top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

אבק כוכבים Yeti DH 303 R

24.jpgYeti היא אחת מיצרניות האופניים החשובות והמשפיעות בעולם. מבסיסה אשר בקולורדו ארה"ב היא דואגת להכניס תזזית לעולם האופניים בכל פעם שדגם חדש של החברה נחשף. הבסיס הפיתוחי של החברה נשען מאז היווסדה ב-1985 על פידבקים המועברים לצוות הפיתוח מהרוכבים המקצוענים והאולטרא מוכשרים אשר מרכיבים את קבוצת המרוצים של החברה. 

רוב דגמי החברה הם תולדה של שיפור דגמים קיימים אשר מתעדכנים עפ"י רוח התקופה ודרישות השוק בעזרת אותה חבורת רוכבים מדהימה.  לפני כשנה וחצי בחנו כאן את דגם ה-575 הפופולארי של היצרן ולא מכבר נפרדנו לאחר מבחן ארוך  מה- ASR-7   שהחליף את דגם ה-ASX  המיתולוגי. הפעם קיבלנו מוונטיל היבואן, בעזרתו של  אלעד קדוש מגו רייד את דגם ה- DH 303 R, דגם ה- DH החדש של היצרן, רק כדי שאתם  ואנחנו בעזרתו האדיבה של אבנר שפיר נחוש מה שמרגיש Aaron Gwin  כשהוא שורף את המסלולים בסבב ה-DH  העולמי.  

 

 


דגם ה-303R לא פותח והוצא לשוק בכדי להחליף את ה-303 הישנים, אלא בכדי להשלים אותם. ה-R תוכננו ונבנו לסגנון אחר של מסלולים - מסלולים איטיים וצפופים יותר בהם היכולת לקחת פניות מהר ולהאיץ מהר, חשובה יותר מאשר לדרוס סלעים ומהמורות במהירות גבוהה. האופניים קלים וזריזים יותר, בעלי מהלך קצר יחסית של  "8. ככאלה הם אמורים  להיות וורסטיליים, בעלי יכולת תמרון גבוהה יותר ומתפקדים טוב יותר בקפיצות מאשר הדגם הוותיק אשר גם הוא זכה השנה למתיחת פנים לכבוד חגיגות 25 השנה ל – Yeti. ייעודם הספציפי של ה-  303R ויכולת שינוי הגיאומטריה שלהם יכולים להפוך אותם  בקלות לאופניי פאן טובים, מה שפעם נהוג היה לכנות אופני פרי רייד. 

25.jpg

 


שלדה:

קשה שלא להתרשם מהמראה הייחודי של ה-303R. כמו כל שילדה אשר יוצאת מהמפעל בקולורדו גם שלדת ה- 303R  היא סוג של פאר יצירה הנדסי, עם רמות גימור מהגבוהות בתעשיית האופניים. שלדת הציר היחיד של ה-303R עשויה צינורות  7005 בשלל מניפולציות הידרופורמינג של חתך, עובי דופן וצורה. 

עבודת הריתוך  גם היא  ללא דופי כמצופה מהיצרן המעולה,  כמו גם הצביעה בטורקיז ולבן כפי שמחייבת  המסורת של YETI. תומכות השרשרת ובסיס הגלגלים קוצרו ביחס לדגם הוותיק, ע"מ להוסיף ל-303R  את מנת זריזות ויכולת תמרון הנדרשת. משקל השלדה עומד על  10.5 פאונד עפ"י נתוני יצרן ולמעשה מגלח שני פאונד מה-303  הישנים.


מה שהופך את השלדה לשונה ומיוחדת הוא השימוש בטכנולוגית המסילה הליניארית של YETI. המסילה היא קורת אלומיניום עליה "מחליק" הבולם האחורי כאשר הוא נדחס, למעשה המסילה מגבילה את טווח התנועה של הבולם.  

תפקיד המסילה בעבודת המתלה הוא הגדרה של  עקומת המינוף של המתלה, מה שבפועל מביא לכך שהבולם נדחס ביחס פרוגרסיבי קבוע לכל אורך מהלך המתלה. למעשה Yeti משתמשים במסילה במקום להשתמש בחוליות נדנדה כפי שעושים זאת יצרנים אחרים ע"מ להשיג את אותה מטרה. 

היתרון במסילה בא לידי ביטוי בעיקר בקשיחות השלדה ובנטרול הכוחות החוזרים אל הרוכב כתוצאה מפעולת המתלה בקטעים טכניים (פידבק). ע"י העלמת הפידבק האופניים "קשובים" יותר וקל יותר  לשמר את  המומנטום ביציאה מסיבובים או במעבר על גינות סלעים גדולות. ה-303R  משתמשים במסילה אחת בלבד במערכת המתלה שלהם  במקום שתיים  שהיו על  ה - 303 בדור הקודם, עובדה שהופכת אותם קלים יותר וכמובן מקלה במעט על מלאכת התחזוקה השוטפת של האופניים. 

פונקציה  ייחודית ושימושית נוספת שמציעים Yeti  על שלדת ה-303R  היא תושבת אקסצנטרית לבולם האחורי. בפעולה פשוטה של פירוק התושבת וסיבוב שלה ע"י שימוש  במפתח אלן ניתן לשנות  את הגיאומטריה של השלדה -להנמיך את הציר המרכזי ולשנות את  זווית הראש. פונקציה שימושית מאד כאשר רוכבים במסלולים שונים בעלי אופי משתנה מ - DH קיצוני למסלולי פרירייד עתירי תמרון. פיצר נוסף ובולט מאוד הוא שימוש  בציר האחורי - 12X150ממ' בתקן שחרור מהיר. הציר  קל מאד לפירוק והרכבה וצר לנו שיצרנים אחרים לא אימצו אותו כסטנדרט .

26.jpg

 

 


הרכיבה:

את האופניים קיבלתי לשלושה שבועות, אחרי שהבוחנים האחרים של המגזין "בדקו" אותם באופן אישי. מי שמכיר אותי יודע כי בשלושה שבועות הספקתי לרכוב איתם לא מעט, השתדלתי "לבחון" את האופניים במסלולים בעלי אופי שונה, ממנרה באופן אינטנסיבי דרך שבילי פרירייד קיצוניים ועד "קמפיין" צילומי דוגמנות עם דן דורון  ביער עופר.


הרושם הראשוני של ה-303R היה חיובי ביותר. לא הייתי צריך לעבור תקופת "הסתגלות" על  האופניים. מיד ברכיבה הראשונה תנוחת הרכיבה עליהם הייתה נוחה לי , הכידון התרומם די בקלות  וככלל הרגשתי בבית  מיד. כבר ב"ווילי" הראשון במבחן החניה, קשה היה שלא להתרשם  מהגלגול המהיר של האופניים ויעילות הפידול המרשימה שלהם. בהמשך, כאשר הגעתי למנרה, הבנתי במהירות, תרתי משמע ,כי ברגע שעוזבים את המעצורים האופניים  האלה מאיצים כמו אופנוע (כמעט, בכל אופן). האופניים הרגישו נהדר כל פעם שעליתי לאוויר והביצועים שלי בתחום התעופה שופרו באופן מיידי. כל קיקר קטן על ה-303R הקפיץ את האופניים לאוויר גבוה מהרגיל וביצועים כמו “טייבלים” ו”וויפים” נעשו בקלות יתרה.


בקטעי  ישורות עתירי אבנים וסלעים הרכיבה הייתה פחות יציבה ומחוספסת יותר ממה שאני רגיל על אופני DH  אחרים. כמו כן  בקטעי בלימה קשים, המתלה לא הצליח לעקוב מספיק טוב והגלגל האחורי איבד אחיזה מהר יחסית. באופן כללי במהירויות גבוהות  האופניים הרגישו פחות יציבים ולא תמיד התנהגו בסלחנות על טעויות של הרוכב, עובדה שגרמה לי לרכוב לאט יותר מהרגיל בקטעים אלו. לעומת כל זאת, במקומות רבים אחרים בעיקר בסיבובים הרגשתי כי אני רוכב הרבה מעל המהירות הרגילה שלי. התאוצה הגבוהה של האופניים ויכולת היציאה המרשימה שלהם מסיבובים, גרמה לי "לקחת " את רוב הברמים על הצוק במהירות גבוהה יותר מהרגיל. באופן כללי בקטעים מאין אלו, האופניים הרגישו קלים יותר ממשקלם בפועל ויחד עם יכולת התמרון הגבוהה שלהם הכול נראה הרבה יותר מהיר .
 

 

 

לסיכום:

השילוב של מתלה הציר-יחיד המיוחד וקצר מהלך (יחסי), יחד עם  בסיס גלגלים מקוצר וזוויות DH טהורות, עבד בצורה כמעט מושלמת ונראה כי ה-303R התנהגו בדיוק בהתאם למה שYETI  יעדו אותם.  האופניים משדרים איכות בכל פרמטר יחד עם "פאן פקטור" במנות גדושות. לרוכבים המחפשים אופני DH אשר יתאימו למסלולים המקומיים, ה- 303R  יספקו את הסחורה המושלמת  בגלל אופי המסלולים הלא תלול והצורך בוורסטיליות תמידית . 

 


מה ניתן לשפר:

באופן כללי, בהתחשב ביעוד של האופניים ובאופן בו הם ממלאים אותו - אין הרבה מה לשפר או לשנות. אם אפשר היה לשפר את עבודת המתלה האחורי בבלימות זה היה הופך את האופניים למושלמים. חוץ מזה מעבר הכבלים תחת הצינור התחתון אמנם מוסיף למראה הנקי אך כמו תמיד יוצר בעיות בגלל המיקום החשוף והפגיע. כמו כן, עבודת הצבע המדהימה לא לגמרי עמידה בפני פגיעות אבנים ושריטות.

 

 

 

 


יותר:

זריזות, תאוצה וקלילות האופניים, אחריות יצרן + חוברת הסבר מיוחדת לאופניים (באתר YETI), שינוי גיאומטריה שימושי  וכרגיל אצל YETI - ”GREAT LOOKS”.

 


פחות:

שיכוך אחורי מופחת בבלימות חזקות, פגיעות של צבע השלדה (אבנים ושריטות), חיווט.

 

 

 

 


יבואן – ונטיל  www.ventil.co.il
 

מחיר –שלדה עם בולם אחורי (Fox RC4)
13000 ש"ח
 

 ה

 

אופניים במבחן : 30,000 ₪ 

מידות – S , M , L   , אופני המבחן במידה M

משקל אופניים המבחן :18.7 ק"ג

מהלך מתלה אחורי: 8 אינטש/203 מ"מ

בולם אחורי: Fox RC4

בולם קדמי : Fox 40 RC2

מהלך בולם: 203 מ"מ

חישוקים: Sun Rims MTX

צירי גלגלים : DT Swiss 440

צמיג קדמי: Maxxis Minion 2.50 DHF

צמיג אחורי: Maxxis Minion 2.50 DHR

מעצורים: Saint Shimano

מעביר אחורי Sram XO

קראנק: Saint Shimano

מוביל שרשרת: E-13 LG

ידיות הילוכים :Sram XO

קסטה: Shimano Dura Ace 11-26

כידון: ODI Flight Control  750 מ"מ I

סטם: Truvativ Hussefelt

כסא: SDG

מוט כסא: Thompson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

גאומטריה:

זווית ראש: 64-65

זווית כסא: 65-66

אורך צינור עליון אפקטיבי: 23.5 אינטש  

גובה ציר מרכזי: 45.5-45.7 אינטש

אורך תומכות שרשרת: 17.3 אינטש

אורך בסיס הגלגלים:13.9-14.4 אינטש

Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

CCF22112016_0001.jpg

logo_jpg.jpg