימה. החישוק עשוי אלומיניום מסדרת 7000 המאופיין בחוזק פיסי מוגבר ביחס למשקלו . וזה אגב, מרשים ביותר ועומד על 438 גרם ל -32 חישורים עם עיניות (Eyelets)

בשימוש:
החישוקים היו הבסיס לגלגלים בנויים על נאבות DT 350, עם חישורי Sapin laser  בבנית אמן של זיו ענפי היבואן. על הגלגל הורכבו לפרקים צמיגים בתקן UST וצמיגים שלא בתקן אך החזיקו יפה כמו מקסיס Icon  ללא ממשק UST. הגלגלים שימושו כזוג ראשי על אופני שיכוך מלא אגרסיביים עם מהלך של 140 מ"מ  ונרכבו לאורך תקופה ארוכה שכללה רכיבות אינטנסיביות ומגוונות שבין XC  לבין AM  אגרסיבי, כולל את כל מארג האלמנטים המוגדרים בין שני הז'אנרים. הסבת החישוק לטיובלס ע"י הסרט הדביק היא פשוטה ולא מצריכה תואר בטיובלס או איש מקצוע יעודי שיעשה זאת עבורכם. העלאת הצמיג על החישוק גם היא קלה פשוטה וידידותית ולא הצריכה יותר ממשאבת ריצפה ביתית פשוטה במקרה של צמיג בתקן UST  כזה או אחר. לאורך כל תקופת המבחן הארוך האטימה תפקדה באופן מושלם ולא נרשמה כל בריחת אויר הן בצמיג הUST  והן בצמיג הרגיל. למרות שטיב הבניה הוא פקטור חשוב בקביעת איכות החישוק, ה TL28הרגיש קשיח ועמיד.פ רט לחיזוק חישורים ראשוני לאחר הבניה לא נדרשנו לכיוונים או חיזוקים. למרבה ההפתעה כל תקופת המבחן הגלגלים גם נשארו ישרים ומאוזנים. למרות שדנטים לא אמורים להוות מדד לטיבו של חישוק, גם בתחום זה ה TL28  קצרו שבחים. ביחס ישר למשקלם ולייסורים שעברו, כמות הדנטים עליהם היא לא מהסוג הראוי לציון ממשי.

pacenti_tl28.jpg

לסיכום
בניגוד לתחילת מהפכת ה 29, כיום רוב היצרנים מציעים חישוקי  29 בתקן Tubeless ready  עם משקלים מרשימים מאוד , למרות זאת ה Pacenti TL28 בולטים ביחס משקל/חוזק שהם מציעים. אנו חייבים להודות כי הינו מסופקים מאוד מעמידות הגלגלים ברכיבה אגרסיבית,אבל בפרספקטיבה של מאות קילומטרים בשלל תאי שטח מאתגרים ,אנו יכולים ליישר מבט לאכול את הכובע ולהודות כי ביחס של משקל/חוזק  Pacenti הם קטגוריה בפני עצמה.

מחיר
499 ₪

יבואן
Bike Way  http://www.bikeway.co.il/  

ציון
5 מתוך 5

Share

_________________________2_02.jpg

BANNER4.jpg

facebook.jpg

ofanaim_magazin199.jpgז

 
 
 
 
 
 
 
 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg