top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

תשכחו מ-29 אינץ קבלו את ANTHEM 27.5 GIANT

_______________________1.jpg
אופני האנטם  27.5 אינץ' של גיאנט משקפים את ניצחונה של מידת הביניים על הגלגלים הגדולים והם מאפשרים לכל מי שמעוניין באופני קרוס קאונטרי שעומדים היטב גם ברכיבת אול מאונטן להצטייד באופניים איכותיים במחיר סביר
מאת : אבי גנאור 
 
אופני האנטם של גיאנט מוכרים לרוכבי אופני ההרים בישראל ובחו"ל  כאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרן הענק מטאיוואן  שמייצר מגוון עצום של אופני הרים. האנטם מצויים בשוק מאז 2007 ועברו גלגולים שונים  כשבעיקרון, נועדו אופניים אלה לרכיבות קרוס קאונטרי ושבילים והציגו פתרון שיאפשר  ל"לוחמי סוף השבוע"  לכסות רכיבות ארוכות, הכי מהר שאפשר.
המסע של גיאנט  בז'אנר הזה החל עם אופניי זנב קשיח 26 אינץ'' שהיו מצוידים בבולם קדמי של גיאנט עם תנועה מקסימלית של 90 מ"מ. זווית הראש של האופניים הייתה תלולה והאופנים צברו להם אוהדים לסוג זה של רכיבה ואלה  הלכו והשתכללו ביחד עם האופניים. לפני שנים אחדות  הציגה גיאנט את אופני האנטם בפורמט של 29 אינץ'' ואלה קנו להם אוהדים רבים ששמחו על האופציה שהוצגה בפניהם בחברה שהייתה בין החברות אחרונות שהציעו אופני הרים עם גלגלי 29 אינצ'  שצוידו במשככים שבין 100 ל120 מ"מ ובשלדות אלומיניום וקרבון שהציעו חבילה הולמת לכל רמת מחיר ודחקו את אופני ה-26 אינץ' עמוק למרתפי החנויות.
 
 אלא מאי , בסוף 2014 עשתה גיאנט שיפט נוסף במדיניותה והציגה סדרת אופניי אנטם חדשה עם גלגלי 27.5 אינץ'' וזאת כחלק ממדיניות של נטישה כמעט מוחלטת של  אופני ההרים בגרסת ה26 אינץ''  ודחיקה לפינה של אופני ה-29 אינץ. בקיצור; גיאנט שמה את יהבה בימים אלה על אופני ה-27.5 אינץ'' ומרבית אופני ההרים שהיא מייצרת כיום מיוצרים עם גלגלים במידה זו.
 
 האסימון שנפל
גיאנט עסקה בשאלת הגודל של גלגלי האופניים שהיא מייצרת כבר בשנת 2011 עם הדילמה שעלתה בייצור גלגלי 29 אינץ'' אך האסימון נפל למנהליה של גיאנט רק בשנת 2014 שבו הגיעו להבנה שגלגלי ה-27.5 מציעים את האיזון הטוב ביותר לו האופניים זקוקים.  גלגלי ה-27.5 מעניקים לרוכבים כמעט את אותה יכולת גלגול ואנרצייה שמציעים אופני ה29 אינץ'' אבל  משקלם  הרבה יותר קרוב למשקלם של גלגלי ה-26 אינץ'' וגם יכולת התמרון שלהם בברמים  ובסינגלים טכניים טובה יותר. 
שימו לב למספרים הבאים: בשנת 2013 הציעה גיאנט לרוכבים 22 דגמים של אופני הרים עם 29 אינץ''  ואילו בשנת 2014 הציעה החברה הנחשבת לגדולה בעולם, 24 דגמים של אופני הרים עם  גלגלי 27.5 אינץ'' ורק 10 דגמים עם 29 אינץ'. אם נסכם נוכל לומר בפה מלא שהקרב הוכרע ושיש לנו מנצח.  
gaint01.jpg
 
 **האסימון נפל למנהליה של גיאנט רק בשנת 2014 אז הגיעו מנהליה להבנה שגלגלי ה-27.5 מציעים את האיזון הטוב ביותר לו האופניים זקוקים.  גלגלי ה-27.5 מעניקים לרוכבים כמעט את אותה יכולת גלגול ואינרציה שמציעים אופני ה29 אינץ'' אבל משקלם הרבה יותר קרוב למשקלם של גלגלי ה-26 אינץ'' וגם יכולת התמרון שלהם בברמים  ובסינגלים טכניים טובה יותר**
 
 האנטם 27.5 יצא לשוק בשנת 2014 עם  משכך קדמי בן 100מ"מ אך הדגם החדיש שאנחנו קיבלנו מהיבואן כבר צויד במשכך בן 120 מ"מ , מה שהכשיר אותו   לרכיבות זורמות בשבילים אך גם לרכיבה מאתגרת יותר בסינגלים ובמורדות טכניים. הדגם שעליו רכבנו צויד בשלדת אלומיניום אבל לדעתנו העדרו של הקרבון לא פגם כלל בביצועים. גיאנט הוכיחה שהיה לא נוטשת נוסחה מנצחת ובגיאנט מכנים את הנוסחה הזו בשם "מאסטרו" אותה מערכת שיכוך אחורי שהופכת את הרכיבה על דגמיה  בשטח לחוויה. כן גם האופניים שלנו צוידו בה וכבר כאן נעיד שהמערכת פעלה היטב גם בעת טיפוס מעצבן בשטח  והאופניים לא נקלעו לנדנוד ולא איבדו מומנט גם בזויות תלולות.
 
 ייצור סדרתי
כדאי לשים לב, לא מדובר כאן באופניי קצה. גיאנט  אינה חברת בוטיק. ההיפך מזה אבל בזאת גם גדולתה. ביכולת לייצר אופניים טובים בייצור סדרתי שמאפשרים לכל רוכב שיש בכיסו 9000-1000 שקלים לרכוש אופניים שיעשו עבורו את העבודה על הצד הטוב ביותר . המשכך הקדמי מבית פוקוס מספק טווח של 120 מ"מ ש"אוכל" היטב כל דרופ בשטח ומערכות ההילוכים בת 30 ההילוכים  מבית שימנו   עושה היטב את העבודה עם אקס.טי  מאחור ואס.אל. איקס מלפנים.
gaint10.jpgגדול יותר, קל יותר או להיפך
שלדת האלומיניום בה צויד הזוג עליו רכבנו הייתה צבועה היטב בצבעי כחול לבן איכותי ונראתה כמי שבנויה להפליא. למרבית ההפתעה,  משקלה של השלדה הזו גבוה  ב200 גרם לערך מזו של שלדת האח הגדול עם 29 אינץ''. ומה שגרמו לכך הם חיזוקים נוספים שנעשו לשלדה, ניפוח צינורות השלדה וריתוכים שבקושי  נראים. יחד עם זאת  משקלם הסופי של האופניים עם  כל האביזרים  נמוך במעט מהדגם המקביל באופני ה-29 אינץ''.
אם מזכירים את השלדה אי אפשר שלא לציין את הניתוב המצוין של מערכת הכבלים  בתוך השלדה  ומתחתיה והאופן החלק והשקט שבו נעים הכבלים השונים במערכת. אנחנו לא ניסינו ולא יורדים בדרך כלל לפרטים שכאלה אבל באחד המבחנים שפורסמו בחו"ל הושמעה ביקרות על הצורך בכמה מפתחות אלן שונים וטיפול ב12 ברגים  וכל זאת כדי להדק ולכוון את הצירים במתלה האחורי של האופניים..נו באמת! .
gaint04.jpg
לסיכום
מבחינתו האנטם 27.5 אינץ'' מוכיחות שהגודל אינו קובע. אמנם יש כאלה שיטענו שזה לא הוגן להשוות בין אופני 27.5 חדשים לאופני 29 מהדור הקודם, אבל במקרה של האנטם מבית  גיאנט ייהנה מי שרוכש את הדגם החדש יותר מבעבר. השלדה חזקה וקשיחה יותר,  הגלגלים איכותיים ומצוידים בצמיגי מקסיס ובצירי 142 מ"מ איכותיים לפירוק מהיר. למרות הכול האופניים קלים יותר ומהירים יותר. ה-27.5 בגרסת שלדת האלומיניום אף מצוידים במערכות שימנו אקס.טי ושימנו אס.אל.אקס. ובמערכת מתלה המאסטרו האיכותית שהופכים את הרכיבה לקלה ונעימה. ממש כמו רכב אמריקאי איכותי המדמה רכב אירופאי קשיח. 
 
 -   לא אהבנו - את העובדה שהיינו צריכים להחזיר את האופניים
+  אהבנו, את העובדה שהצטערנו על כך שהיינו צריכים להחזיר את האופניים
 ציון סופי
 5 מתוך 5 בסולם מגזין אופניים
 
 
 
 
Share

BANNER4.jpg

aaa22.jpg

facebook.jpg

panaracer.jpg

ofanaim_magazin199.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg