top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

לקנות אופניים ב CANYON או באינטרנט?

kanyon5.jpg

מיוחד לאופניים מאת שלומי דויטש * ( (SHLOMI DEUTSCH
על פניו נראה שחברת האופניים הגרמנית   CANYON, היא השם החם ביותר היום בתעשיית האופניים העולמית. ממותג שנתפש בתחילת דרכו ( עד לשנות ה 90 המוקדמות )  כ מותג של "אופני מדבקה" (כזה שמייבא שלדות זולות מהמזרח ומדביק להם MADE IN GERMANY   ), למותג איכותי, חדשני וככזה שיוצר "גלים" משמעותיים בשטח ובשוק האופניים האיכותיים העולמי.
החברה הוקמה בשנת 1985 על ידי ROMAN ARNOLD   תחת השם RADSPORT ARNOLD   ועסקה בעיקר במסחר בחלקי אופניים. ב 2001 עברה מהפך ראשוני והחלה למכור אופניים ישירות לצרכן תחת המותג CANYON     כשהיא מפעילה מערך פיתוח עצמאי משלה ומתחילה מהלך מרשים וייחודי שמבשיל כיום לכדי איום ממשי על שיטות המכירה והשיווק שהיו מקובלות ושלטו בשוק עד לאחרונה ( יצרן / יבואן /מפיץ /חנות /לקוח) .
בשנים האחרונות, החברה עוברת תהליכי שינוי מרשימים, ומעבר לעובדה שהחברה הפכה לענק מכירות אינטרנטי של מוצריה, כחלק מהמהלכים לבניית מעמד מוביל, משקיעה החברה גם בקבוצות וברוכבים ובין היתר תומכת בשתי קבוצות כביש מקצועיות שמתחרות גם בטורים מובילים : Katusha  ו- Movistar  וכן ברוכבי  שטח מפורסמים כגון פאביאן בארל ובקבוצות שטח ידועות  כגון TOPEAK ERGON.
 
בצד הטכני, החברה משקיעה משאבים רבים בחדשנות והייתה הראשונה לצאת לשוק עם כמה מוצרים שנחשבו באותה העת לראשוניים ופורצי דרך:  כך למשל כבר בשנת 2005   פיתחה החברה הוציאה לשוק אופני כביש במשקל כולל מדהים של 3.7 ק"ג 
שנה אחר כך, ב 2006 הייתה קניון החברה הראשונה שיצאה לשוק עם  אופני כביש תחרותיים מצוידים ב בלמי דיסק , במשקל של 6.8 ק"ג 
manganon.jpg
בשנת  2008  יצאה החברה עם שלדת " שיכוך מלא " לאופני כביש תחרותיים וב 2009 עם פרויקט S5 שהביא לעולם אופניי ALL MOUNTAIN   מאלומיניום במשקל כולל הנמוך  מ 12 ק"ג. 

בתמונה מימין מנגנון חדיש לשינוי זוית הבולם האחורי
 
מכרים ותיקים
במסגרת ביקור עבודה בתערוכת  EUROBIKE 2015 שנערכה בחודש שעבר בגרמניה, פגשתי מכרים וותיקים מהחברה ובינהם את ידידתי KATRIN NEUMANN.   קאטרין , רוכבת פעילה אבל כבר לא תחרותית , היתה עד לפני שנים ספורות , אחת הרוכבות המובילות באירופה בקטגורית המרתון וה MULTI STAGE RACE  ובמסגרת הזאת קטפה תארים רבים ,ובין היתר ניצחה את התחרות היוקרתית של ה TRANS ALP. 
כיום מנהלת קטרין את קו המוצרים לנשים  ומכניסה בכך את  CANYON  לתחום חדש :  קו מוצרים ייעודי לנשים והיא זו שהזמינה אותי לביקור בחנות המפעל המרשימה ובמפעל הצמוד בעיר KOBLENZ   שבגרמניה.


__________9.jpg
חנות המפעל / חדר תצוגה
 
 במסגרת הסיור בחברה ביקרתי בחנות המפעל  שהוא למעשה SHOW ROOM  עצום ממדים הממוקם במבנה מודרני בפאתי העיר קובלנץ שבמרכז גרמניה, ממש על מפגש שני נהרות גדולים ( המוזר והריין )  ולאחר  מכן הוזמנתי גם  לביקור  במפעל "הישן" של החברה ובמשרדי הפיתוח והשיווק.
החנות עצמה  בנויה ממספר אזורים ( אופני כביש /שטח / אורבן / ביגוד ואביזרים ממותגים CANYON ) , ובקלות אפשר לבלות בו מספר שעות ( ולנוח מעת לעת בפינת הקפה המדליקה שמגישה גם כריכים ועוגות שנאפות במקום ולהינות מקפה משובח ושיחה נעימה עם מבקרים אחרים  שממש כמוך ... באו להינות ... ) .
איזור מיוחד ב SHOW ROOM  מיועד להכנת אופניים לרכיבות התרשמות בצמוד לחנות ובכל החנות פזורות עמדות מחשב שמיועדות לרשות המבקרים שמעוניינים לקבל מידע על האופניים ועל מלאי זמין.
 
2016 models_1.jpg
כאמור ,החברה עוברת בחודשים האחרונים שינויים משמעותיים, ובין היתר הוקם מפעל חדש שמכפיל את יכולת הייצור של החברה, שלמרות ירידת המכירות בארה"ב ובאירופה חווה גידול דרמטי במכירותיה.
 
בתמונה משמאל כמה מדגמי 2016 
 
kanyon7.jpg
סודי ביותר
בחלקו השני של הביקור , ביקרתי במרכז / " מפעל " ההרכבה הישן , שכיום משמש למעשה כמרכז המחקר של החברה ושעליו התבקשתי על ידי מארחי לא לפרט את כל מה שראיתי   ...ולצדו , מרכז שירות ללקוח.  מפעל הייצור עצמו, עבר ממש לאחרונה לחלק אחר של העיר ושם בינתיים לא ניתן לבקר.  בשיחותי עם המהנדסים של החברה, לא יכולתי שלא להתרשם שמדובר בחבורה מאוד נחושה וחדורת התלהבות , ויש להם תחושה שהם בדרך להובלה עולמית ( משווים את עצמם לשחקנים המובילים היום , בהיבט יכולות הפיתוח).
 
מרכז מו"פ חדשני
מכל דגם חדש שמפותח, מייצרים עשרות אבי טיפוס שאותם בוחנים עשרות רוכבים בפיזור גלובאלי וכן נעשות בהם בדיקות מעבדה מקיפות שנמשכות חודשים. חוץ ממנהרת רוח עצמאית שלהם , הבחנתי במקום בכל מכונת הבדיקה שנמצאות אצל היצרנים המובילים . 
המיוחד במקרה של CANYON    היא העובדה שמדובר בחברה שמחזיקה בתשתיות רחבות , מעסיקה כ 750 עובדים ( צמחו כמעט פי שניים בשנה האחרונה ... ) , מספנסרת רוכבים וקבוצות פרו ומנהלת מערך פיתוח מתקדם , שכולל כ 10 מעבדות שונות שפרוסות ברחבי העולם וכן מספר אמצעים ייחודיים ויקרים , כגון מערך אבטחת איכות המוצר מהמתקדמים שיש , ובכלל זה מערך שיקוף והדמית CT  לשלדות וחלקי ה CARBON   שהחברה מייצרת !
shlomi_katrin.jpg
מרכז ה CALL CENTER  שממוקם בבנין , הוא אחד ממרכזי העצבים של החברה. באולם הגדול שבו ביקרתי , היתה פעילות מרשימה ואינטסיבית של עשרות אנשי מכירות שיושבים ב OPEN SPACE   שלהם ומנהלים מאות רבות של שיחות והתכתבויות עם לקוחות ביום.  
 
מימין קטרין מסבירה לדויטש על דגם חדש
 
את  נתוני השיחות ניתן לראות על גבי מסך ורמת הפירוט הסטטיסית, מאפשרת לראות את החשיפה של החברה לתודעה העולמית ולהשפעתה הגלובאלית על מכירות ברחבי תבל. אתר האינטרנט של החברה   https://www.canyon.com/en-il/  מושקע והמידע בו מפורט מאוד עד לרמת המלאי לאספקה מיידית , למי שרוצה לבוא  לחנות המפעל ולצאת עם אופניים ביד.
 
על מספרים ואנשים
 
 1. 600 זוגות אופניים, נמסרים ביום ללקוחות  וכאלפיים פריטים נוספים (מכלולים ואביזרים ובגדים)
 
 
 
 2. ארבעים וחמשה אלף חלקי קרבון עוברים בשנה בCT
 
 3.  11,000 מ"ר הוא שטח החנות ומרכז השירות
 
 4. 750 מועסקים בחברה וזו ממשיכה לצמוחkenyon1.jpg
מערך שילוח משומן
לשיטת המכירה של CANYON   בגרמניה (שם עיקר לקוחותיה עד כה) ישנם יתרונות ברורים ללקוח ואת סוגית "שירות הלקוחות " פותרים יחסית בקלות באמצעות שימוש בחברת שילוח. מערך השילוח של החברה משומן ויעיל והאופניים מגיעים באריזת קרטון ייעודית ללוח בתוך מספר ימים ( בתלות בזמינות מלאי ) באמצעות שליח (מחיר המשלוח לישראל הינו כ 350 דולר ) והאופניים מגיעים במצב כמעט מוכן לרכיבה.
יחד עם זאת , לשיטה זאת עדיין יש חסרונות כשמדובר בלקוחות ממדינות מרוחקות  (כמו ישראל ... ) ולכן , למרות הפיתוי הרב לרכוש אופניים באתר ולקבלם במשלוח , עדיין יש לקחת בחשבון את המשמעות הכוללת של שירות ותמיכה בלקוח שעדיין מרוחק מהחברה.  
ניצנים ראשונים ( ומשמעותיים ) להשפעה של החברה ושיטת המכירה הייחודית שלה , ניתן לראות כבר כיום במסגרת שינויים שמתחילות לעשות גם חברות גדולות, במעבר  למודל של מכירה ישירה ללקוחות (עדיין בשילוב החנויות ) , ולא מן הנמנע שמגמה זאת תמשיך .
 
גם לאמריקאים מגיע
החברה הכריזה לאחרונה ( בתערוכת יורובייק) על כניסתה הקרובה לשוק בארה"ב וצפוי שמהלך זה יעורר הדים וישפיע על גם על שוק גדול זה  שבו לצמד המילים German made   יש משקל רב. נראה  שנמשיך לשמוע על  CANYON יותר ויותר ושהיצרנים הגדולים  (והיבואנים/ מפיצים שלהם ברחבי העולם )  יצטרכו לבחון את תהליכי המכירה שלהם והתאמתם לסוג כזה של תחרות .
kanyon4.jpg
ההתפתחות המרשימה של CANYON  משפיעה על השוק. אבל, ככל שהחברה גדלה ומתפתחת , גם הוצאותיה גדלות וימים יגידו האם היא תוכל להמשיך לשווק את מוצריה במחירים האטרקטיבים הנוכחיים .
מימין אופניים אורבניים מסוגננים מדגמי 2016
ההצלחה של CANYON , מושכת חברות נוספות ( בעיקר אירופאיות ) לשכפל את  המודל , והתחום של מכירה ישירה צובר תאוצה גם אצל המתחרים .
יהיה מעניין לראות  האם אנחנו כלקוחות , נזכה להינות מהתחרות וכיצד ישפיע הדבר על המחירים לצרכן , על איכות המוצרים ועל השירות . להערכתי , בטווח הלא רחוק , נתחיל לראות שינויים בהתנהלות היצרנים הגדולים והתאמות שהם יבצעו במענה להתפתחות .
*שלומי דויטש התארח  בחברת קניון במסגרת תערוכת יורובייק
 
 
 
 
Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

galil_ole_small.jpg

3PERY.jpg