top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

פרי התאווה: מבחן לאופני הרים לנשים GIANT /LIV LUST 27.5

2014_Liv_giant_lust_275_2_angle.jpg
מאת: נועה לוריה*
נתבקשתי לבחון ולסקר  אופני Giant/LIV Lust  חדשים, אבל אני בכלל לא בוחנת אופניים. רחוק מזה: בכל שנותיי על האוכף לא הצלחתי לפתח שמץ של עניין בהתנהגויות בולמים, קשיחות צדית, גיאומטריות שלדה וסוגי גלג״שים. ואפילו אסתכן בהכללה גסה מאד (יסלחו לי חברותיי המכונאיות) ואומר שכנראה אני לא שונה מהרוב הגדול של רוכבות השטח. לפחות אלה שאני מכירה: תנו יער יפה, סינגל זורם או עצבני במידה, חברותא טובה, קפה איכותי אחרי - ובאמת כל מה שחסר לנו לבוקר של אושר זה אופניים נעימים ואמינים שעושים את העבודה שלהם. רצוי בלי שפשפת. פחות משנה לנו איזה דגם זה. לא באמת אכפת לנו כמה אינץ'. שמן או אוויר? עזבו, יש לנו הרבה על הראש גם ככה. תנו לרכב. 
 
אז על איזה גודל ללכת?
אבל בשנים האחרונות התחילו לבלבל אותנו עם הגודל של הגלגל. פתאום חברות שאנחנו רגילות לחכות להן בסוף העלייה עוקפות אותנו בחיוך זחוח, רק כי הן עברו לאופני ״29.  פתאום יש לבטים רבי-מכאוב בין אופני ״26 קלילים ומאובזרים להפליא במחיר של עגבניה פגומה לבין אופני ״29 לא ממש קלים, לא ממש זולים, אבל מי רוצה להישאר מאחור, והחל משנה שעברה - כאילו לא שיגעו אותנו מספיק - יש גם ״27.5. נראה שזה כבר חורג מתחומי הברכה שבבורות. אז אני כותבת כאן גם קצת למען הרוכבות שעומדות בפני החלטה חשובה ויקרה על שדרוג האופניים שלהן, ומתלבטות על איזה גודל גלגל ללכת. 
 
במקרה, או שלא במקרה, האופניים שקיבלתי לידיי לצורך הכתבה הזו הם מקבילת ה-״27.5 הנשית של אופני ה-״29 שלי, ה-Giant Anthem, עליהם התחלתי לרכב לפני שנה. בתור הבעלים הגאה של כל אחד מ-155 הס״מ שלי, לא הייתי בדיוק המועמדת הטבעית לרכיבה על הסוס ארך-הרגליים הזה, ואכן הייתה התחבטות אם לעבור ל-"29. אבל ״אפיק ישראל״ עמד בפתח, והצ׳ימיצ׳ורי (תחרות 100 מייל מדברית סמי-פיראטית) לא הרבה אחריו ומי רוצה להישאר מאחור כבר אמרנו - והנה מצאתי את עצמי נוהגת על אוטובוס. והאמת? לא נורא. אפילו נפלא. לאורך השנה האחרונה ה-Anthem 29 קיימו את כל מה שהבטיחו, עם עבירות ויציבות נהדרת בסינגלים, ששון ושמחה בעליות ומהירות במישורים. 
noa2.jpg
 
 
 
הגודל הנכון... של גיאנט
בשנת 2014 החליטו בחברת ג׳יאנט ש-27.5 הוא גודל הגלגל הנכון והעמידו לא פחות מ-28 דגמים שונים של אופני שטח בגודל זה, החל מאופני XC זנב קשיח ושיכוך מלא, דרך דגמי מרתון וכלה בדגמי שבילים ואינדורו, בכל רמות האבזור והמחירים. כנ״ל גם במותג האחות הנשי - LIV/Giant, שתחתיו ניתן למצוא מבחר גדול של אופנים, ציוד וביגוד ספציפיים לנשים. הדגמים היחידים ב-״26 שייצורם לא הופסק הם דגמי הפריירייד וה-DH, וגם הם מתעתדים בשנה הבאה לעבור ל-״27.5. ייצור דגמי ה-״29 צומצם וייתכן שיופסק בטווח הארוך. בענף שעדיין ממשש את הדופק ומזגזג בזהירות כלשהי בין הטרנדים, זוהי הצהרה אמיצה מאד ויוצאת דופן, שמעידה על האמונה המוחלטת של היצרן הענק במידה של הגלגל הזה.עבורנו, הרוכבות, המשמעות של המהלך השיווקי של GIANT היא מבחר נאה של דגמי נשים בסגנונות רכיבה שונים ובכל רמות האבזור.  
 
ועכשיו קיבלתי הזדמנות לבדוק ״ראש בראש״, אופנים מול אופנים, מה הוא בדיוק (או בערך, במקרה שלי) אותו ההבדל, שמתבטא באינץ׳ וחצי בגודל הגלגל ובאינספור שעות דיונים לא ממש מרתקים. 
אז יש לי תשובה, חד משמעית ומוחצת:  שאלוהים יעזור לי, איזה אופנים יפהפיים. בג׳יאנט עשו עבודת עיצוב כהלכתה וזו כבר התחלה טובה. עכשיו ברצינות.  לא נהוג, אפילו דבילי, לקחת אופנים שלא מכירים לסיבוב ארוך. אבל יצא כך שרכיבת ההיכרות שלי עליהם הייתה באחת מרכיבות האימון לאפיק ישראל והיא נמשכה קצת יותר מחמש שעות (83 ק״מ בכרמל ורמות מנשה, כולל לופ הסינגלים החדש של וורן, 1,430 מ׳). למרות הפוטנציאל הגבוה למפגעים, חזרתי שלמה ומאושרת. נרשם חיבור מיידי לאופנים והנאה גבוהה ביותר, גם במקטעם הטכניים וגם בדרכים הפתוחות. 
noa3.jpg
 
עניין של האצה 
בהמשך לקחתי את ה-LUST לכמה רכיבות XC אמיתיות: אימונים ותחרות על מסלול אליפות ישראל, בבית היערן בעוספיה שהתקיימה באמצע יולי. מדובר במסלול שדורש מיומנות גבוהה בירידות טכניות, סוויצ׳בקים מדורדרים, עליות בכל שיפוע אפשרי ועוד כמה צ׳ופרים בסגנון, ולאיזון מכיל גם כמה קטעים חלקים ומהירים שדורשים הרבה כוח ושליטה.  
הדבר שהכי הורגש ובאופן מיידי - אפילו אצל חסרת רגישות שכמותי - זו מהירות ההאצה של האופניים. מעין קפיציות שנותנת לכל פידול להעיף את האופניים קדימה. ואחרי שנה על ״29 זו הרגשה בהחלט מרעננת. הגלגלים כאן קלים יותר, מה שתורם ליכולת ההאצה המהירה, אבל לא בא על חשבון העבירות ותחושת היציבות. הרגשתי מאד מחוברת לאופנים, תחושה שנתנה לי חופש להשתמש ביותר שפת גוף ודינמיות ולעבור בביטחון מכשולים מאיימים. מבחינתי, לפחות בתחום מדרגות הסלע והסוויצ׳בקים, זה מסלול שיושב קרוב מאד לגבול העליון ומאתגר את סף האומץ. הרכיבה על ה-LUST יצרה אצלי הבנה מעולה של השטח, זרימה וביטחון.
בשונה מה-״29 שקצת מגהצים ומיישרים את השטח, ה-LUST נותנים יותר תחושה של חיבור ואני חושבת שכל מי שנהנית מאתגרים טכניים ואוהבת "לנהל" את האופנים תיהנה מאד מהתחושה הזו, בלי לוותר על אחיזה מעולה ועבירות גבוהה. 
הערה: הגלגלים עליהם רכבתי במבחן, Stan's NoTubes ZTR Crest 650B אינם הגלגלים המקוריים של האופניים. מדובר בגלגלי תחרות שהם קלים יותר מהמקוריים. יחד עם זאת, גם הגלגלים המקוריים חזקים ואיכותיים, וניתנים להתאמה לטיובלס. מי שפניה לתחרויות ורוצה לשדרג את משקל האופניים,  צריכה לפנות לאזור הגלגלים - כמו בכל האופניים ברמת מחיר זו. 
 
 
 noa7.jpg
 
women's ready
מרשים וראוי לציון עד כמה Giant ירדו לפרטים הקטנים בתכנון האופניים לצרכים הנשיים. עם טופ-טיוב נמוך ככל האפשר מתוך התחשבות בנמוכות שביננו, ועוד שלל חלקים נלווים שעוצבו במיוחד בגאומטריה נשית ייחודית וברמת גימור גבוהה. חשוב לי לציין שהופתעתי לטובה מהאוכף ואני ממליצה עליו גם בלי קשר לאופניים. נראה שבג'יאנט בהחלט שמו להם כמטרת העל לחזק את קהל הרוכבות הנשי באופן מובהק ואנחנו יכולות להיות המרוויחות הגדולות. לסיכום: אופנים קלים, זריזים וקשיחים עם האצה מהירה. מתגלגלים היטב על מכשולים ונותנים אחיזה מושלמת ונעימה. בהחלט הטוב מכל העולמות. ולטעמי, גם יפים במיוחד.
_1015997.JPG
מפרט טכני 
שלדה: ALUXX SL-Grade Aluminum, 4" Maestro Suspension
מידות: XS / S / M / L 
צבע: כחול / סגול
בולם קדמי: Fox Float CTD Evolution, 100mm travel, QR15 Thru-Axle, OverDrive 2 Tapered Steerer 
בולם אחורי: Fox Float CTD Evolution
מעצורים: Shimano M447, hydraulic disc, 160mm rotors
מעביר אחורי: Shimano Deore Shadow+, 10s
מעביר קדמי:  SRAM X5 HDM
שיפטרים: Shimano Deore, 2x10
חישוק: Giant S-XC2 27.5
ציר גלגל: Giant Tracker, sealed bearings [F] QR15 Thru-Axle, [R] 135x5 QR
צמיגים: Schwalbe Racing Ralph 27.5x2.25 Performance wire
סטם: Giant Connect SL, OverDrive 2
כידון: Giant Connect
מוט אוכף: Giant Connect
אוכף: Liv Contact Forward
משקל: 12,700 גרם. 
מחיר: 11,900 ש"ח. 
 
 
 
 
* נועה לוריה מדריכה רכיבת שטח בקבוצת ״עז ואחות״ הנשית ומפיקה אירועי רכיבה, כמו ״יום הרוכבת״. 
 
 
Share

_________________________2_02.jpg

BANNER4.jpg

facebook.jpg

ofanaim_magazin199.jpgז

 
 
 
 
 
 
 
 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg