top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

רוכב האופניים הספרדי אלברטו קונטאדור. לאן?

13.jpgהקרע בין מנצח הטור דה פראנס האחרון, אלברטו קונטאדור לבין לאנס ארמסטרונג ויוהאן ברוניל הפך לעובדה קיימת. כל הניסוחים ההתקינים פוליטית עפו דרך החלון ובמקומם הגיעו מתקפות מילוליות הדדיות חריפות בין שני הכוכבים.

אלברטו קונטאדור, וסוכנו האישי (אחיו פרנסיסקו) מנהלים משאים ומתנים קדחתניים עם גורמים וקבוצות רבות במטרה למצוא קבוצה חזקה שתעמוד מאחוריו במלוא מאת האחוזים בטור דה פראנס של 2010. 
לפי אתר האופניים המוביל cyclingnews.com שמסתמך בעיקר על התקשורת הספרדית האופציות שפורסמו עד כה הן כדלקמן:

אסטנה החדשה ישנה תהיה בשנה הבאה ללא ארמסטרונג וברוניל. רוב הסיכויים שחלק גדול מהצוות והרוכבים החזקים והנאמנים לארמסטרונג (פופוביץ', ליפיהיימר, הורנר וזובלדיה) יעברו ביחד איתם לרדיו שאק, הקבוצה האמריקאית החדשה. בעיות המימון של הממשלה הקזחית וחזרתו של אלכסנדר וינוקורוב לאחר שנתיים של השעיה גם אינם משפרים את המצב כי קיים סיכון שמארגני הטור דה פראנס לא יאשרו לוינו ואסטנה להשתתף כפי שעשו בשנת 2008. בנוסף, וינוקורוב ידוע כרוכב גאה שלא יהיה מסוגל לוותר על שאיפותיו האישיות למען אחרים, ראינו זאת בבירור בשנתו האחרונה בטי מובייל כשנלחם מול חברי קבוצתו וסירב להתיישר עם המשמעת הקבוצתית. עם זאת, לקונטאדור יש עדיין חוזה עם אסטנה עד סוף שנת 2010 ולכן הנושא חייב להיפתר במהירות כי בשקלול כל הגורמים הנ"ל, אסטנה כנראה אינה הבחירה המועדפת על קונטאדור.

גארמין סליפסטרים: קבוצה שהפתיעה לטובה עם ביצועיו של בראדלי וויגינס, בעלת ניסיון בטור דה פראנס אבל חסרה את החלוץ עם הרגל המסיימת, זה שיהפוך אותה מעוד קבוצה טובה לכזו שמנצחת טור דה פראנס. ג'ונתן ווטרס, דומסטיק של ארמסטרונג לשעבר מנהל את הקבוצה ומתקן את טעויותיו משנה לשנה. רמתו המקצועית רחוקה מזו של ברוניל אבל הוא משתפר. לא בטוח שבראדלי וויגינס הצעיר יסכים להיות כינור שני אחרי טור כל כך מוצלח וגם קונטאדור רוצה קבוצה שתיבנה סביבו. השמועות מדברות על מעבר של וויגינס לקבוצת סקאיי החדשה שמחפשת כוכב צעיר ומבטיח, למרות שגם לוויגינס חוזה עד סוף 2010 עם גארמין. בעבר, כאשר אסטנה לא העבירו משכורות לרוכבים התנהל כבר משא ומתן בין גארמין לאחים קונטאדור, מו"מ שהופסק עם חידוש הזרמת הכספים לרוכבים. 

קאס דפרנייה: הקבוצה שלמעשה ממשיכה את בנסטו האגדית, הקבוצה מאחורי מיגל אינדוראין בשנים 1991-1995. הרוכבים מוכרים לקונטאדור, יש שם גרעין גדול של ספרדים, אלחנדרו ולוורדה כבר הצהיר שהוא יתמוך בקונטאדור (והיינו עדים לשיתוף פעולה ביניהם בדופן ליברה האחרון). המכשול העיקרי הוא שהגורם המממן מתחייב להמשיך את תמיכתו הכספית רק עד סוף 2010 וקונטאדור מעוניין לסגור חוזה לשנתיים לפחות, כך שעדיין הנושא לא סגור.

פרננדו אלונסו: נהג המרוצים מעוניין להיכנס כבעלים של קבוצה חדשה והוא גם מיודד עם קונטאדור וללא ספק יבנה קבוצה סביבו. מצד שני, לבנות קבוצה מנצחת עם רוכבים מספיק חזקים ומנוסים ברמה של ניצחון בטור דה פראנס זה תהליך שדורש זמן, ניסיון ובשלות, לא בטוח שזה ניתן לביצוע תוך פחות משנה ולפי מה שקונטאדור מצהיר, הוא מעדיף להצטרף למערכת שכבר הוכיחה את עצמה. הגב הכלכלי של אלונסו הוא יציב, הבנק של סנטנדאר שסגן הנשיא שלו הוא אלפרדו סאיז, מי שהיה נשיא בנסטו בתקופת אינדוראין. 

קטיושה: לפרוייקט עתיר הממון שמטרתו לגשר בין העולם לנפט והגז של רוסיה יש מספיק כסף וכישרון כדי לגייס את קונטאדור לשורותיו. מצד שני, אופי הקבוצה רחוק מלהיות קבוצת גראנד טורים. הרוכבים המובילים הם רוסים, דבר שעשוי להקשות על התקשורת הבינאישית והכימיה הקבוצתית בינם לבין הספרדי הכוכב. הצטרפות לקטיושה תדרוש ריענון מאסיבי של הסגל, בעיקר בספרדים שייתנו לקונטאדור תחושת ביטחון וביתיות. 

ראבובנק: יש להם את הכסף לגייס את קונטאדור אבל בהרבה פחות מזה הם כבר מנצחים בוואלטה ובג'ירו עם האס החזק שלהם, דניס מנשוב. ביחד עם אוסקר פריירה שאחראי על ניצחונות בקטעים ובמרוצים חד יומיים, לא בטוח שיש מקום לכוכב כמו קונטאדור. 

מאת: יובל גולן

Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

galil_ole_small.jpg

3PERY.jpg