תתי-קטגוריות

היוונים אוהבים אותנו את התיירים הרעשנים מישראל שזכורים להם כמי שיודעים ליהנות  ולפזר את כספם, מי יותר ומי פחות , אנחנו מסתבר, מתלוננים ללא הפסקה אבל עושים שמח ולארג'ים. הם  אומרים את זה לא אני!

כשנחתנו בשדה התעופה הקומפקטי של רודוס והשקפנו החוצה מחלונות המטוס חשבתי שחזרתי בזמן לרגע  ושאנחנו בטרמינל מספר 1 בלוד של שנות השביעים של המאה שעברה. הנוף היה אותו נוף של שדות קוצים צהבהבים, מסלול אספלט , גדרות ובנין טרמינל קטן ודו-קומתי שלצידו המתינו כמה אוטובוסים שהעבירו את הנוסעים מהמטוס לאולם הנוסעים הנכנסים. ממש כמו שהיה אצלנו עד שטרמינל 3 או בשמו המקורי טרמינל אלפיים על אולמותיו המפוארים ושרווליו  הארוכים תפשו את מקומו.

היה זה בבוקרו של יום ראשון. שעה ורבע באוויר ונחתנו. ושלושת הפקידים המשועממים שקיבלו אותנו בעמדות ביקורת הדרכונים היו בעלי סבר פנים חמור אבל עניני והצליחו לשחרר את כל הנוסעים בתוך זמן קצר לצידו השני של האולם שם המתינו לנו מקבלי הפנים ונושאי השלטים שאספו את מרביתנו לבתי המלון השונים ברחבי האי. כן למי שאינו יודע רודוס הוא אי שממוקם במזרח הים האגאי כ.-20 קילומטרים מחופה של טורקיה(מול מרמריס)  אבל שייך מזה דורות ליוון ויוון כידוע, מאז פרצה לחיינו הקורונה, משוועת לתיירים והיא מהראשונות שהוכרזה כירוקה ופתחה את שעריה בפני התיירים המחוסנים מישראל .

כן , היוונים אוהבים אותנו את התיירים הרעשנים מישראל שזכורים להם כמי שיודעים ליהנות  ולפזר את כספם, מי יותר ומי פחות , אנחנו מסתבר, מתלוננים ללא הפסקה אבל עושים שמח ולארג'ים. הם היוונים אומרים את זה לא אני!  בעיני הישראלים הם אחים שלפעמים נורא מעצבנים , סרבני מסכות סדרתיים  שחושבים שהכל מגיע להם.  אל מה שחשוב זה לא מה שאני חושב אלא מה שאומרים היוונים. הם המארחים שלנו והם מנומסים להפליא!

בשעה 10 בבוקר לאחר נסיעה כחצי שעה באוטובוס הגענו למלון שלנו "פאלדיום" שממוקם בריזורט רחב ממדים בחוף  קליתיאה בסמוך לעיירה המנומנמת

פאליראקי. אני לא יודע מה אתכם אבל אצלי מופיע השם פאלדיום בהקשר לצבא ולנעלי הפלאדיום שכל חייל בדורי ששאף להיראות קרבי השתוקק שיאפשרו לו לנעול, אבל מסתבר שפאלדיום היא מתכת יקרה , מספר 46 בטבלה המחזורית ואין לי שמץ של מושג מדוע המלון קרוי דווקא על שמה. אבל מה זה חשוב המלון והריזורט שבו הוא ממוקם מרשימים ביותר , מצוידים בכל מה שתיירים קשישים אך תזזיתיים כמונו יכולים לרצות: ספא , חדר כושר , בריכה ענקית שנושקת לחוף ים יפיפה שמוגן במפרץ נטול גלים. שלא דבר על מגרשי מיני גולף וטניס. התעייפתם? אנחנו גם אבל השתדלנו לנצל כל דקה וכל מתקן ויש לציין שצוות המלון היה מאוד חביב ושירותי כך שאפילו לא התרגזנו על אף אחד.

יחד עם זאת אל תשכחו שהיינו שם בתקופה שבה הקורונה עדיין לא לגמרי חלפה (אם בכלל) ובכל חלל במתחם נאלצנו לעטות את מסכת הפנים ולהוסיף עליה גם כפפות בכל כניסה לחדר האוכל. אבל כל אלה היו קטנים עלינו. האוכל היווני המשובח  ותחושת השירותיות שהשרה עלינו צוות המלון חיפו על הכל, על הניירת המסובכת של שלטונות יוון, על הבדיקות הרפואיות השונות שנאלצנו לעבור ועל המים הקרים במימי מפרץ קליתיאה שהקפיאו לנו כמה אברים טרם שהורגלנו לטמפרטורת המים  של צפון הים האגאי.

