top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

מבחן לאופני 5 27.5 GIANT TALON / הכל ובזול

Talon_27.5_5_black.jpg
מחיר 2600 ₪
היבואן בנדא  ספורט - נתניה
מבוא
לפני כשנתיים פרסמתי באתר  YNET כתבת  שנעשתה על ידי בוחני מגזין אופניים שסקרו 3 דגמי אופני הרים שמוצעים לצרכן  במחיר הנמוך מ-3,000 ₪. בדיעבד הסתבר שהכתבה הזו זכתה לשיא בכמות הכניסות   והיו לה מאות תגובות. מזה ניתן להסיק שמרבית  רוכבי האופניים במדינת ישראל לא בהכרח מתעניינים רק ביגוארים ובקאדילקים של ענף האופניים אלא גם בסובארו, יונדאי ובטויוטה ומחירם של דגמים אלה בהשאלה לענף האופניים מתחיל איי שם ב-2500-3000  שקלים. מסיבה זו בחרנו לבחון בסוף השנה דווקא את אופני    GIANT TALON 27.5 אינצ'ים  מסדרה 5 שמייצגת את אופני הכניסה של הענק הטיוואני לשטח.
על האופניים
מדובר באופנים המצוידים בשלדת אלומיניום עם מזלג אחורי קשיח (ללא בולם אחורי) שבמבט ראשון, למרות שהם אופני כניסה, נראים כמו אופניים שניתן להתהדר בהם מבלי שיסתכלו עליכם כעל רוכבי בוסר מתחילים. 
באופן אישי אני רוכב ביום יום על אופני קרבון 26 אינצ'ים עם שיכוך מלא ולכן לקח לי קצת זמן להתרגל לגיאנט הבסיסיים. מסיבה זו גם החלטתי שבשום אופן לא אוכל להשוות אותם לאופני קצה אלא להתמקד יותר באופניים עצמם ובמה שניתן להפיק מהם בהתחשב במחירם. הבשורה לדעתי שעולה מהמבחן הזה, כפי שתראו בעצמכם בהמשך, היא שבעצם אפשר לעשות אתם הכול (כמעט) ובזול!  נכון קשה להשוות אותם לאופניים שמזוודים במערכות היקרות ביותר בשוק ולכן, המלצתי לאחר כמה שבועות של רכיבה על הגיאנט טאלון היא לרכב עליהם בעיקר בפארקים, על שבילים לבנים ובסינגלים קלים ולא לצאת אתם למלחמות קודש באדום ובשחור של בן שמן. זה אמנם אפשרי אבל קצת סגפני לטעמי.
האופניים שאותם בחנתי היו צבועים בשחור לוחמני ובמידה M  שמיועד לרוכבים בגובה של 173-179 ס"מ. למרות שמדובר באופני אלומיניום עם גלגלים גדולים משקלם סביר (כ-14 ק"ג)  2-3 ק"ג יותר מאופני הקצה בתחום.
ברכיבה
כאמור, אני רכבתי על האופניים בעיקר בשבילים לבנים ובשבילי עפר מהודקים וגם על הדשא (אימון עליות מעולה) ולדעתי  לשם גם מכוון המשורר. אין לי ספק שניתן לרכב אתם בכל תנאי השטח (באמת)  ואף לטפס עמם לא רע בכלל אבל בתנאי אקסטרים יתקל הרוכב בנחיתות מה לעומת בעלי אופני הקצה שיתהדרו באופניים קלים יותר שמצוידים במערכות טובות ויקרות בהרבה. בינינו, מה ניתן לצפות מאופני כניסה? שיעשו את העבודה ואת זה הם עושים!
 
 
חלקים ואבזור
האופניים שאני קיבלתי למבחן היו מצוידים בפדלים פשוטים מפלסטיק  שמיהרתי להחליף בשימנו XT SPD  הישנים שלי וזה השינוי היחיד שעשיתי. למען האמת רוכבים מתחילים שנכנסים לשטח נמנעים בתקופה הראשונה  מהשימוש בקליטים ובפדלים SPD  מהחשש לנפילות ומפציעות וזה אולי מסביר את הפדלים הפשוטים שמרבית הרוכבים ישדרגו בהמשך הדרך.  כשמדברים על אופני כניסה אז מטבע הדברים מרבית החלפים והאביזרים  נושאים את שם המוצג של האופניים וכך גם בגיאנט. האוכף ומוט האוכף הם מבית גיאנט, כמותם גם הכידון ,הסטם , הגלגלים והצמיגים. מה זה אומר? זה אומר שמדובר בחלקים ואביזרים סטנדרטיים שהחברה מוכנה להעניק להם את שמה מבלי לפגוע בשם המותג  שלה וזה אומר שהם ברמה סבירה מאוד.
gianttalon22.jpg
FRAME
Sizes XS,S,M,L,XL
Colors White, Black/Green (Gloss Matte)
Frame ALUXX-Grade Butted Aluminum
Fork SR Suntour XCT MLO 27.5", 100mm Tr
avel, lockout, w/ preload adjuster
Shock N/A
COMPONENTS
Handlebar Giant Sport Alloy, Low Rise 25.4mm
Stem Giant Sport Alloy, 15 degree rise
Seatpost Giant Sport, Alloy, 30.9x375mm
Saddle Giant Connect (Upright)
Pedals MTB Caged, 9/16"
DRIVETRAIN
Shifters Shimano Altus, 3x8 sp
Front Derailleur Shimano Altus
Rear Derailleur Shimano Acera
Brakes Tektro HDC 300 hydraulic disc
Brake Levers Tektro HDC 300 hydraulic disc
Cassette Shimano HG31 11-34, 8s
Chain KMC Z8
Crankset SR Suntour NEX, 24/34/42
Bottom Bracket SR Suntour BB
WHEELS
Rims Giant CR70, 27.5, double-wall aluminium
Hubs Giant Tracker Sport, 32H
Spokes Stainless 14G
Tires Giant Sport, Custom Kenda K1135 27.5x2.1
GIANT27.5SMALL.jpg
הבולם הקדמי לעומת זאת בעל טווח התנועה של 100 מ"מ הוא מבית סאנטור שלזכותו ניתן לומר שהוא עושה את העבודה, הוא בעל יכולת נעילה , מה שמקל על האצה ורכיבה בעליה אבל עדיין מתנדנד קצת יותר מידי ברכיבה מאומצת בעמידה ובעיקר בעלייה.
 הגינאט טאלון  המשווקים בישראל מצוידים במערכות העברת הילוכים מבית שיאמנו אלטוס  8X3  מלפנים ושימאנו אסרה מאחור שעושים היטב את העבודה אם כי כיום כבר חלק ניכר מהאופניים מהמודלים החדשים מצוידים ב11 גלגלי שיניים מאחור ושניים מלפנים. כבר אמרנו:  אופני כניסה וההילוכים מתאימים היטב לאופי של האופניים.
לאחר כמה שבועות של רכיבה אינטנסיבית על האופניים אני יכול לומר בפה מלא שהאופניים  מעניקים תמורה טובה לכסף ולהוציא את הפדלים לא הייתי מחליף דבר. הדיסק ברקס בהם צוידו האופניים מבית טקטרו 300 הם הידרואליים  וכשצריך ניתן לחוש היטב בנשיכתם – (היכן עוד תשיגו אופניים עם ברקסים הידראליים במחיר כזה?)
הדבר היחיד שקצת הקשה עלי ברכיבה היה העדרו של המשכך האחורי אבל זה רק בגלל הפינוק. הגלגלים הגדולים עם הצמיגים הבשרניים של גיאנט מסייעים בבלימת הזעזועים ואם מפחיתים קצת את לחץ האוויר בגלגלים אז השיכוך טוב יותר וכך גם האחיזה.
 ביקורות שפורסמו על הדגם הספציפי הזה בחו"ל כללו גם המלצות להחליף את הכידון לרחב יותר ולקצר את הסטם. אני לא מצאתי בכך שום צורך. ובכלל, כדאי לקחת בחשבון שכאשר רוכשים אופניים שמחירם כה זול לא כל כך כדאי להשקיע בשדרוג שלהם. עדיף למצות את הרכיבה עליהם במשך שנה שנתיים  לצלול לתחום ולשדרג לאופניים חדשים בהתאם לסגנון הרכיבה שתגבשו.
אהבנו יותר:
מחיר
עבירות
עמידות
עיצוב
אהבנו פחות
פדלים פשוטים
בולם קדמי
משקל
לסיכום ;
מדובר במכונה שיודעת לעשות הכול ובזול. סובארו או סוזוקי  שמתהדרים בפשטות ובעמידות. תגיע אתם לכל יעד אבל הדרך תהיה קצת מטלטלת יותר מאשר בסיטרואן C-5 מה לעשות? גם הכסף מדבר. ובמחיר בהם מוצעים האופנים הם ממש מציאה. הסגפנים יכולים לרכב עליהם שנים  הטיפוס המשדרג יחליף אותם לאחר שנה שנתיים ובסוף כולם נהנים. גם אנחנו!
ציון סופי *
4.5 מתוך 5 בסולם מגזין אופניים
* הציון בהתחשב במחיר ובתמורה
Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

CCF22112016_0001.jpg

logo_jpg.jpg