top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

AM בסטריאו

14.jpg"ה- Stereo על המתלה, הזוויות והבולמים המעולים שלהם תפקדו באופן מרשים בכל שביל נתון ולא משנה מה זווית התקיפה שלו".

כאשר בחנו לראשונה את דגם ה-Frittz של Cube, החברה הגרמנית הייתה עוד יצרן גרמני אנונימי, אשר מנסה את כוחו בחדירה לשוק הישראלי רווי המותגים דאז. היום כשלוש שנים אחרי, Cube הוא מותג פופולארי לא פחות מהמותגים הצפון אמריקאים המוכרים והוותיקים אשר עיצבו את שוק האופניים הישראלי. 


דרכם של מובילי המותג "להשתלט" על ליבם של הרוכבים בארץ ובעולם היא פשוטה לכאורה, הם דואגים באופן מסורתי לעדכן את דגמי האופניים שלהם בהתאם לרוח האופנה המנשבת באותה עת. משימוש בטכנולוגיות עדכניות ביותר דרך אבזור מפתה בחבילת מחיר נוחה ועד עבודת צבע וגימור מהגבוהות והאיכותיות בשוק. למעשה ניתן לקבוע היום כי לפחות בשוק המקומי דחק המותג הבווארי הצעיר את רגליהם של המותגים האירופאים האחרים והוותיקים יותר, לעיתים עד כדי הכחדה. מ"בייק טריידינג", היבואן המקומי, קיבלנו את ה-Stereo . אחד הדגמים הוותיקים בליין הענק של החברה הגרמנית. ה-Stereo  של 2011 הם גרסה מעודכנת ביותר של הדגם ה- AM קצר המהלך המקורי אשר הושק כבר ב-2007.

15.jpg

שלדה :
ההקפדה על איכות היצור של היצרן הגרמני ניבטת מכל פינה על השלדה היפיפייה. נראה כי אין ולא מקום אחד על השלדה שלא עבר מניפולציה כלשהיא על מנת להפחית ממשקל השלדה. Cube משתמשים בצינורות אלומיניום 7005 בשלל חתכים, עובי דופן וצורות המחוברים בריתוכים מדויקים ומוקפדים עם חיזוקים (Gussets) אינטגראליים אשר זורמים בטבעיות עם צורת השלדה. 

גם בדגם ה-Stereo  כמו ברוב דגמי השיכוך מלא של היצרן, משתמשים מהנדסי Cube  במתלה בתצורת ארבע זרועות אמיתי אותו הם מכנים "FSP 4 Link", המייצר מהלך של 140 מ"מ ונשלט ע"י בולם RP 23 של Fox עם תוספת מנגנון ה- BV של ענק הבולמים האמריקאי. בדגם זה כמו ב-Fritzz ארוכי המהלך וכמו ב-Sting , דגם המרוצים הסגפני של היצרן, המתלה מקבל תוספת אקטיביות מבורכת מאד בעזרת מיקום הבולם בין שני חלקים נעים אשר הופכת אותו למעשה לבולם צף. במקרה דנן, מחובר הבולם מצד אחד לרוקר העליון אשר שולט על יחס המינוף שלו ובצד שני לבסיס תומכות השרשרת (האסימטריות). 

מיקומו של הבולם בנקודה כל כך נמוכה בשלדה ושימוש בטכנולוגיית ה"ציפה" מייצרים מהלך מתלה אקטיבי ואיכותי במיוחד ומרכז כובד הגיוני ביותר לאופניים אשר ירידות וקטעים טכניים הדורשים "התיישבות" איתנה על הקרקע הם מנת חלקם העיקרית. בנוסף לכך בחרו ב-Cube לחזק את הקצה של המשולש האחורי בציר אחורי מעובה בקוטר 12 מ"מ וברוחב 142 מ"מ בתקן המעולה של Syntace אשר בנוסף לשיטת החיבור הפשוטה שלו, הוא משתמש באוזן מעביר קצרה, גאונית ואוניברסאלית. על תקן חיבור ייחודי זה תוכלו לקרוא בפינת מורה נבוכים לטכנולוגיית אופניים באחד הגיליונות הבאים.


16.jpg

חלקים :
אבזור מפנק היה שמם הנרדף של דגמי היצרן מאז ומעולם. בשנתיים האחרונות הוספו גם שלדות קרבון לכמה מהדגמים בליין האין סופי של Cube. לכאורה מתבקש היה כי איכות החלקים על הדגמים האחרים תרד לטובת הפרדה הגיונית ברמות המחיר, אך לשמחתנו זה לא עובד כך ב-Cube. ה-Stereo ברמת ה-Pro  שהיא הנמוכה ביותר במפרט, משופעים גם הם בחלקים אשר את מרביתם היה בוחר כל רוכב AM ממוצע להרכיב על אופניו. 

על השיכוך, שניים מהבולמים המובילים כיום, מאחור כאמור ה-RP 23  עם מנגנון ה-Boost Valve המבורך. מלפנים Rock Shox Revelation RLT בעל שני מהלכים לבחירה, 150מ"מ או 120מ"מ ונעילה מיותרת מהכידון. על העצירה Hayes Stroker Ryde hydr המאכזבים מעט, עליהם נרחיב בהמשך. חלקי הנעה מביתShimano  ברמת SLX ו- XT בתקן עשרת ההילוכים החדש ה- Dyna Sys, גלגלי Sunringlé Ryde XMB חזקים אמינים ומעט כבדים עטויים בצמיגי Schwalbe Fat Albert ברוחב 2.4 ושלל חלקי שליטה מבית Syntace.


רכיבה :
ככלל הגדרות היצרן הגרמניות לאופני AM הן סוג של אוטופיה אירופאית. רובם ככולם מתחייבים ליעילות דיווש גבוהה במיוחד ללא כל פגיעה ביכולות הטכניות של האופניים בדרך למטה. מניסיוננו, לרוב הדברים באים אחד על חשבון השני. 

למרות שאנו נוצרים זיכרון די מתוק משני דגמים אחרים של היצרן אשר נבחנו במגזין ה-Fritzz וה-AMS 125 , שמחנו לקחת על עצמנו גם הפעם את האתגר בבדיקת התאמת הוורסטיליות הגרמנית לאופי הרכיבה ולתכסית המקומית הקשוחה שלנו. כמה שינויים קלים במפרט לטובת התאמה אישית בעיקר בגזרת השליטה, בעזרתו האדיבה של אלעד, "הנשמה", ג'ויי רייד ואנחנו מפליגים לשבילים המהודקים והלחים של עונה מדהימה זאת.


17.jpg

עליות :
ניסיוננו מראה כי אופניים אשר מגיעים ממורשת של רכיבות AM רוויות עליות כמו גרמניה, ברוב המקרים יהיו יותר מכול מכונות טיפוס יעילות. גם במקרה זה, הסטטיסטיקה עובדת לא רע. אמנם הנתונים היבשים מראים בבירור מה נטייתם הטבעית של המתכננים, אך ברגע שמסובבים את הפדלים כאשר האף פונה מעלה, מתברר כי הנתונים היבשים הם רק חלק מהחבילה. ככלל, מתלה ארבע זרועות אמיתי על שלל גרסאותיו הוא לא מופת ליעילות דיווש, עד כי בחלק ממתלים ממשפחה זאת נדרשת פעולת נטרול אגרסיבית ביותר של הפרופדל ע"מ לייצר יעילות דיווש סבירה. 

ברוב המקרים על ה-Stereo לא הזדקקנו ליותר ממצב 1 בפלטפורמת הדיווש  על מנת לנטרל את נטייתו הטבעית של המתלה להתנדנד. האופניים הרגישו יעילים ומאוזנים ולא נדרשנו כלל להנמכת המהלך של הבולם הקדמי ובטח לא לנצל את אפשרות הנעילה המיותרת שלו גם ב"קירות" קיצוניים. בדיווש אינטנסיבי במישורים ועליות ארוכות  אומנם הרגשנו מעט את המסה העודפת מהגלגלים הכבדים יחסית עטויי הצמיגים השמנים מידי, אך עדיין לא ברמה של הפרעה ליכולת הטיפוס הכללית. האופניים אמנם לא יכולים להיחשב מהקלים בקטגוריה (כ- 14.2 ק"ג עם פדלים), אך המתלה האקטיבי של ה-Stereo עם יכולת ההדבקה המעולה שלו גרמו לאופניים לרוץ בעליות טכניות לא פחות טוב מאופני מרתון סגפניים. כאן יש להכניס הסתייגות קלה אשר נוגעת לגובה הציר המרכזי ולנטייה של הפדלים להיתקל בסלעים, עליה נרחיב בסעיף הבא.


ירידות :
לרוב הסט-אפ הבסיסי שלנו בבולם אחורי באופניים בקטגוריה זו, הוא סאג (שקיעה ראשונית) של 25 אחוז ממנו לרוב אנו מורידים מעט ברכיבה הראשונה כך שאנו מתייצבים לרוב על סאג ממוצע בערך של כ-30 אחוז. במקרה זה הפעולה הייתה הפוכה, בסט אפ של 25 אחוז גובה הציר המרכזי אמנם קסם במחשבה על ירידות מהירות וסיבובים, אך הפדלים אשר נתקלו בכל קפל קרקע אילצו אותנו להעלות בהדרגה את לחץ האוויר בבולם האחורי עד שמצאנו את העמק השווה לרכיבה אשר תואמת את סוג האופניים. 

