top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

מבחן לאופני GT סנסור 2014 '27.5

GT14_SENSOR.jpg
 בתחילת שנה זו פרסמנו באתר מגזין אופניים  מבחן לאופני   GT Sensor  29R Expert     משנת 2013 ועשינו זאת רק בגלל העובדה שדגמי 2014 עדיין לא היו בנמצא בישראל ושהיבואן מרוזן את מינץ, הכריז על מבצע מכירות מיוחד והציע את האופניים במחיר במיוחד .
לאחרונה הגיעו לישראל דגמי 2014  של GT סנסור אבל הפלא ופלא. זה כבר ממש לא אותו הדגם שכן ה-GT סנסור 2014  מצוידים בשלדה שונה,  קלה יותר, בנויה בגיאומטריה אחרת , ומצוידת בגלגלי " 27.5. ולא ב-  "29  כבעבר.  כן נראה שהאופניים עם הגלגלים הגדולים מתחילים להדחק לטובת אחיהם ה"בינוניים" וכמעט שכחנו....גם המחיר אחר, כמעט כפול. אנחנו לקחנו אותם בשמחה למבחן והתוצאות  ממש כאן: 
 
רכב וכתב: אבי גנאור
האופניים שנבחנו במידה M
היבואן: רוזן ומינץ 
 
ונתחיל מהסוף
פחות: אנחנו ביולי  2014 ומדובר באופניים ממודל  2014 , היכן הם הסתתרו עד היום?
יותר:  הכול חדיש ומחודש.  מערכת I- DRIVE   ו-27.5 אינטש' כבר אמרנו?
401.jpg
 רקע
בתחילת שנות ה-90  במקביל ל"בום" הגדול של ענף אופני ההרים שהחל לפרוח בישראל רבים מאתנו  ואני בתוכם חלמו על אופני  GT אוולאנש , ללא שיכוך אחורי עם שלדה מקבילית זריזה ואגרסיווית  שתאפשר לנו להתחרות בכבוד בשטח. בתקופה ההיא נשבה בחברה האמריקנית רוחו של גארי טרנר האגדי והמותג שידר אורך חיים הרפתקני מהיר והישגי. זה החזיק שנים ספורות בלבד עד שטרנר מכר את חלקו בחברה ושותפו ריצארד לונג נהרג בתאונת אופנוע.  מכאן ועד לדעיכה איטית של המותג והחלפת בעלויות המרחק היה קטן.
דעיכה זו נבלמה דווקא  על רקע הפיכתם לפופולריים של אופני השיכוך המלא וזאת משום שמהנדסיה של  GT שנמכרה בשנת 2004  לקבוצת DOREL  (בעליה של קנונדייל, שווין ומונוגוז) הצליחו לפתח את מערכת  I-DRIVE  שהיא בעצם מערכת בולם אחורי חדשנית שמתבססת על "קראנק צף". מערכת זו שלמעשה מאפשרת לקציר המרכזי של האופניים ולכל הקראנק לנוע אחורה וקדימה במהלך הדיווש ובמעבר מעל מכשולים, עשתה מהפך ביכולותיה של החברה והציבה את אופניה שוב בחזית הטכנולוגית של ענף האופניים.  למרות שהשלדות שייצרה החברה לא היו שלדות קצה, אפשרה מערכת  ה I-DRIVE  לרוכבי GT  לטפס כמעט בכל עליה , בלעדיה לא בטוח שהחברה הייתה שורדת את התחרות בשוק חדשני זה. 
מאז 2013 שופרה מערכת השיכוך האחורית של GT  עוד יותר והיא נקראת כיום (בראשי  תיבות)   A.O.Sוהחברה  השיקה השנה ומציגה השנה שני דגמים מובילים:  אחד לאולמאונטן עם שיכוך של 150 מ"מ והשני הוא כמובן ה-GT  סנסור עם מהלך של 130 מ"מ (מלפנים ומאחור) שמיועד לשבילים ולרכיבת קרוס קאונטרי ומרתון. דגם זה שמאובזר גם במהדורתו הבסיסית באוכף נייד הנשלט מהכידון, מוצע לרוכבים בשלוש רמות כשהיקר מוצע בגרסת קרבון ונמכר לצרכן בחו"ל ב-9000 דולר לערך. האח הקטן יותר GT  סנסור פרו 2014 נמכר בישראל ב-15700 ₪. לא כ"כ מעט אבל יש יקרים ממנו. אז מה יש לנו בחבילה שמציעה GT?   
405.jpg

מפרט טכני 
שלדה : אלומיניום הירופורמינג COR TRAIL PHILOSOPHY 6069
מידות : S / M / L 
צבע  : כחול עם טרים לבן / ירוק.
בולם קדמי :   Fox 32 FLOAT 27.5 CTD FIT, 130mm Travel, 15QR, w/FIT Damper, Lockout & Rebound Adjust, Tapered Alloy Steerer
בולם אחורי : Fox Racing Shox Float CTD BV, 7.25" x 1.75" Air Shock, w/Rebound Adjust and Lockout
הילוכים : 30
מעביר אחורי : Shimano Deore XT Shadow Plus, Direct Mount, RD-M786-D
מעביר קדמי :  Shimano SLX
שיפטרים : Shimano SLX, SL-M670, Rapid Fire
קראנק :  RaceFace Evolve, 42/32/22T, 3x10 
מעצורים : Formula T1, w/180mm Rotor 
חישוק : WTB ST i23 TCS 650B, 32H
ציר גלגל : (F) All Terra High Flange Alloy Disc, Sealed Bearing, 15 x 100mm Thru Axle, (R) All Terra High Flange Alloy Cassette Disc, Sealed Bearing, 12 x 142mm Thru Axle
צמיגים : (F) Continental X-King 27.5" x 2.4", ProTection Folding, (R) Continental X-King 27.5" x 2.2", ProTection Folding
סטם : Kore Cubix, 1-1/8" Threadless, 6-degree Rise, 31.8mm Clamp, 80mm
כידון : Kore Durox AL6061 DB, 740mm
מוט אוכף : RockShox Reverb Stealth, 34.9mm, 125mm Drop
אוכף : Fizik Tundra2 mg 
משקל- 12.7 ק"ג (2 ק"ג פחות מסנסור 29" 201 שנת 2013 )
_1014985.JPG
  ברכיבה
הסנסור 2014 מצוידים כאמור במתלה החדיש  Path Link שפותח על ידי  מהנדסי החברה מהמתלה   I- Drive האגדי ונראה שהפעם הם "לקחו אותו לרמה הבאה .
 המתלה משפר את העברת הכוח ומספק יעילות פרוגרסיבית  בדיווש ובבלימה. הודות לקראנק הצף שאינו מושפע מעבודת המתלה. גם מיקום ציר הזרוע האחורית גבוה מהמקובל מה שעוזר לגלגל "לעלות לאחור" ולסייע בסילוק מפגעים בלי לסבול מפידבק תודות לקראנק הצף.  בדגמי 2014 גם  מרכז הכובד של האופניים הונמך והמתלה הוקשח.  
 
 האופניים מצוידים במערכת 30 הילוכים קראנק רייספייס איכותי ובולמי Fox Float FIT מפנקים. הם מסופקים עם מוט אוכף הידראולי מתכוונן מהכידון עם הולכת כבלי התפעול בשלדה שיוצרת מראה סופר נקי ויעיל. נראה שהשילוב עם ציר אחורי 142 מ"מ וקדמי 15 מ"מ יוצר מכונה קלה יעילה וקשיחה.
 כמו רבים מיצרני  אופני ה-27.5 אינטש'  גם בגי.טי ניצלו את גובהם של הגלגלים כדי להנמיך מעט את גובה הציר המרכזי מהקרקע (335 מ"מ)  ובכך שיפרו את יציבות האופניים וזה מורגש היטב בסיבובים חדים ובברמים. ובכלל גלגלי ה-27.5 קרובים יותר במשקלם לגלגלי ה-26 אינטשים  ויכולת התמרון שהם מעניקים לאופניים טובה יותר. יחד עם זאת, רכיבת הטמפו קלה יותר עם גלגלים גדולים.  אבל לסנסור 2014 גלגלי 27.5 ועליהם רכבנו. לאחר כמה רכיבות נוספות בשטח ובהם בסינגלים  של חורשים , בפארק החדש של צפון כפ"ס  כמו בחולות של פארק השרון בואכה מכמורת,  אין לי ספק שה-גי.טי הם אופניים שעושים את העבודה ומעניקים לכל רוכב יכולת עבירות מצוינת. גם בטיפוס על טרשי חורשים, גם בסינגלים וגם בחול. מערכת ה-I-DRIVE  שממוקמת נמוך יחסית, עושה היטב את  עבודתה  מוט האוכף המתרומם (ושוקע) תורם את חלקו במורדות התלולים והצמיגים מייצרים אחיזה טובה עד טובה מאוד, למרות שבאופניים שקיבלתי לא היו פנימיות עם חומר נגד תקרים ואלה.. לא איחרו לבוא. 
גם מערכת המעצורים  פורמולה טי-1 ע רוטר של 180 מ"מ שבהם צוידו האופניים תרמה להנאתי מאותן הרכיבות. זה ממש כיף ללחוץ על ידית  המעצור ולעצור בו במקום ברכות לאחר לחיצה קטנטנה עם שתי אצבעות.  
 