לאי רודוס יצאנו שלושה זוגות חברים שמכירים שנים ולא העלנו על דעתנו שנשרוף שישה ימים תמימים  בבטן גב במלון ולכן כבר בערבו של היום השני   שכרנו שני כלי רכב (30-40 יורו ליום תלוי בסוג הרכב) מחברת  "סאן" המקומית שמפעילה סניף במלון ויצאנו לערב של בילוי בעיר רודוס שממוקמת 17 ק"מ מהמלון בקצהו המזרחי של האי מול ההרים הגבוהים של טורקיה שנשקפים  מעבר למפרץ.  כשמדברים על העיר רודוס אותנו מעניינת בעיקר העיר העתיקה והנמל שבהחלט שווים ביקור קצר  ואף למעלה מזה. הנמל שמואר בלילה באור נגוהות מוצף בתיירים לצד זוגות מקומיים   והעיר העתיקה על חומותיה המרשימות מלאה בסמטאות מתפתלות וצפופות כשמכל צד מוצעות לכם מזכרות החל ממותגים יוקרתיים וכל בסידקית ותכשיטים. המחירים -לא נורא יקרים אבל אתם במזרח התיכון ולכן לא לשכוח גם להתמקח ותאמינו לי -זה עובד

אז אחרי כמה כוסיות של אוזו ופרפה (פרפה זה קפה קר יווני שמוגש בכוסות זכוכית גבוהות וידוע במרירותו הרבה)  בבית קפה חביב שמצאנו במעלה הרחוב הראשי של העיר העתיקה , מסתתר בגינה מרהיבה בחצר אחד הבניינים, חזרנו למלון למשקה אחרון בלובי לצלילי  פסנתרן מייגע נוסח קליידרמן וזמן קצר אחר כך נטשנו ופשוט "נפלנו במיטה". למחרת בבוקר יצאנו עם מכוניותינו מערבה לכיוון עיירת החוף היפה "לינדוס" שמצויה במרחק של כשעה וחצי מהעיר רודוס. על הדרך אין יותר מידי מה לספר כיוון שהיא סתמית ומשעממת אבל העיר לינדוס היא משהו מיוחד. בתים לבנים וצפופים נשפכים למימי המפרץ הירקרק וכל זה מתחת לצוק גבוה שבראשו מבצר צלבני עתיק ובמרכזו שרידי  האקריפוליס - מקדש יווני עתיק (כן, לא רק באתונה)

לינודס ידועה לא רק ביופיה ובמפרץ הים המושלם שלה אלא גם בחמוריה ואתונותיה המשמשים להסעת המבקרים לראש ההר וכנושא לקישוט על גבי חולצות הטישרט, בובות ומזכרות . לא לשכוח לקנות!

אנחנו טיפסנו על הצוק במו רגלינו במסלול תלול של מדרגות ואבנים שיוצא מתוך אחת הסימטאות ומסתבר שהשד לא כל כך נורא שכן תוך רבע שעה כבר היינו למעלה ושם ציפתה לנו הפתעה: מחסום וקופה. נדרשנו לשלם 12 יורו לאדם ומי המשוגע שאחרי שהגיע למעלה, יוותר על הנוף . כמובן ששילמנו והיה שווה שכן האתר מקסים והנוף שנשקף מהצוק היה ממש מרהיב.

בקיצור לינדוס לא מאכזבת ואחרי עוד כמה אוזו ופרפה בבית קפה חביב על גג אחד הבתים,  יצאנו מהעיר היפה בחזרה לכיוון רודוס  ועצרנו באמצע הדרך להתרעננות באתר טבע שנקרא משום מה  שבעת המפלים  לצערנו ההתרעננות נדחתה כיוון ששבעת המפלים נתגלו כתעלה צרה ורדודה של מים קרים וחיש מהר מצאנו את עצמנו במסעדה חביבה בין העצים המצלים לוגמים בירה ואוכלים ציזיקי, דגים  סלט יווני ומטעמים מקומיים נוספים. לא נלאה אותכם בתפריט אבל תאמינו לי , היה שם צל, היה קריר והיה שווה כל יורו

ולא ניתן לסיים בלי  להזכיר את אנטוני קווין המנוח , הלא הוא זורבה היווני שעל שמו נקרא אחד החופים היפייפיים של רודוס שממוקם כמה קילומטרים מערבית לעיירה פאליראקי. ניתן להגיע אליו ללא שום בעיה אם עוקבים אחרי השילוט בדרך חזרה מלינדוס לרודוס ולאחר שנוסעים שניים שלושה קילומטרים בכביש צר וממפותל מגיעים למפרץ מדהים צלול ועמוק ואין דבר יותר מפתה מאשר לגלוש לחוף הסלעי במדרגות ולזנק למים הצוננים שלו. אח"כ לשכור שני כיסאות נוח ולרבוץ לצד בת הזוג בתחושה של "הגענו לגן העדן". אגב בניגוד למה שרבים סבורים הסרט זורבה היווני עצמו לא צולם שם אלא רק קטע קטנטן ממנו אבל משמעותי: ריקוד הסירטקי של אנטוני קווין שפשוט התאהב במפרץ הקטן ושב אליו מאז כמה פעמים. לאחר מותו של השחקן האגדי המפרץ קיבל את שמו.

שימו לב : ארוחה מלאה לזוג  כולל שתיה תעלה לכם ברודוס כ100-120 שקלים בלבד. קפה 2 -3  יורו, בירה 3 -5 יורו לכוס גדולה, מים מינרליים כ3 יורו לבקבוק גדול  וכו.. טקסי  יעלה לכם סדר גודל של  יורו אחד לכל קילומטר(תלוי בשעה)  וכרטיס באוטובוס 1-2 יורו.  בקיצור, רודוס לא מה שחשבתם,   במחיר של יומיים שלושה במלון באילת קיבלנו 6 ימים של חופשה איכותית  ברודוס כולל טיסה והעברות מלון וממנו ועל זה אפשר לומר: מומלץ ושווה לכל נפש.

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר: