איביס מוג'ו KOMסטייל
רכב וכתב : אסף פישר
צילום: דלית לוטן
כללי
דמותם של המוג'ו החדשים התרוצצה בראשיהם של מהנדסי IBIS זה זמן רב, עוד טרם התפשטות אופנת הגלגל הבינוני(27.5 אינצ'ים). עם פרוץ המהפכה, רבים מבעלי ה Mojo HD(אופני שבילים 26" קוצרי שבחים בעלי שלדת קרבון עם מתלה ציר וירטואלי כפול חוליות עם מהלך בן 160מ"מ) הסבו את המכונות שלהם תוך פשרה כואבת בדמות מרווחי בוץ מגוחכים וציר מרכזי מתנשא אל על. על מנת למנוע חילול קודש ולטפל בשני הפרמטרים הנ"ל הפשילהצוות של IBISשרוולים והוסיף שינויים מינוריים לפלטפורמה המשובחת ועל הדרך גם הצליח לגלח 220 גרם של קרבון מבלי לוותר על הקשיחות הידועה ואף להוסיף כמה נקודות חוזק מבני. לשלדה המעודכנת עם יכולת לקבל מערכות 1X11 מעודכנת ומוביל שרשרת בתקן ISCGמבלי לפגוע בתכונות מתלה ה DW Linkהמצוין שעבר כברת דרך אבולוציונית מרשימה.
מתלה זה שודך לבולם פוקס CTDמסדרת ה Factory series/קאשימה בכיול ייעודי ועל גחון הקרבון הרחב מגן כיסוי פלסטי קשיח ונדיב אשר מכיל בתוכו את רוב הכבלאז'. מתחת לצינור התחתון רחמנא ליצלן, מתחבר לו מתקן בקבוקבלתי נגיש ולא שימושי בעליל אשר הוסר אחר כבוד עוד לפני שבדקנו את מצב האוויר בצמיגים.
גאומטריה ואיבזור
על ידי שינוי מתאם הלימבו הייעודי (תושבת הבולם) והחלפת הבולם האחורי, ניתן לבחור בין סט-אפ של 26" עם 160מ"מ מהלך אחורי (למרות שאין כל סיבה רציונאלית לעשות כן...) או B650 עם 130ממ מהלך. עם תאימות מזלג של עד 180ממ לתצורת 26" ו 130 עד 140מ"מ בתצורה הגדולה והנכונה, צריך תואר מוסמך-טכניון על מנת לזכור את שלל קומבינציות הגאומטריה. אופני המבחן שמוטואופן הפקידו בידינו הגיעו עם מזלג Fox Float 34 CTDמצופה קאשימהעם 140ממ מהלך פלאשי מה שהעמיד את הגאומטריה על זווית ראש של 67, זווית כיסא 71 , צינור עליון 604מ"מ (ב Large), תומכות שרשרת 435 סבירים וציר מרכזי בגובה 34 סנטימטרים לפני סאג נדיב. האופניים אובזרו בקיט ה XTשל היצרן אשר כלל גלגלי Stan's ZTR Flow EXקלילים על נאבות משובחות, כידון קרבון רחב ביותר וחבילת בנייה על טהרת סידרת ה XTהחדשה של שימנו (מעצורים נשכניים, הילוכים קריספיים וקראנק ארכאי משהו בן שלוש פלטות). החריגות היחידות מחבילת האבזור המקורית כללה צמיגי Maxxix Ardent Race דנדשים ועדכניים אשר התגלו כמוצלחים ביותר ומוט כיסא הכרחי מדגם KS LEV.
ברכיבה.
ה HDR מאיצים כמו אופני זנב קשיח תחרותיים ממצב סטטי עד לקצה סקלת ההילוכים הארוכה. אין לתאר במילים כיצד ה flowמקבל ממד חדש כשמהירות היציאה מהסיבוב כמעט מאבדת משמעות כאשר באווחת דוושה קלה חוזרים האופניים למהירות שיוט בליסטית. מרווח הגחון נדיב דיו לפיצוח גינות סלעים מדבריות וצמיגי ה Ardent Raceמתגלגלים בקלילות מספקת כדי לצאת איתם לצ'ימיצ'ורי ומספקים אחיזה מצוינת עת הגלגל האחורי נצמד בחוזקה באדיבות המתלה המשובח אל חמוקיהם של הקירות האכזריים ביותר שהיער יודע לנפק.
ברגע שמכוונים את חרטום הקרבון השרירי כלפי מטה מתחילה החגיגה האמתית. ה HDRהתגלו כנמר בעור כבש, מכונת דאון-היל עם תוספת של סטרואיד-עליות. מהלך השיכוך עמוק, אחיד ומרגיש הרבה יותר ממאה ושלושים המילימטרים המוצהרים. קשיחות הירכתיים המצוידים בציר 142X12וסט מסבי החלקה בריאים מרשימה ביותר והתנהגותם הכללית של האופניים זריזה וצייתנית עם טונות של פאן-פקטור ניכסף המלווה בשקט מופתי בזכות המעביר האחורי בעל מנגנון הקלאץ'. בדרך כלל בסוף כל ירידה באה עוד עליה, במקרה של ה HDRהעליות נטרפות בקלילות טרם המדרון הבא וחוזר חלילה, מה שהופך אותם לאופני שבילים יעילים ומהנים במיוחד.
צמיגי ה Ardent Race מתגלגלים בקלילות מספקת כדי לצאת איתם לצ'ימיצ'ורי ומספקים אחיזה מצוינת
סיכום
ה IBIS Mojo HDR אופניים מאוד מאוזנים שעושים הכל באופן הטוב ביותר, פרדיגמה של ממש ל "one bike does it all". הספקנים אשר לא האמינו שיכול להתקיים זוג שכזה יכולים להתחיל לאכול את הכובע וקורבנות הסטרבה http://app.strava.com החדשים יכולים להפוך בעזרתם לקוטפי KOMסידרתיים המשאירים לחבריהם ענני אבק. או בוץ.
יבואן: מוטו אופן -נתניה
משקל: כ-13.3 ק"ג
מחיר: כ-30,000 ש"ח
אסף פישר שבחן את האופניים מפגין ביצועים ושליטה ומציע לספקני ה-27.5 לאכול את הכובע