בין מחשב לשעון דופק / מבחן לפולאר וי 650

__________1.jpg

מאת: אבי גנאור
ה- וי 650 אינו שעון דופק כפי שניתן לחשוב מעצם השתייכותו הממותגת אלא  מחשב אופניים חדיש מבית היוצר של חברת פולאר הפינית הידועה בייצור שעוני דופק איכותיים לספורטאים החל מאמצע שנות השמונים. פולאר למען  האמת היה המותג הראשון  אליו נחשפתי ורכשתי כשהפכתי לרוכב אופניים  ואני מדבר על תחילת שנות התשעים של המאה הקודמת. מאז זרמו הרבה מים בירקון ולחברה הפינית קמו לא מעט מתחרים שחלקם הותירו אותה בצל בשנים האחרונות ובעיקר מדובר על גארמין האמריקנית  ועל סונטו הפינית שהובילו בשנים האחרונות את שוק שעוני הדופק שאובזרו בגי.פי אס ויוצרו ושווקו בעיקר   לרוכבי אופניים ולרצים.

הוי 650 של פולאר הוא למעשה המוצר הרציני הראשון של המותג ששב ומרים דגל ומצהיר שגם פולאר הוא מותג של רוכבי אופניים וזה  ללא קשר למגוון העצום של שעוני הדופק ומחשבי הדרך שהחברה מייעדת לשוק הרצים.

אז מה יש לנו בוי 650?

·          גי.פי.אס שמיועד גם לרוכבי כביש וגם לרוכבי שטח

·        חיבור למחשב לטעינה ולסנכרון באמצעות כבל USB

·        אפשרות לחיבור וסנכרון גם בבלוטוס

·        מד גובה וברומטר

·        מד דופק (כמובן) –כולל טווח עליון ותחתון

·        מד סיבובי רגליים

·        מד מהירות

·        מד מרחק

·        ספירת קלוריות

·        תאורה ליום וללילה

·        מסך מגע!

·        עמידות למים\

ראו כאן מבחן לשעון דופק /גי פי אס אמביאנט של סונטו 
 

___________________.jpg

למי מיועד הו-650?

קודם כל לרוכבי אופניים שמעוניינים למדוד את כל האספקטים של הרכיבה שלהם ולקבל תמונה מסודרת של היכולת והביצוע. כבר היה מי שאמר שממה שאינו מדיד אינו ניתן לניהול ובעזרת הפולאר וי-650 אפשר לנהל את הרכיבות  , לשמר את התוצאות, להשוות וללמוד מה ניתן לשפר.

מימין: ה-וי 650 גם מאיר בלילה

הגי.פי.אס שמתווסף מעתה למערכות של פולאר אינו מהסוג שמאפשר לכם כרוכבים לנווט בשטח על פי תכניות מוגדרות מראש ולהתמצא בטרטוריות לא מוכרות  בדומה לגי.פי.אסים המקצועיים למנווטים של גארמין למשל אלא מדובר במכשיר גי. פי. אס שמאפשר לכם לעקוב אחר האימונים שלכם (מרחק, מהירות , טיפוס, האצה וכו..) ולקבל מידע אודות המסלול שעשיתם (להבדיל ממסלול שתוכנן) אך גם לסייע לכם לשוב לנקודת הזינוק במקרה שהלכתם לאיבוד.

וזה מה שאומרים עליו היצרנים:

אנחנו שרכבנו עם הוי 650 למעלה מ3 חודשים התקנו אותו גם על אופני ההרים וגם על אופני הכביש ומן הראוי לציין שהתושבת המצורפת  למחשב מתחברת לכידון של האופניים בקלות יחסית ומה שחשוב עוד יותר המחשב עצמו מתחבר לתושבת בקלות רבה ומשרה ביטחון שהמחשב לא ייפול  מהכידון עם כל קפיצה או ירידה בדרופים בשטח. אבל אם כבר נפלתם אני לא בטוח מה יהיה גורלו. לנו זה לא קרה.

הוי 650  מזכיר בגודלו את האיייפון הראשון. הוא קצת שמנמן ומשקלו 120 גרם. המסך שלו חד ובהיר וכאמור גם  מאיר מחושך. וכן שכחתי יש לו מעין פנס קטנטן בחזית שמופעל אוטומתית תנאי חשכה גם מנצנץ ומאפשר להבחין ברוכבים בלילה, אם כי אני לא הייתי מסמך רק עליו.
____________________________.jpg

פולאר מספקת עם הוי650  מערכת  ניהול מידע בשם FLOW   שמיועדת למחשב האישי שלכם ובאמצעותה ניתן לסנכרן את המידע מהמכשיר ולנתח אותו. הסנכרון חייב להיעשות באמצעות כבל USB שכן למכשיר אין WIFI    אם כי אפשר לנסות ולבצע את הסנכרון גם באמצעות בלוטוס . אנחנו לא ניסינו

משמאל: הרצועה: החיישן עלול ללכת לאיבוד. החיבור פשטני!

הפעלת המכשיר היא פשוטה יחסית. אחרי המתברברות  קלה בשעה הראשונה שבה התעסקנו עם המכשיר הסתבר לנו שהכול פשוט יותר משחשבנו.המכשיר נכנס לפעולה מי לאחר לחיצה קלה בכפתור המתאים שבציידו וגם הגי.פי.אס עולה בתוך פחות מ-30 שניות. יחד עם זאת, למכשיר שבו אנו התנסינו הייתה נטיה מידי פעם "להיתקע" והדרך היחידה להפעלתו מחדש היתה לבצע במכשיר reset.

לסיכום

הוי-650  מהווה בשורה מרעננת וחשובה מצד היצרן פולאר כלפי  שוק רוכבי האופניים. המכשיר מספק מגוון רחב של מידע שירותים חשובים לרוכבים ולא את כולם ניתן לעקל  כבר בחודש הראשון לשימוש.

צריך פשוט להתנסות בכל האפשרויות וללמוד לאט לאט את יכולותיו. יש אמרה עממית שאומרת: אני מבין מהר רק תסבירו לי לאט והיא תופשת גם במקרה של הוי-650. המכשיר מעניק הרבה אבל לוקח זמן ללמוד את כל היכולות שלו.

מחירו ? בין 1250 ל-1500 ₪ או כ- 300 דולר בחו"ל
polar1.jpg

אהבנו יותר

  • עיצוב ומראה
  • מסך גדול 2.8 אינצ
  • חדשנות
  • קלות הפעלה
  • פונקציות שימושיות
  • מחיר סביר

אהבנו פחות

  • היעדר wifi
  • נטיה להיתקע
  • רצועת הדופק  ואופן החיבור הפשטני שלה
  • גי. פי. אס מוגבל שאינו מנווט 
  • היעדר תכניות אימון ב FLOW
  • דומה לאייפון אבל לא ניתן להתקשר ממנו

ציון : 4 כוכבים מתוך 5 בסולם מגזין אופניים