top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

מבחן לאופני קווינטנה רו - (CD0.1 ULTEGRA QUINTANNA ROO)

102.png
 
מאת: אייבי גילת
מחיר מבצע  9,450 ש"ח (מחירון: 13,450 ש"ח)
האופניים הם אופני טריאתלון בלבד.
לא ניתן לרכב נג"ש כביש לפי חוקי uci
משקל האופניים שנבדקו: 9 ק"ג

מבוא
כאשר באתי לקחת את אופני הקווינטנה רו CD0.1 ULTEGRA לא ידעתי למה לצפות. רציתי מאוד לרכוב על אופני נגד שעון כדי לבדוק אותן. וכך מצאתי את עצמי נוסע לחנותROAD  & ROCK ברמת החייל. בנצי אלקון המנהל המיתולוגי של החנות פונה לדמיטרי גרובובסקי, אלוף העולם בשנת 2005 למרוצי כביש ל U23 בתחרות שנערכה במדריד דימה גרבובסקי שייצג אז את אוקראינה ואומר לו: "תסתכל בבקשה אם המידה של האופניים מתאימה לבחור? ואיך הוא יושב על האופניים?". וכך אני מוצא את עצמי על האופניים בתנוחת נג"ש עם קסדה מעולם אחר כשאלוף העולם מעיף מבט משועמם ונותן לי את ברכת הדרך.
אומרים ש"אין הזדמנות שנייה לתקן רושם ראשוני". המפגש הראשון שלי עם אופני הנג"ש קווינטנה רו CD0.1 ULTEGRA היה מיוחד. יש להן לוק מיוחד. מראה "כרישי" בדיוק כמו שאני אוהב. הן צבועות בצבע שחור מטאלי עם מבנה שלא מסתיר את הכוונה האמיתית של מי שיצר אותן: לנסוע מהר ובעצם הכי מהר שרק אפשר. 
כשליבי פועם במהירות העמסתי את המטען היקר בבטן הרכב והפלגתי לדרכי.
במשך החודש ימים שאופני נגד השעון קווינטנה רו CD0.1 ULTEGRA היו אצלי הספקנו להתיידד האחד עם השני ולגמוא ביחד מרחקים גדולים במהירויות שלא העליתי כלל על הדעת שאהיה מסוגל להגיע אליהן. הן גוזרות את האוויר תרתי משמע ואת הדי הפיצוצים כאשר הן עוברות את מחסום הקול שומעים למרחוק. 
מי שמחפש נוחות אז ממש אבל ממש זה לא הקטע כאן. האופניים הללו הן מכונת מרוצים נטו. המטרה שלהן היא להביא את הרוכב הכי מהר מנקודת הזינוק לקו המטרה ואת זה הן עושות אולי הכי טוב שרק אפשר. סוס מרוצים משובח כבר אמרתי. אז כן.
 
על השלדה
מדובר בשלדת קרבון מונוקוק (יציקה אחת) המגיעה כיחידה אחת בגדלים (סמול, מדיום, מדיום לארג', ולארג'). השלדה היא מאוד קשיחה ובנויה בטכנולוגיית של BB30. מרגישים היטב את זה מיד כשעולים לרכיבה על האופניים. בזמן הרכיבה מהמורות הדרך כמו בורות באספלט ובאמפרים מורגשים מיד ויש צורך לתקופת הסתגלות למי שאיננו רגיל בכך. הפיצוי המלא מורגש מיד עם הדיווש הראשון. כל לחיצה על הפדל מתורגמת מיד לתנועה קדימה. יחסי העברה עם גלגל שיניים של 52 על 38 מקדימה וקסטה אחורית של 25 על 12 שיניים מאחורה מבטיחים אפשרויות רבות מבחינת המהירויות שניתן להגיע אליהם והטופוגרפיה בהן ניתן לרכוב. הגיאומטריה של השלדה היא אגרסיבית כיאה לאופני נגד שעון מהרמה הגבוהה ביותר, ויחד עם אירובאר של Profile T3 הופכות את השלדה למכונת קרב של ממש.
האופניים מגיעה אם אבזור של Shimano Ultegra. למבחן המוצר קבלתי סט גלגלי עבודה יעילים בדמותם של גלגלי פולקרום רייסינג קואטרו. ניתן בהחלט לשדרג גם את חלקי מערכות ההינע וגם את הגלגלים ואז המכונה הזו יכולה לא רק לטוס אלא גם לעוף. 
קיימים בשלדה עוד שני אלמנטים העוזרים ליכולת האווירודינמית של הכלי:
המבנה של המעצור האחורי משפר את היכולת של האופניים לעצור וגם מקנה לאופניים יכולת אווירודינמית משופרת.
הצינור היורד מאוד דק (18 מ"מ) ומקנה לשלדה יכולת משופרת לסלק אוויר מקדימה ובכך להקטין את כוח הגרר המעכב את ההתקדמות לפנים.
לקחתי את האופניים למבדק באזור המשולש הקטן של גבעת עדה. הדבר היחידי שעצר את המכונה הזו מלהמריא היה היכולת שלי להוציא הספקי וואטים מהרגליים. ניתן בקלות די רבה יחסית בתנוחה אווירודינמית ל"גרד" מהירויות שנעות בין 40 ל-50 קמ"ש במישור ויש עוד הרבה מאוד מקום על הסקאלה. תענוג.
 
בעליות
מי שלא רכב על אופני נג"ש יודע שעקב אכילס של המבנה האווירודינמי הזה הוא תנאים טופוגרפיים משתנים. להפתעתי הרבה גם בעליות תלולות עם יחסי העברה מצוינים ניתן לטפס בקלות יחסית. בירידות ממש כמו כל אופני נג"ש היכולת שלך לטוס בירידה מאוד תלויה ביכולת הטכנית. באופני נג"ש הרוכב יושב ממש על הגלגל הקדמי, וכל סיבוב או פנייה מהווים אתגר ליכולת הטכנית שלו. יחד עם זאת מדובר בתהליך של הסתגלות והתאקלמות ואני יכול לציין בשמחה ובגאווה שיותר ממה שהשתדלתי היה פשוט לא להפריע לאופניים לעשות את העבודה הן בירידות והן בפניות.
 
מפרט  
קוקפיט פרופייל + T3.

מכלולים אולטגרה 11.
גלגלים sr11.
קראנק vsion trimax קומפקט .זרועות 165
פלטות 52/38TT
צמיגים קונטיננטל race.
אוכף adamo.
 
סיכום
חברת רידלי ישראל המביאה את האופניים מוכרת אותם בימים אילו במחיר מיוחד של 9,450 ₪ כפי שמופיע באתר היבואן. האופניים הללו במחיר הזה הן מציאה של ממש ותמורה הולמת לכסף. מהמטוס הזה יכולים ליהנות במקביל הן הטריאתלט המתחיל המגשש את דרכו בעולם הנפלא הנגלה לנגד עיניו, והן רוכבים הנמצאים כבר שנים בענף האופניים והטריאתלון. 
 
בעד
הפיגורה והלוק המיוחד 
הקשיחות 
המהירות
תמורה מעולה לכסף
ידידותיות למשתמש
 
נגד
נוחות
משקל
 
ציון סופי
4 כוכבים מתוך 5 בסולם מגזין אופניים
 
 
Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

galil_ole_small.jpg

3PERY.jpg