top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

אופני עיר - יש דבר כזה

34.jpgהקדמה ותירוצים: מה עושה עורך שרוב ימיו יושב מול השולחן והמחשב כשמפקידים בידיו אופניים חדשים, פשוטים יחסית, אופני אורבן או קומיוניטר בלשון מקצועית יותר, שבסה"כ מיועדים לרכיבה מפה לשם בעיר הגדולה ומבקשים ממנו שיבחן אותם? כיצד בכלל בוחנים אופניים שכאלה? הרי צוות הבוחנים המקצועיים של המגזין כבר התרגל לבחון "מרצדסים", "יגוארים" ו"לוטוסים" עם זוויות ומומנטים ופתאום אפקיד בידם  סובארו ג'אסטי?  

 

 

אז לקחתי את האופניים לסיבוב אחד או שניים (ושלושה) בעצמי. מה כבר צריך לדעת כדי לבחון אופניים עם שלדת  ריג'יד  ללא בולמי זעזועים? למען האמת לא היה לי מושג ולכן החלטתי שפשוט  אצא לדרך ואמצא את התשובות בעצמי. מבחן של ממש זה לא יהיה. מקסימום  סקירה חוויתית.

 


 

נפגשנו כך

למען האמת  כשהגעתי לחנות היבואן ברחוב הירקון וראיתי אותם לראשונה, הייתה זו אהבה מבט ראשון. הקווים הפשוטים והחדים של  אופני

ה- MONGOOZE – SABROSA 2011   פשוט עשו לי את זה.  הגלגלים הגדולים, השלדה השחורה עם צינורות בעובי משתנה בגימור "מט" וזוויות אגרסיביות הזכירו לי מייד אופני שליחים מניו יורק שעליהם טסים  השליחים  ברחובות התפוח הגדול  בלי לעשות חשבון לאף נהג מונית ומשתחלים בחוצפה בין המכוניות במהירויות שיא. יש מצב!
 

 

פרטים חשובים

למונוגוז סברוסה כמה פתרונות  טכנולוגים מעניינים שמשפרים  את איכות הרכיבה ואת השימוש באופניים בעיר. בראש ובראשונה יש לציין את מנגנון  ה-

 Jocky –ITS tensioning dropout system  ששומר על מתח קבוע של השרשרת ומספק הנעה ופידול יעילים בכל הילוך והילוך. השרשרת משום מה גם אינה נופלת ואיני מתלונן על כך חלילה. הם מהירים, זריזים וקשיחים (ויש חלק בגופי שמוכן להעיד על כך).

 

התמודדות עם גניבות: רוצים לנעול את האופניים לאיזה שהוא עמוד בעיר ואין לכם חשק לקחת אתכם את האוכף ואת מוט האוכף? אין בעיה מונוגוז סברוסה מתהדרים בפטנט מעניין: מתקן שחרור מהיר שמאפשר להסיר  בתוך שניות את הפדלים מהקראנק ולשים אותם בתיק. הם לא גדולים מדי  וקלים ואפשר להסתפק רק בפדל אחד. תגידו לי מי כבר יגנוב אופניים ללא פדלים? ויותר מזה. הפדלים הללו לא סטנדרטים ולכן לא ניתן להתקין לאופניים פדלים אחרים מבלי להחליף את כל הקראנק או לפנות לסוכן של מונגוז ואת זה גנבים לא כל כך עושים. אביזר פשוט אך גאוני.


 

 

חווית רכיבה

האופניים שקיבלתי מהיבואן היו בהתאם למידותיי עם שלדה במידה לארג' אך הם חייבו  אותי לישיבה גבוהה יחסית עם רכינה של ממש לעבר הכידון הישר שממול (לא כל כך נוח לכרסתנים) מה שמובן סייע בתחושת הרכיבה האגרסיבית והמהירה אך פגם בתחושת השליטה במרחב שיוצרת להבדיל הישיבה הזקופה באופני העיר הקלאסיים (קרוזרים).   

 

הסבורזסה בהחלט אינם  אופניים שמיועדים לרכיבת שבת מפנקת עם סל גבינות ויין לפיקניק. אלה אופניים שנועדו להוביל אותך בעיר הגדולה במהירות מנקודה אחת לשנייה במינימום זמן ועם יכולת של טיפוס על מדרכות, מעבר על פני בורות ומהמורות ובעלי כושר השתחלת בין מכוניות ואוטובוסים. 



