top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

דאסו סיסטמס – טכנולוגיה מאחורי תכנון אופניים

innodesign1.jpg
מאת: ר.רוגל
מתכנני אופניים מנסים תמיד לענות על האתגרים בעולם הרכיבה, ולפתח מוצרים שיתנו לרוכבי אופניים את היכולת לרכוב מהר יותר, רחוק יותר ובטוח יותר. לאחרונה, יותר ויותר חברות 
לתכנון ובניית אופניים מסתייעות בטכנולוגיה של ענקית  תוכנה כמו  זן של "דאסו סיסטמס" למשל , על-מנת לענות על אתגרים אלו ולספק לרוכבי אופניים, בין אם מקצועיים ובין אם לא, מוצר 
שייענה על צרכיהם ויספק להם חווית רכיבה מיטבית ובטוחה.
כך למשל יצרנית האופניים TREK – עם 1600 עובדים ברחבי העולם ומכירות של 1.6 מיליון אופניים בכל שנה, בחרה להטמיע בתהליכי המחקר והפיתוח שלה, את פתרון הסימולציה SIMULIA של  דאסו סיסטמס. הפתרון מאפשר למהנדסי החברה לבצע חיזוי של עומסי מבנה בתנאי מעבדה, וגם לבצע מידול וסימולציה מתקדמת של נסיעה אמתית בשטח כדי להביא את רוכבי האופניים אל האקסטרים ולהמנע מתביעות על רקע כשלים ושברים. 
 
סימולציה שחוסכת דם
היכולת לחזות את ערכי הנוקשות בעולם הווירטואלי מאפשרת לאזן טוב יותר את הצורך בשימוש באופניים פיזיים בכדי לעמוד ביעדי הביצועים. "קל יותר, קשיח יותר ומהיר יותר, הם יעדים 
נפוצים של חברות אופניים", אומר ג'יי מאס, אנליסט הנדסה בחברת Trek. "לא יכולנו להישאר לפני המתחרים מבלי להביא את יכולות הניתוח שלנו לרמה הבאה. בעבר ביצענו יותר סבבי תיקונים  בתכנון והגדלנו משמעותית את המשאבים כדי להגיע למשקל ולנוקשות שהיינו מרוצים מהם". הוסיף מאס.
נושא אחד שעניין את המהנדסים בשימוש בפתרון ההדמיה, זה עוסק במה שמתרחש באופניים בעת רכיבה בשטח, בייחוד על-ידי רוכבים תחרותיים מקצועניים המתמחים בקפיצות אקסטרים 
ורכיבה מהירה.  במהלך תרחישי האקסטרים הללו חווים האופניים עומסים קיצוניים. באמצעות הבנת הלחצים וחלוקת העומסים בחלק האחורי של האופניים, יכול צוות המהנדסים לבצע שינויים
תכנוניים בכדי לענות על צרכים אלה טוב יותר עבור כל סוגי הרוכבים.
"אנו נמצאים במרוץ שמטרתו לעשות את הרוכבים טובים יותר. זה מה שמניע את הפיתוח שלנו, ונמשיך להרחיב את השימוש בשיטות ובכלים אלה כדי להפוך את העבודה של כולם לטובה יותר", 
סיכם מאס. 
השימוש בטכנולוגיה לעיצוב אופניים, לא פסח גם על ענף האופניים החשמליים. חברת התכנון הקוריאנית INNODESIGN, פיתחה אקסלרטור חדשני (DX-Lab), שנועד ליצור בסיס לעידן חדש של  תכנון ועיצוב. המעבדה מספקת גישה לטכנולוגיות מובילות ומלמדת את היזמים כיצד להשתמש בהן כדי לפתח את הפרויקטים שלהם. לשם כך נבחרו פלטפורמת 3DEXPERIENCE    והפתרון הייעודי לתעשייה HT Body בענן של חברת דאסו סיסטמס.
 
innodesign2.jpg
פיתוח של גלגל חדשני
המוצר הראשון שפותח ב-DX Labs, הם אופניים חשמליים. הפתרון מבית דאסו סיסטמס סיפק למתכננים קלות ונוחות בתכנון, בתמיכה בביצוע שינויים, יכולות שיתוף וברציפות העבודה באמצעות
 איחד כל הכלים הדרושים על פלטפורמה  אחת. החברה הקוריאנית שיתפה פעולה עם הסטארט אפ "הייקור", המייצר אופניים בעלי גלגל אלקטרוני חדשני הכולל בתוכו את רכיבי האלקטרוניקה
 והסוללה, ומועמס על מסגרת אופניים מתקפלת המיוצרת על-ידי INNODESIGN.
"לפני השימוש בפתרון של דאסו סיסטמס, היינו צריכים להעלות כל כלי בנפרד ולעברד ביניהם, מה שפגע בנוחות העבודה". אומר יונגמין קאנג, מנהל צוות התכנון ב-INNODESIGN. "היום יש לנו את כל אפליקציות התכנון והעיצוב שאנו צריכים על פלטפורמה אחת. אנו יכולים לגשת אליה במהירות, ואז אין צורך להעביר מידע מאפליקציה אחת לשנייה ואין סיכון לחוסר תאימות בנתונים".
 
 
Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

CCF22112016_0001.jpg

logo_jpg.jpg