top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

יוצאים לרכב בעיר? כיצד נתלבש בהתאם?

תרבות הרכיבה המתעצמת והולכת בעולם ובישראל מגדילה בכל שנה את שיעור הרוכבים המקצועיים והעירוניים באחוזים ניכרים - הגיע הזמן שמישהו ייקח לידיים את נושא הלייף סטייל שפונה לאוהבי הרכיבה וידאג להם לא? שוק האופניים הכפיל עצמו בעשור בין 1999 ל-2008, והיה בעל קצב גידול שנתי של 10%. הגידול נובע הן מהגידול ברוכבי ספורט והן בגלל רוכבים שינויים תרבותיים וחברתיים המשפיעים גם על גדילה בקרב הרוכבים העירוניים. קצת נתונים : בשנת 2008 נמכרו בישראל כ- 180 אלף זוגות אופניים, מתוכם כ- 80% נמכרים לרוכבים מבוגרים. בשנת 2009 יובאו לישראל 315,850 זוגות אופניים, מתוכם כ-170,000 אופני רכיבה לילדים ובוגרים (לא אופני צעצוע). ונכון לשנת 2010 ייבאו לישראל כ-300 אלף זוגות אופניים בשנה, כאשר יותר ממחציתם הם אופני הרים. מספר זוגות האופניים המיובאים לישראל הכפיל את עצמו בתוך עשור - 300 אלף זוגות בשנת 2010, לעומת 160 אלף זוגות ב- 2000 מגמת העלייה ב6 השנים האחרונות הולכת וגדלה ובשנים האחרונות קיימת עליה של מאות אחוזים במספר העובדים המשתמשים באופניי עיר ובאופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים לצורכי תחבורה לעבודה ולצרכים אחרים (קניות, סידורים, בילוי וספורט), בעיקר בערים שיש בהן שבילי אופניים. --------------- נכון לשנת -2014 כ-20% מהעובדים והלומדים בתל אביב-יפו, מעל 28 אלף איש, משתמשים באופניים באופן יומיומי כדי להגיע למקום העבודה לצבא וללימודים. ערים נוספות כמו הרצליה, פתח תקווה, הוד השרון, אשדוד, נתניה וירושלים החלו בשנים האחרונות להכין תכנית אב לשבילי אופניים ולסלול שבילי אופניים. לגידול בשימוש באופניים תורמים מלבד שבילי האופניים גם מודעות סביבתית, מודעות ליתרונות הבריאותיים בנסיעה באופניים, עליה במחיר הדלק ורצון להימנע מפקקי תנועה ועלויות חנייה. ממחקר שערכה עיריית תל אביב לא מזמן, עולה כי 12% מתושבי העיר משתמשים באופניים ככלי תחבורה מרכזי, 20% רוכבים על אופניים למקום העבודה /הלימודים ובמדינות מערביות מובילות כמו הולנד שבה גרים כ-16 מיליון בני אדם, ויש בה כ-18 מיליון זוגות אופניים. בכל יום נערכות 14 מיליון נסיעות אופניים נכון ל-2014 קיימים בבאר שבע כ-30 ק"מ של שבילי אופניים בטוחים המבוססים על נתיבי אופניים ייעודיים (ברחובות: ג'ו (יוסף) אלון, הצדיק מירושלים, מצדה, יוהנה ז'בוטינסקי, שד' טוביהו, אורי צבי גירנברג, נחמן אינגבר) ושבילי אופניים בפארקים (כגון: פארק נחל ב"ש, גן שני אליהו, גן שאול המלך). עיקר השבילים התקניים מצויים במעטפת השכונות החדשות (נווה זאב, נחל עשן, נווה נוי). שבילים אלה אינם מספקים פתרון לרוכבי אופניים שרוכבים אל בית החולים סורוקה, אוניברסיטת בן גוריון, מכללת סמי שמעון וכדומה, ובכוונת העירייה לקדם 20 ק"מ שבילים נוספים ושבילים נוספים בהמשך. ובעולם? ---------------------------------------------------------
כ-50% מתושבי הולנד מחזיקים ברכב, ומעל 84% מהם מחזיקים לפחות זוג אופניים אחד. 26% מכלל הנסיעות מבוצעות באמצעות אופניים. אנשים מכל שכבות האוכלוסייה מדוושים, כולל מנכ"לים של חברות גדולות, שרים ומשפחת המלוכה. אנשים עשירים נוסעים יותר באופניים יחסית לעניים, ונשים מדוושות יותר מאשר גברים. כ-90% מנסיעות האופניים בהולנד מבוצעות לשם תחבורה למקום העבודה, לקניות או לסידורים (היתר לשם בילוי וספורט). 40% מתלמידי בית הספר היסודי מדוושים לבית הספר בעצמם או מוסעים לשם על ידי הוריהם. בשנת 2015 ערכה People for Bikes, שדולת תעשיית האופניים בארצות הברית, סקר שנגע להרגלי הרכיבה של תושבי המדינה. הסקר בדק 16 אלף נשאלים וניסה לפצות על הטיה של דיווח יתר (אנשים שרוצים להציג עצמם כרוכבים למרות שהם רוכבים פחות). לפי הסקר כ-100 מיליון מתושבי ארצות הברית, כשליש מהאוכלוסייה מעל גיל 3, רוכבים על אופניים לפחות פעם בשנה. עם זאת רק 14 מיליון אמריקאים (כ-4% מהתושבים) רוכבים לפחות פעמיים בשבוע. כמחצית מהרוכבים פעם בשנה רוכבים רק למטרות טיול ונופש. כ-15% מתושבי ארצות הברית, כ-45 מיליון אנשים, ביצעו טיול באופניים בשנה החולפת. כשחושבים על זה, מדובר בקהל רב מאוד של אנשים ברמת מודעות סביבתית וכלכלית כאלה שמצריכה גם התייחסות בזירה האפנתית. ואם עד היום בכל הזדמנות שבה מוזכר ביגוד לרוכבי אופניים האסוציאציה הראשונה תציג רוכבים עטויי ביבים או חליפות רכיבה מבד מנדף זיעה ובדרך כלל בצבעוניות בולטת צמודה מאוד לגוף ולא בהכרח כזו שתאפשר ללובשים אותה לרדת מהאופניים ולעבור ל"חיים הרגילים". ואין באמת מענה לקהל גדל והולך בעל מאפיינים ברורים וצרכים הן בנראות והן בשימוש בחיי היום יום או כמו שהרוכבים עצמם מגדירים את החיים שבין הרכיבה לרכיבה הבאה. אין פלא ש Gravity Check -מותג הLifeStyle הראשון מסוגו, המשלב אלמנטים ייחודיים מעולם רכיבת האופניים ומעניק חוויית אופנה חדשה, מהווה פתרון אולטימטיבי לקהל הגדל והולך. עופר רז- ישראלי, אב ל3, רוכב אופניים מקצועי בעצמו הגיע למסקנה לאחר שיחות רבות שקיים עם קולגות רכיבה ובתחושה שחווה בעצמו לחוסר בביגוד קזואלי מותאם לאנשים שחיים את האופניים ואת האהבה לאופניים ורוצים שיהיה לאהבה הזו שלהם ביטוי בביגוד היום יומי שלהם. רז שם לעצמו מטרה לפני מספר שנים לאפשר לרוכבי האופניים העירוניים לרכב בסטייל בלי לוותר על הצרכים הייחודיים הרלוונטיים לכל מי שרוכב. הוא ביחד עם צוות מומחים שמלווים אותו מיום הקמת החברה החלו לעצב ולייצר ביגוד לגברים ולנשים כשלכולם מבחר אלמנטים חכמים מיוחדים שלקוחים מעולם הרכיבה ומתאימים בדיוק למה שהופך רכיבה בעיר לכזו שניתן מעכשיו לעשות בסטייל. ליין שלם של ביגוד קזואל מעוצב המיוצר מבדים סופר איכותיים נוחים ללבישה ועמידים בכביסות רבות , עיצוב הבגדים כזה המאפשר לרוכבים להתכופף או לרכון בעת הרכיבה בלי ששום חלק לא רצוי בגופם יבלוט החוצה מבעד למכנסיים /לחולצה. ובו זמנית להיראות במיטבם כשאינם על האופניים בעיסוק יום יומי בעל אמירה וייחודיות. שילוב כיסים אחוריים לפלאפון בשילובי מחזירי אור ואפשרות אחיזה ייעודית חזקה במיוחד לאוזניות מאפשרים לכל מי שיעלה על האופניים ליהנות כל הדרך מנראות אופנתית וסטייל בלי לוותר על הנוחות והבטיחות בעת הרכיבה בשטח עירונית. רוכבי אופניים רבים מכיר את המותג וכבר רכש לעצמו לפחות סט אחד או שניים של לבוש וכך ניתן לראות את אוהבי האופניים הללו גם בנקודות המפגש המקצועיות בשבתות ובחגים ובתחרויות ואירועי רכיבה. רוכבי האופניים ידועים בחיבתם לענף וגם לאופנה למרות התדמית הגיקית שלפעמים מיוחסת אליהם שלא בצדק בגלל חלק מהעיסוקים של הרוכבים במקצועות "צווארון לבן" המחייבים ישיבה במשרדים ובפגישות. ויש גם הצלחה ישראלית בזירה הבינ"ל: מי שפרצה את הדרך הייתה חברת פנקייר שייצרה בגדי אופניים במזרח הרחוק והחלה לשווק אותם בישראל וגם בחו"ל בהצלחה רבה. אבל פאנקייר התמקדה בעיקר בבגדי רכיבה לרוכבים ה"מקצוענים" (אופני הרים וכביש) בעוד ש GRAVITY מתמקדת בלבוש רכיבה אופנתי ליום יום. באירופה ובארה"ב מרבית רוכבי האופניים הם רוכבי אופניים יום יומיים שמשתמשים באופניים בעיקר לצורכי תחבורה וכושר ושם התפתחה אופנה ייחודית של בגדי רכיבה ליום יום , שאתם אפשר גם לרכב וגם ללכת לבית קפה או למשרד. במדינות מעבר לים דור שלם של רוכבים עירוניים ומקצועיים פגשו את המותגים הללו ומתהדרים בלבוש רכיבה אופנתי מחמיא ועדכני בלי צורך להחליף את ביגוד הרכיבה לביגוד שונה לזמן העבודה או הלימודים ובלי צורך לשאת בתיק עוד סט ביגוד נלווה להחלפה. בנוסף לאלמנטים הנוספים לבגדים הביגוד כולו כולל אלמנטים המאפשרים אוורור מקסימלי ומרווחים לכניסה ויציאה של אוויר לשמירה על הטמפרטורה של הגוף ומניעת חימום עודף. בנוסף לאתר האינטרנט של החברה    שעד לאחרונה ניתן היה להזמין את הביגוד רק באמצעותו בארץ, בימים אלה משיקה החברה חנות קונספט ראשונה בישראל ברחוב הנחושת 10 ברמת החייל (מול שוק האוכל החדש ) ובה ניתן למצוא את פריטי קולקציה הן לעונת הקיץ הנוכחית וגם כבר פריטים המתאימים לטמפרטורות נמוכות יותר לטובת הנופשים בחו"ל או הזקוקים לביגוד חמים יותר לרכיבות בשעות ערב קרירות יותר באזורי הרים וכד'. בחנות החדשה ניתן למצוא מספר פרטי אופנה משלימים לרוכבים ובהם משקפי רכיבה/שמש מבית Oakley , אזניות פטנט ייחודיות שהופכות לצמיד אופנתי של המותג Wraps הבריטי ומבחר פריטי לבוש ייעודיים גם לפעילות ספורטיבית גם לטובת הרוכבים המחפשים לשלב בביגוד שלהם אלמנטים לכושר ומשלבים את בגדי המותג לפני /אחרי רכיבת הספורט. מסכם עופר רז: " חנות הקונספט בתל אביב נולדה מתוך צורך ודרישה שהגיעה אלינו דווקא מצד הקהל הישראלי, שלמרות המיתוס דווקא מפרגן ומעריך מאוד שמדובר בחברה ישראלית שמצליחה גם מעבר לים. וחיפש כל הזמן אפשרות להגיע לראות לגעת וכמובן למדוד את הבגדים עם נגישות בלתי אמצעית. אנו רואים בקהל הישראלי שגריר חשוב מאוד להעמקת נושא הרכיבה בעיר "

Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

galil_ole_small.jpg

3PERY.jpg