טוב, כאן נתקלתי בבעיה קלה ואני שוב חוזר לגובה הכידון. גובה הכידון תואם לגובה שבו ממקומות המראות ברוב המכוניות, מה שמקשה על ההשתחלות ביניהן. 
 

 

מעבר לכמה רכיבות מזדמנות בכבישי ומדרכות כפר סבא, אחת הרכיבות המשמעותיות שעשיתי עם הסברוסה הייתה מחניון הדר יוסף בסמוך למשרדי איגוד האופניים לעבר רחוב החשמונאים בתל אביב  ומשם לסמטאות דרום העיר העמוסות של פלורנטין ובחזרה. 

בשבילי פארק הירקון התנהגו האופניים כמעט כמו אופני כביש של ממש ונהניתי לחלוף על פני רוכבים רבים ברכיבה מהירה ועצבנית. האופניים הללו אוהבים כשלוחצים להם על הפדלים והם מגיבים בהתאם. גם יכולת הבלימה של הסבורסה שמתבססת על שני בולמי דיסק 160 מ"מ עם מנגנון הידראולי מרשימה ומספקת עצירה מהירה ויעילה. 


 

כשהגענו (הסברוסה ואני) לדרך חיפה הסתבר לי שהרכיבה על הכביש במסלולי האוטובוסים משולה להתאבדות ונאלצתי לרכוב על המדרכה עד לרחוב החשמונאים תוך חציית מכשולים רבים -  בורות, מהמורות, ונדרשתי ליכולת תמרון לא קטנה בין הולכי הרגל שמלאו את המדרכות בעיקר באזור הקריה שמול בניני עזריאלי. 



האופניים עמדו במשימה בגבורה ואפשרו לי להתפתל עם האופניים על המדרכה  במהירות שואפת לאפס מבלי שנאלצתי לרדת מהם. יש לציין שהולכי הרגל לא כל כך אהבו את זה ולא מחאו לי כפיים!  מרחוב החשמונאיים לדרום העיר הרכיבה הייתה דומה ובדרום עצמו  ברחוב לוינסקי ובסמטאות שסביבו הרכיבה כבר ממש בלתי אפשרית ובקושי הסתדרתי עם האופניים הגדולים גם בהליכה על המדרכות.
 

 

אחרי שפגשתי את אייל צ'רניחובסקי עם אופני הצ'רניחובסקי החדשים שלו שהוצגו לראווה באזור המסעדות הפרסיות, שמתי את פעמי ברכיבה על המדרכות לעבר שדרות רוטשילד צפונה ברכיבה קלה נעימה ומהירה על מסלולי האופניים שבלב השדרה. שם הסברוסה הוכיחו את נחישותן  ברכיבה אגרסיבית ומהירה עד לרחוב אבן גבירול וממנו לשבילי הפארק שהוזכרו כבר קודם לכן. 

 

סיכום

 

יותר: הסברוסה הם אופני עיר פר-אקסלנס. מדובר באופניים נאים, לא כבדים, מהירים ואגרסיביים שכמו סובארו טובה יעשו  את העבודה. יובילו אותך מנקודה אחת לשנייה במהירות ובבטחה. (יכולת עצירה טובה)  וכל זאת כמובן בתנאי שלא תתווכח עם נהגי אוטובוסים עצבניים ושאר ירקות.  השרשרת נותרה  לאורך כל תקופת המבחן במקומה ופירוק הפדלים אכן מקשה על גניבת האופניים  וזו נקודת זכות לא מבוטלת.


פחות: הכידון מעט נמוך מדי לטעמי ומקשה על תמרון עירוני יעיל. יתכן שסטם עם זווית גבוהה יותר יפתור את הבעיה.

 גם בולמי הזעזועים היו חסרים לי ונראה שאם אדרש לרכיבות ארוכות על הסברוסה קשוחי השלדה  ללא מכנסי רכיבה מרופדים (ומי לובש כאלה בעיר) תצמח  לי יבלת במקום לא נעים. וחבל!

מאת: אבי גנאור

Share

_________________________2_02.jpg

BANNER4.jpg

facebook.jpg

ofanaim_magazin199.jpgז

 
 
 
 
 
 
 
 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg