top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

מיתוסים מופרכים הקשורים לאופניים

Myths about bike
רכיבה על אופניים כספורט אאוטדור הוא אחד מענפי הספורט שצוברים פופולאריות ותאוצה בארץ ובעולם. כיום נראים בשבילים ובכבישים ובעצם בכל מקום יותר ויותר קבוצות ורוכבים מטיילים בשבילים ועל הכבישים בעיקר בסופי שבוע.  כמו בכל תחום ישנם לא מעט מיתוסים מופרכים  הקשורים לרכיבה על אופניים. קראו והפנימו:
 
1.רכיבה בגשם איננה אפשרית – אפרופו החורף הסוער שעברנו, כיום יש ציוד המאפשר רכיבה בכל תנאי מזג אוויר. בשוק ניתן למצוא ציוד המאפשר רכיבת חורף גם בתנאי מזג אוויר קשים של גשם וסערה. יש בגדים "נושמים", מעילי גשם, ציוד לכיסוי כל איבר בגוף ובגדים חמים. לגבי מידת הסיכון הרי שרוכבי אופניים בגשם ממש כמו משתמשי דרך אחרים נזהרים הרבה יותר. כך שניתן לרכוב 365 ימים בשנה בחוץ.
 
2.כאשר רוכבים בגשם מצטננים ונהיים חולים – מתקררים מחיידקים ווירוסים. לשהות בחדר אחד או בתוך אוטובוס מלא שאנשים משתעלים הרבה פחות בריא. להפך מחקרים מראים שאנשים שעוסקים בכל השנה בפעילות גופנית מתונה כמו רכיבה העמידות שלהם למחלות ויראליות דווקא עולה.
 
3.כדי לשרוף שומנים צריך לרכוב הרבה ולאט – הרבה מאוד אנשים נכנסים לפעילויות אירוביות כדי להפחית ממשקלם. אחת ההמלצות הראשונות שהם שומעים מכל מי שעוסק בתחום היא שצריך לעשות הרבה פעילות בעומסים נמוכים. האמת היא שככה לאנשים גם נוח כי עומסים גבוהים הם כואבים ולא מרגישים נוח. יחד עם זאת אימונים בעצימות גבוהה שורפים הרבה יותר קלוריות בסך הכול כאשר המרכיב השומני גם עולה. היות והמטבוליזם הבסיסי עולה תהליך שריפת השומנים ממשיך גם אחרי האימון. 
 
4.אופניים יקרים יותר יעשו אותך רוכב טוב ומהיר יותר – היבואנים ממש לא יאהבו את זה אבל  לא. חוץ מחור בכיס, הפן האופנתי ולהיות IN אין לרוכב הממוצע שום סיבה לקחת משכנתה כדי לקנות זוג אופניים שעולים במחיר של מכונית משפחתית. לרוב הרוכבים די באופניים פשוטים שיעשו את העבודה.
 
5.אופניים זה תחביב יקר – כמו כל תחביב תלוי מאוד מה התקציב שאתה מוכן להשקיע בנושא?. להפך אופניים ככלי תחבורה יכול לחסוך המון כסך בתוך העיר וגם מחוצה לה. כיום עם המחירים של הדלק ושאר ההוצאות האחזקה של אופניים זולה עשרות מונים מהפרייבט.
 
6.תנוחת הישיבה על האופניים גורמת לכאבים בגב תחתון ובישבן – אז זהו שלא. ישנם בשוק המון כסאות ארגונומיים שהישיבה עליהם נוחה הרבה יותר מכורסת הטלוויזיה בסלון. לרוכבי אופניים אין יותר כאבי גב מאשר לאנשים רגילים.
 
7.רק שרירי הרגליים עובדים ברכיבה – למעשה כל שרירי הגוף עובדים ברכיבה על אופניים. שרירי הגב עובדים קשה מאוד במיוחד בעליות. ברכיבה על אופני הרים שרירי פלג הגוף העליון עובדים היטב. שרירי הבטן מתאמצים כדי לשמור על האיברים הפנימיים. 
 
8.רכיבה על אופניים פוגעת בפוריות של גברים – אין לכך שום שחר. רוכבי אופניים גברים הם פוריים בדיוק כמו גברים שאינם רוכבים. כיום ישנם כיסאות מיוחדים שתוכננו להפחית את הלחץ על המפשעה והאגן כך שזוהי בהחלט אגדה.
 
9.רכיבה על אופניים בעליות היא קשה – מערכות ההילוכים שישנם כיום באופניים מאפשרות לכל רוכב אופניים חובב לטפס כל עלייה בלי שום קשר בתלילותה. ניתן לעלות ממש "קירות" ביחסי העברת הילוכים קלים. ההבדל היחידי בין הרוכבים המקצועיים לחובבים היא במהירות הטיפוס.
 
10.רכיבה על אופניים פוגעת בברכיים – להפך רכיבה על אופניים בריאה מאוד לברכיים. בתהליך השיקום של ספורטאים הסובלים מבעיות בגפים התחתונות ממליצים רופאי ספורט לדווש על אופניים. מה שחשוב זה להתאים את גובה המושב והמרחק מהכידון. התנועה הסיבובית כאשר משקל הגוף נמצא על האופניים מסייעת למפרק הברק ואיננה מזיקה לו כלל.
 
לסיכום
ניתן לרכוב על אופניים וליהנות מהיתרונות הרבים של הפעילות הגופנית הנהדרת הזו לאורך שנים רבות במידה והדבר נעשה על בסיס קבוע, במתינות והופך לחלק מאורח החיים של הרוכב. רכיבה נעימה !
 
מאת: אייבי גילת
 
 
Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

CCF22112016_0001.jpg

logo_jpg.jpg