top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

מבחן לאופני קולנגו

לכל רוכב יש חלום. לחלום שלי קראו קולנגו C40. אני זוכר שבתקופה שהתחלתי לרכוב היו אופניים אלו פנטזיה פרועה עבורי. חלפו שנים ומצאתי את עצמי יום אחד בחנות של רשת רוזן ומינץ, המייבאת של אופני קולנגו לסוגיהם השונים בארץ. ידעתי רגע של התרגשות. עבורי הייתה זו סגירת מעגל. פתאום ראיתי את אופני החלומות שלי הלבנים שהשם המיתולוגי קולנגו כתוב עליהם והם מצפים רק לי למבחן מוצר. "התחלנו טוב את המבחן", חשבתי ומיד יצאתי לסיבוב בחצר. האופניים הגיבו נפלא מהלחיצה הראשונה, ואחרי התאמות של גובה הכיסא והמרחק מהכידון שביצע דן תורג'מן המיומן מרשת רוזן ומינץ, יצאתי לדרכי. כנראה חלומות מתגשמים לפעמים.


"אופני נוחות", קרא להם תורג'מן והאמת שזה בדיוק מה שהם. התחושה המיידית שאופני קולנגו CLX3 משדרים הן של קשיחות אבל לא מוגזמת, תגובה מיידית ומהירה, גמישות לטלטולי הדרך, ועם זאת רכות ונעימות. אופני קולנגו CLX3 היו אצלי קרוב לחודש שבו העמדתי אותם במבחנים לא פשוטים בתנאי מזג אוויר משתנים. רכבתי בהם בחום, בשרב, בגשמים ובסופות שאפיינו את תקופת האביב.

טיפסתי עליות וירדתי ירידות, עם הרוח ונגדה. האופניים עבדו קשה. עם זאת, נראה שכבר אז בתחילת דרכי כרוכב תפסתי בחושיי למה רציתי כל כך לרכוב על אופני קולנגו. האמת חייבת להיאמר בקול רם וצלול: אופני קולנגו CLX3 הם פשוט נעימים ונוחים, וגם אחרי רכיבה של קילומטרים רבים הרוכב יורד מהם בחיוך רחב כמו של חתול שאכל שמנת.      


שלדה ואבזור

קולנגו CLX3 הם אופני כביש המיועדים לרוכבים המעוניינים לרכוב על שלדה המצוידת במערכות מתקדמות, אך שאינם רוצים לשבור לעצמם את העצמות, כלומר רוכבי ס�מ�י פ��רו�. הם מתאימים לחובבים ולמקצוענים לרכיבות רכות ונעימות לעומת שלדות הקרב  M10ו-CX-1.

CLX3, מספר הדגם, מעיד על האבולוציה השלישית שלו מאז הושק לפני כמה שנים. האופניים מצוידים בשלדה ובמזלג קרבון NANO ומשדרים מהירות. המשולש הקדמי הוא מונוקוק  שעשוי מקשה אחת. מוט האוכף הוא אירודנמי והמסב התחתון הוא בקוטר 1.5 אינצ'ים; כל אלה מקנים קשיחות ודיוק בפניות מהירות וקשיחות בספרינטים כשקמים מהאוכף.

תומכות השרשרת והאוכף מחוברות בהדבקה בצומת LUG, הנראה ליד צומת הצינורות של מוט האוכף וליד הציר המרכזי מאחור. התומכות בנויות כדי לספק מעט רכות ורטיקאלית באמצעות עיקול הטופ טיוב (הצינור העליון)  ותומכות האוכף. לעומת זאת, תומכות השרשרת בעלות חתך רבוע המספק קשיחות צדית לדיווש אגרסיבי בלי לקמט את השלדה. באופניים יש מזלג קרבון מלא בעל מוט היגוי בקוטר תחתון של 1.5 אינצ'ים, כדי לשפר את הקשיחות ואת הדיוק בהיגוי. המערכת האלקטרונית אולטגרהDI2  מבית שימאנו היא גולת הכותרת של הדגם.

הסוללה והכבלים המפעילים את המעבירים מוסתרים ומולכים באופן נקי ומרשים. חלקי DedaZero  משלימים תמונה איטלקית משובחת.

מבחן לאופני קולנגו CLX3
האופניים מטפסים בעליות בקלילות מפתיעה

לרכוב ולדווש

ב-2 בפברואר 2012 חל יום הולדתו ה-80 של ארנסטו קולנגו, שעל שמו נקראים אופני המבחן. התרגשתי לבחון אופניים שבאחד מדגמיהם הראשונים רכב אדי מרקס הגדול ושבר את שיא העולם ברכיבת שעה.

קולנגו CLX3 משדרים ממש מהסיבוב הראשון של הדוושות תחושה של "אני כאן בשביל לשרת אותך, אדוני". והאופניים מגיבים מהר ויפה על כל תנועה של הדוושות, כשהם מסתובבים קלות בתנועה סיבובית קלה. בלחיצות ארוכות במישור  נדמה שהאופניים שטים קדימה בקצב קבוע ללא מאמץ מיוחד. השלדה נוחה ונעימה לרוכב באופן שקשה לדמיין. הם "מגהצים" את מהמורות הדרך, גם את אלה הקשות ביותר, בלי בעיות מיוחדות. כך מצאתי את עצמי גומא מאות קילומטרים בדרכי לעבודה ולאימונים בלי להתעייף כלל.

אחד מהאביזרים המעניינים באופניים הוא התוספת המיוחדת של מערכת ההילוכים האלקטרונית שימאנו אולטגרה Di2. עבורי היה זה חידוש מרענן במיוחד. העברת ההילוכים מעלה ומטה הייתה מדויקת באופן מפתיע. יחסי ההילוכים טובים מאוד והצירופים השונים שלהם מאפשרים הן לשייט במהירויות גבוהות במישורים והן לטפס עליות, גם תלולות במיוחד. ההטענה של המערכת פשוטה מאוד ואפשר להשתמש אחר כך בסוללה כחודש ימים (2,000 ק"מ) עד הטעינה הבאה.


עניין אותי במיוחד לראות כיצד תגיב מערכת ההילוכים בימים גשומים במיוחד. לשמחתי, האביב הישראלי אפשר לי לרכוב במזג אוויר גשום ביותר. התוצאה: הרכיבות התקיימו באפס תקלות.
 


עובדה אחרת שתשמח לא מעט רוכבים היא שבמערכות הילוכים אלקטרוניות כמעט לא משמנים את המעבירים בכלל, חוץ מקצת שמן הנמשח על השרשרת. התוצאה היא שכמעט אין לכלוך של גריז שמלכלך את הבגדים והגוף בכל החלפת גלגל.

בתקופת המבחן שבה היו אצלי האופניים רכבתי בהם גם לבדי, וגם הצטרפתי לכמה פלוטונים, הן בכבישים בין-עירוניים והן באימוני קריטריום ובתנאי מזג אוויר מגוונים. הדגם הספציפי הזה אינו מיועד לתחרויות כביש אלא בעיקר לרוכבים המעוניינים לרכוב בנוחות, לא להתעייף וליהנות מהרכיבה. מבחינה זו אופני קולנגו CLX3 מצוינים. ביצועי האופניים נפגעו מעט בגלל סט הגלגלים שימאנו WH-RS30A שבהם צוידו וכן בגלל המעצורים קולנגוX-Brake 1, שאינם ברמה של שאר החלקים, וחבל.
 
 
 
Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

galil_ole_small.jpg

3PERY.jpg