אחרי שהתאזנו על לחץ האוויר הנכון המתלה של ה-Stereo  החל לזרוח ואיתו בהדרגה גם מספר אברים אחרים בגופנו ... המתלה האקטיבי להחריד של ה-Cube בלע והעלים לחלוטין את כל תחלואי השטח, תוך כי ההצמדה טוטלית של הגלגל האחורי לקרקע בכל תוואי שטח ללא כל סימנים של רגשי נחיתות על מהלכו הלא ממש נדיב. אמנם נדרשו לנו כמה "פיצוצים" של הפדלים ע"מ להפנים סופית את גובה הציר המרכזי, אך לאחר שזה התקבע בתודעתנו, האופניים שייטו על קטעי מדבר משובשים כאילו הם שביל אינטרוולים סלול בראש ציפור. 

הקשיחות הכללית המצטיינת של השלדה, יחד עם הקשיחות והדיוק של ה- Rock Shox Revelation המעולה מלפנים, בתוספת הציר המרכזי ומרכז הכובד הנמוכים, הופכים את ה-Stereo  לאופני משחקים אמיתיים. תמרון האופניים בסינגלים צפופים עתירי סיבובים, קפיצות ופניות הוא כה טבעי ומתבקש, שמצאנו עצמנו מחפשים "אלמנטים" מאתגרי גרוויטציה גם בשבילים בהם הסיכוי למצוא כאלה, שואף לאפס... הדבר היחיד שהעיב על שמחה קטנה ו"איכותית" זאת הם המעצורים, אשר לצערנו לא לגמרי תאמו את התפקוד הכללי של האופניים. אומנם בכוח העצירה שלהם הם לא נופלים כלל ממערכות איכותיות אחרות, אך בכל הקשור למודולציה, ה- Stroker Rydeנמצאים הרחק מאחור. למעשה פרט למצבי On Off ברורים כל היתר הם בגדר השערה בלבד, וחבל.


סיכום:
ה- Stereo  הם מסוג האופניים אשר יגרמו לרוכב ה-AM הממוצע לתהות, אם נדרשים לו אופני AM ארוכי מהלך ע"מ למצות את סגנון הרכיבה שלו. אמנם גובה הציר המרכזי דורש הפנמה מסוימת ואולי אף עידון/שינוי סגנון לעיתים, אך לאחר שזה מופנם, ה- Stereo על המתלה, הזוויות והבולמים המעולים שלהם תפקדו באופן מרשים בכל שביל נתון ולא משנה מה זווית התקיפה שלו. המפרט המקורי הנדיב של היצרן בעיקר בגזרת הבולמים בהחלט יספק את רוב הרוכבים, אך דגש על התאמה אישית של הקוקפיט, מוט אוכף מתכוונן ושדרוג של המעצורים במעמד הקניה, יהפוך אותם לחיית AM אמיתית אשר לטעמנו אף עלולה לדחוק את רגליהם של האח הגדול ה-Fritzz טהור הגזע...

יותר: עבודת מתלה, אבזור (בעיקר בולמים), איכויות גימור.

פחות: מעצורים, גובה ציר מרכזי.

גיאומטריה:

זווית ראש: 68
זווית כסא: 74
אורך צינור עליון אפקטיבי: 598 מ"מ 
גובה ציר מרכזי: 323 מ"מ
אורך תומכות שרשרת: 430 מ"מ
בסיס גלגלים:1147 מ"מ

18.jpg

מפרט:
מחיר:13,800  ₪.
יבואן: 052-2257137 BikeTrading LTD  
גדלים: 16“, 18“, 20“, 22“.
גודל אופניים במבחן: 20“
משקל: 14.2 קילוגרם (כולל פדלים).
מזלג: Rock Shox Revelation RLT QR 15  
מהלך מזלג:120-150 מ"מ.
בולם אחורי: Fox RP23 BV 
מהלך מתלה: 140 מ"מ.
גלגלים: Sunringlé Ryde XMB DTC
צמיגים: Schwalbe Fat Albert 2.4
ידיות הילוכים: Shimano SLX
מעביר קדמי: Shimano SLX
מעביר אחורי:  Shimano SLX
מעצורים: Hayes Stroker Ryde (180/180mm 
אוכף: RFR Trail 
מוט כיסא: Syntace P6 
כידון: Syntace Vector 2014
סטם: Syntace F149
קראנק: Shimano FC-M552

Share

BANNER4.jpg

aaa22.jpg

facebook.jpg

panaracer.jpg

ofanaim_magazin199.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg