top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

רן מרגליות ממשיך לדווח למגזין אופניים ממחנה האימונים שוויץ

8.JPGהשבועות האחרונים בשוויץ כללו חוויות מסוגים שונים;
מבלי שהרגשתי, הפכה העיירה המנומנמת - Aigle לבית עבורי, ואני השתקעתי בשגרת האימונים ונהניתי להתמסר לאורח החיים הספורטיבי.
סדר היום שלי כאן, כולל השכמה בשעה 7:00, ארוחת בוקר, התארגנות ורכיבה על אופני העיר אל עבר המרכז של ה-UCI, הממוקם במרחק של 3 קילומטרים מבית הדירות שבו לנים הספורטאים. המרכז משמש כבסיס היציאה לאימונים ולפגישות עם המאמנים. 

האופניים הבגדים ושאר ציוד הרכיבה, מאוחסן במרכז - בלוקרים ובתאים האישיים של כל רוכב. וגם את ארוחות הצהריים והערב, סועדים הרוכבים במרכז - במסעדת הספורטאים הקרויה: La Velodrome.   בשעה שש  וחצי בערב, מגיעים הרוכבים חזרה לבית הדירות ב-Aigle, אחרי יום ארוך של אימונים. בין השעה 21:00-22:00 כולם כבר עמוק במיטה אחרי מקלחת וסשן מתיחות. 
 
באחד הימים, בעודנו רוכבים למרכז, בדרך לאימון הבוקר, אמר לי Ki-Hi Choi (הרוכב מהונג קונג): "נראה לי שזה יהיה יום ארוך במשרד...". בראשי חלפה מחשבה, שצריך קצת מזל בחיים, כדי שמהמשרד שלך יהיה נוף של אגמים, נהרות ופסגות מושלגות :-)
ככל שחלפו הימים, גיליתי שאני מסוגל לעבוד קשה יותר משחשבתי שאפשר. שגרת האימונים השבועית, שכללה 2 אימוני רכיבה מידי יום (בוקר ואחה"צ) וכן מספר אימוני כוח בחדר הכושר, הגדירה עבורי מחדש את המונח "עבודה קשה". התחרותיות בין 16 רוכבי נבחרת ה-U23 הבינלאומית, שמתחרים על 6 מקומות בסגל המרוצים הבכיר, העלתה את רף הקושי באימונים פי כמה. 
 
מאמני הנבחרת מצידם, דרשו מאיתנו לרכב כקבוצה מאוחדת במרוצים, אולם עודדו את התחרותיות בינינו במהלך האימונים וכל אימון הפך למבחן עבורי.
כעת, מקץ כמה שבועות של עבודה קשה, אני מרגיש שאני מתחיל לקצור את הפירות. הכושר שעולה, והנסיון שצברתי במרוצים הראשונים כאן עשו לי טוב.
 
בשבוע שעבר, התחריתי במרוץ נג"ש בעיירה Estavayer. המרוץ - שכלל 2 הקפות מישוריות של 13 ק"מ (26ק"מ בסה"כ), לא היה לטובתי, וגם העובדה שהתחריתי על אופני הכביש הרגילים שלי, בלי ציוד נג"ש אווירודינמי, לא עזרה במיוחד. למרות זאת, הייתי נחוש לבדוק את היכולת שלי, ורכבתי בכל הכוח. סיימתי במקום ה-11 עם זמן של 36:30 (42.5 קמ"ש ממוצע) מתוך 30 מתחרים בקטגוריית העילית. 
ביום שבת האחרון, התחריתי במרוץ קריטריום במרכז העיר Thun בהשתתפות מספר רוכבים מקצוענים מהדרג השלישי (Continental) וגם רוכב פרו-טור אחד - Gregory Rast השוויצרי מקבוצת Radioshack שהוזמן על ידי מארגני המרוץ. המרוץ, שהוזנק בשעת ערב מאוחרת, כלל הקפה טכנית עם מספר פניות וקטע Pave (אבנים משתלבות).
 
המרוץ נפתח בסערה. כבר בהקפה הראשונה התרסקו 4  רוכבים של הקבוצה באחת הפניות ונאלצו לפרוש מהמרוץ. נשארנו שניים; יוסוף - הרוכב האלג'יראי, של הנבחרת, ואני. יוסוף נראה בטוח בעצמו, רכב בקדמת הדבוקה והשכיב את האופניים בכל סיבוב. מספר הקפות מאוחר יותר, ניסה יוסוף לעקוף בפנייה, כדי לשפר מיקום לפני ספרינט הביניים. שמעתי רעש מחריד של מתכת נשברת וראיתי את יוסוף צולל לתוך אחד המחסומים בצידי הדרך. מאוחר יותר התברר לי כי הוא את האף, 3 שיניים, ונזקק ל-20 תפרים בסנטרו. את יתר המרוץ רכבתי בתוך הדבוקה הראשונה, שומר על הגלגל של Gregory Ras שנראה היה בטוח בעצמו ומנוסה מספיק כדי שלא לקחת סיכונים מיותרים שיובילו לפציעות. את המרוץ סיימתי במקום ה-19 מתוך 35 מסיימים ו-54 מזנקים.
 
תוכנית המרוצים שלי לשבועות הקרובים, הייתה אמורה לכלול את מרוץ סבב גביע העולם שיתקיים בקנדה בסוף השבוע הבא. לצערי, לא הצלחתי לקבל אישור משלטונות צה"ל להארכת השהות שלי בחו"ל ואני נאלץ לערוך שינויים בתוכנית.
ביום שלישי הקרוב, אני אחזור לארץ למספר שבועות ואמשיך באימונים לקראת אליפות הארץ בסוף החודש ואליפות אירופה - שתתקיים באנקרה (טורקיה) ב-18 ביולי, יום ההולדת שלי :-)
 
 
עד הפעם הבאה
 
רן מרגליות 
 
Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

galil_ole_small.jpg

3PERY.jpg