  משקל ושיכוך
משקלם של ה-GT סנסור 27.5  אינטש'  הוא 12.7 ק"ג. זה לא הכי קל בשוק  אך זה משקל סביר לטעמי  לאופני שיכוך מלא  ממודל 2014 . מי שמעוניין להשקיע בשלדת הקרבון יחסוך 400 גרם במשקל הסופי. אסור לשכוח שמדובר באופני שבילים והם הפתיעו אותי כשאכלו בלי מלח את העליות שעליהם אני טיפסתי (לא תלולים מידי) אבל די טכניים. 
מערכת ה-AOS  עושה את עבודתה נאמנה ותופעת הנדנוד (בובינג) על האופניים הייתה ממש מינימלית. התחושה על האופניים הייתה קצת רכה אבל כשנדרשנו לתגובה, האופניים התנהגו כמו גדולים . תרמו לכך ללא ספק גם השלדה העשויה מאלומיניום קשיח בעל קוטר משתנה והיכולת לנעילת שני הבולמים האחורי והקדמי.
407.jpg
גלגול
יכולת  ההתגלגלות  של גלגלי ה-27.7 אינטשים פחות טובה במעט מזו שך אופני ה-29 אבל  גם כך  בשבילים  הלבנים  האופניים אפשרו לי לפתח מהירות יפה ועקבית וגם יכולתם של האופניים לבצע תמרונים חדים הייתה טובה. תרם לכך המרחק המצומצם יחסית בין בסיסי הגלגלים בשלדת המדיום עליה רכבתי. שלדה זו מסתבר הייתה קצת קטנה למידותי (180 ס"מ)ובהתאם לכך גם מוט אוכף המתכוונן לא הצליח לספק לי את מלוא הגובה הנדרש. עוד ס"מ במוט לא היה מזיק.
 
בירידות/ובעליות 
  ברכיבה במורד וגם ברכיבה מהירה במישור מקנים האופניים תחושת ביטחון מעולה והבולם על 130 המ"מ שלו סיפק תחושה מעולה של גיהוץ הקרקע וקפליה. כנ"ל לגבי הבולם האחורי שאפשר לי לחלוף ללא חשש מעל מהמורות ובולדרים שבעבר היססתי לעבור מבלי שצפיתי ברוכב שעושה זאת לפני. כמו גם שלושת המצבים של הבולם שהקלו עלי לא מעט בטיפוס תלול על קרקע בוגדנית.  בזכות יכולת הנעילה של הבולמים חשתי לעיתים כמו על אופני זנב קשיח. גם הכידון של הסנסור קצת רחב מידי לטעמי ולעיתים אף סיכן אותי בסינגלים הצרים בין העצים כשנתקע בענפים  וכמעט גרם להתרסקות כאשר חלף מולי רוכב  בשביל הצר. 75 ס"מ רוחב מסייעים אמנם לתמרון ולשליטה אבל מסרבלים מעט את יכולת התמרון בנתיבים צרים.
 
הילוכים
מערכת ההילוכים בהם צוידו  האופניים   Shimano XT   מאחור ו SLX מאחור, עשתה היטב את  עבודתה  ופעלה באופן חלק ושקט גם שהתעללנו בה בעליות ומתחנו את גבול היכולת. כל מערכת הכבלים מזוודת לה  בתוך השלדה שהיא אגב,  לא רק כבדה יחסית (3 ק"ג) אלא גם נאה ביותר ומגיעה בצבעי כחול לבן בוהקים שמשכו הרבה תשומת לב מצד רוכבים אחרים בשטח. למי שמתעניין ...יש גם באדום. ולגבי האוכף? כן הוא לא רק נוח אלא גם יפה במיוחד.  
 
לסיכום
 
+ מערכתAOS ,I-DRIVE   מעולה. מתלה   ה'  Path Link עיצוב, עבירות  תמרון ויכולת טיפוס, מוט אוכף מתכוונן וצבע
 
-  מחיר, כידון,  
 
לסיכום.
GT השלימו מהפך חיובי ומשתלבים בצמרת הקטגוריה 
ציון סופי:  4.5 כוכבים מתוך 5 במדד מגזין אופניים 
      
 
Share

BANNER4.jpg

aaa22.jpg

facebook.jpg

panaracer.jpg

ofanaim_magazin199.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg