top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

ויהי בוקר ויהי ערב, השליש השני: האם הטור גמור?

nibali.jpg
מאת : אייבי גילת
השאלה הגדולה שכל אוהד או פרשן אופניים נשאל לגביה בימים האילו היא: האם הטור דה פראנס 2014 גמור ושלמעשה מה שנותר הוא המאבק על המקומות השני והשלישי על הפודיום? 
הפער בין ויצ'נזו ניבאלי למקום השני בדרוג הכללי המצטבר שבו מחזיק אלסנדרו וולוורדה הוא 4:37 דקות. במונחים של גרנד טור ברמות האלה מדובר בנצח. צריך לקרות משהו חריג ואפילו הייתי אומר קיצוני על מנת שניבאלי לא יעמוד על הפודיום בפאריז. תקלה טכנית חמורה, התרסקות, או בעיה רפואית חמורה. הכול למעשה תלוי בניבאלי. הוא הוכיח עד כה שהוא הבוס של הטור הזה. כל בריחה משמעותית, כל מהלך התקפי קיבל בזמן אמיתי מענה ראוי מבחינתו.
 
וינצנזו ניבאלי - מה ימנע ממנו את העמידה במרכז הפודיום בשדרות האליזה?
 
כאשר ניבאלי נעמד על הרגליים ולחץ לא היה אף רוכב שיכול היה לעמוד מולו כולל הניצחון בקטע השני מיורק לשפילד כאשר קריס פרום ואלברטו קונטדור היו עדיין בתמונת המירוץ.
וינצ'נזו ניבאלי בטור דה פראנס 2014 הוא רמה בפני עצמה. הוא חזק פזיולוגית ופסיכולוגית ולמעשה היריבים שלו בעצמם מודים שמה שנותר להם למעשה הוא הקרב על המקומות האחרים על הפודיום.
 
הדבר הכי בולט עד כה בטור דה פראנס השנה היא העובדה שהדברים בטור השנה נעשים בצורה מאוד פראית. לא הייתי אומר שהקצב הוא יותר מהיר מבשנים עברו אבל העצבנות הרבה, הנפילות וההתרסקויות הבלתי צפויות כולל של רוכבים שנחשבו פייבוריטים הוציאו את העוקץ מהמשחק של הרבה מאוד רוכבים בכירים שבאו עם הרבה חלומות ותקוות שנמוגו בערפל. 
הדבר אולי הכי דרמאטי שקרה במהלך הפרק השני של הטור 2014 הייתה התאונה של הרוכב הספרדי אלברטו קונטדור מקבוצת טינקוף סקסו בנק ששבר את עצם השוקה ברגלו ונאלץ לפרוש מהטור דה פראנס. קונטדור שנמצא היה בכושר הטוב בחייו והוריד 3 ק"ג ממשקלו ושיכול היה אולי לתת לניבאלי קרב טוב בהרים אאוט. זו הייתה טלטלה כהוגן. שכן פעם ראשונה בקריירה של קונטדור שהוא נאלץ לפרוש מגרנד טור ועוד בצורה שכזו. בקטע השמיני עוד קיזז קונטדור 3 שניות מהפיר בינו לבין ניבאלי וכולם קיוו שהקרב על החולצה הצהובה יהיה פתוח. ואז הפציעה של קונטדור טרפה מחדש את הקלפים ומאותו הרגע היה ברור לכול שבחולצה הצהובה יחזיק רק רוכב אחד - וינצ'נזו ניבלי.
18.jpg
עם ההצלחה קשה להתווכח וכעת אפילו מנהלו הספורטיבי ג'יוזפה מרטינלו שהוביל בזמנו את מרקו פנטני לזכייה היסטורית בטור טוען במפורש שניבאלי הוא בדרך לזכייה בטור דה פראנס 2014.
כאמור אז מה שנותר הוא המאבק על המקומות האחרים על הפודיום. במאבק הזה משתתפים 3 רוכבים צרפתיים, ספרדי אחד ואמריקאי אחד. רומיין ברדט וזאן קריסטוף פרוד מקבוצת AG2R La Mondiale, טיבו פינו FDJ , טי. ג'יי. ון גרדרן BMC, ואלסנדרו וולוורדה מקבוצת Movistar. 
 
רק  תאונה חלילה כמו זו שבתמונה, עלולה ליייצר שינוי משמעותי בסיכויו של ניבאלי לזכות בטור
 
לצרפתים בטור 2014 הייתה עדנה ואת הקטע ה-11 ניצח הרוכב הצרפתי טוני גאלופין אחרי שאת הקטע השמיני ניצח בלבל קאדרי. מלבד 2 ניצחונות בקטעים בודדים עד כה יש לצרפתים בהחלט סיכוי לקחת מקום ואולי שניים על הפודיום בפאריס בדרוג הכללי המצטבר, בעוד שעל החולצה הלבנה מתחרים רומיין ברדט וטיבו פינו עם פער מזערי לטובת הראשון. 
בראיונות לתקשורת טען וולוורדה "הנסיך הספרדי" שתקלה טכנית מנעה ממנו ביצועים טובים בקטע ה-14. כדאי מאוד שהיהלום הספרדי יתעורר אחרת הוא עלול למצוא את עצמו לא רק שהוא מאבד את מקומו על הפודיום אלא גם נופל למטה לתחתית הטופ 10.
רוכב אחר שכדאי לשים לב אליו הוא טי.ג'יי ון גרדרן שבעקביות ובעקשנות מפלס את דרכו למעלה ולא אהיה מופתע כלל במידה ויסיים בטופ 5 ואולי אף למעלה מכך.
ליאופולד קוניג מקבוצת  Netapp-Endura מדורג במקום ה-8. זהו הישג אדיר לקבוצה שתהפוך בשנה הבאה לקבוצת פרו טור. 
ברשימת המאוכזבים ניתן למצוא את : יורגן ון דר ברוק, רוי קוסטה אלוף העולם, וריצ'י פורט שנמצאים כבר הרחק מאחור ולא יהיו בתמונת הפודיום 
המאבק על החולצה המנוקדת מאוד צמוד. כרגע מוביל יואקים "פוריטו" רודריגז אבל גם רפאל מייקה עם אותו מספר נקודות בעוד ניבאלי בפער של 2 נקודות. אם פוריטו חשב שאת החולצה הזו הוא ישיג בקלות הרי שטעות גדולה בידו. הוא יצטרך לעבוד קשה מאוד בעליות של הפירנאים כדי להבטיח לעצמו את החולצה המנוקדת. שום דבר כאן איננו סגור.
94.jpg
בתמונה של החולצה הירוקה חולצת המאיצים פיטר סאגאן מוביל בפער עצום ונראה ששום דבר לא יעצור את סאגאן מזכייה רצופה ושלישית בחולצה הירוקה.
בדרוג הקבוצתי מוליכה בהפרש בטוח הקבוצה הצרפתית AG2R La Mondiale ששניים מהרוכבים שלה נמצאים בטופ 6. אם לסכם את נושא החולצות נראה שהצהובה והירוקה די סגורות, לגבי המנוקדת והלבנה המאבקים עדין פתוחים.
לפני הטור 2014 טענו הפרשנים וחלק מהרוכבים הבכירים שההכרעה בטור 2014 תהיה רק בשבוע האחרון של הטור שיחל ביום שלישי הקרוב ה-22/07. אף אחד הרי לא ציפה לשליטה כל כך מוחלטת של וינצ'נזו ניבאלי. התוצאה היא שהטור הזה הפך למעשה למלחמה על המקומות האחרים על הפודיום והוציא רוכבים מאוד בכירים בשלב די מוקדם בשל פציעות שלא על פי כוונת המארגנים.
 
מי מבין הרוכבים בקבוצה הזו עשוי להפתיע? כנראה שאף אחד!
 
אף אחד לא העלה על דעתו ששלושה ארבעה רוכבים מבין המדורגים המועמדים לזכייה בטור, יאלצו לפרוש בעקבות תאונות והתרסקויות קשות. וכאן טמונה אולי התשובה האמיתית לשאלה שהועלתה כאן בכותרת המאמר שלפניכם.  זה אולי חומר למחשבה לפעמים הבאות. כאשר מארגנים טור דה פראנס עם נקודות קושי כל כך בעייתיות בעשרת הקטעים הקשים, מה הפלא שמי שנותר כמו על פי חוקי האבולוציה הוא הרוכב שהצליח לשרוד. האם הוא גם הרוכב החזק ביותר בטור הזה?  מי יודע אולי ההתרסקויות הללו נתנו את הצאנס הנכסף לרוכבים חדשים שהוזנקו מעמדת הפועל לעמדת המועמד. העניין הוא שלעולם לא נדע את התשובה המלאה לכך.
 
Share

_________________________2_02.jpg

BANNER4.jpg

facebook.jpg

ofanaim_magazin199.jpgז

 
 
 
 
 
 
 
 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg