top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

מבחן לאופני נשים LAGUNA מדגם G.T

מאת: אחינעם וישנגרד
כשבוחרים לעסוק בפעילות גופנית, בין אם המטרה להיכנס לכושר, לרזות ולשמור על גוף בריא ובין אם סתם בשביל הכיף, רכיבה בשטח אינה הפעילות הגופנית הראשונה שעולה בראש, לפחות לא אצל רוב הנשים. הליכה או ריצה הן פעילויות זמינות יותר ויש שיגידו אף נשיות יותר: השיער אסוף לקוקו שזז בכל צעד או ניתור, אפשר למצוא שפע של מכנסי הליכה/ריצה מחמיאים והאקססוריז מגוונים. גם רכיבה על אופניים בעיר היא עדינה וקלאסית יותר, גם אם את מוצאת את עצמך נוטפת מים ומנסה להתקרר בבריזה בטיילת. 
 
לעומת זאת, רכיבה על אופני שטח היא הרבה אלגנטית פחות והרבה יותר גברית. הקסדה הורסת את הפן, הרגליים מתלכלכות פעמים רבות מבוץ או מאבק, שרירי הרגליים מתפתחים ומעבים את היקף הירכיים (הידיעה שמדובר בשרירים ולא בשומן מקלה רק במעט על התחושה), ועוד לא דיברנו על מכנסי רכיבה מחמיאים, שלנשים בעלות מידות גוף ממוצעות ומעלה קשה מאוד עד בלתי אפשרי למצוא. לכן, אישה שבוחרת בפעילות גופנית של רכיבת שטח אינה מעוניינת "לעשות רושם" ולדפוק הופעה. היא עושה זאת בשביל האדרנלין, בשביל האתגר ובשביל הכיף. אם היא תרצה ממש "לדפוק" הופעה, היא תראה ביצועים טכניים בסינגלים. 
 
מעוררים חשק
ועדיין, צריך להתחיל היכן שהוא. לפני החלק של האדרנלין והכיף, יש חלק לא פשוט של התחלה; עד שמפתחים קצת שרירים, מעלים את הכושר ומתחילים ליהנות באמת, צריך להתמודד עם עליות, עם אדמה רכה שקשה לתמרן בה, עם ההכנות שדורשת רכיבה בשטח, ועוד. 
אחד הדברים שיכולים לעורר חשק להתחיל לרכוב בשטח ולדווש גם כשקשה, הוא המראה החיצוני של האופניים, בקרב גברים ונשים כאחד. פעמים רבות גברים מחליטים להתחיל לרכוב בשטח רק מכיוון שראו אופניים יוקרתיים בעלי יכולות טכניות מופלאות, ונשים מחליטות לעשות זאת כי משהו באופניים משך אותן. ולראיה, מבט חטוף באופני העיר לנשים המתגלגלים ברחבי תל אביב מוכיח שלנשים לא תמיד אכפת אם הדיווש בהם נוח, מהן יכולותיהם הטכניות או אם קל לסחוב אותם בחדר המדרגות, כדי להעלותם לדירה. העיקר שייראו טוב, שהמושב יהיה נוח, ואם יש סלסילה מעוצבת מקדימה – מה טוב. החוכמה הגדולה היא להצליח לשלב בין מראה משובב לבין ביצועים ונוחות רכיבה, וזה צריך להיות גם הקריטריון של אופני כניסה, לפחות לנשים שרוצות לטעום מהשטח לפני שהן משקיעות סכומים גבוהים באופניים. 
ברור שאופני כניסה, שעלותם נמוכה מאוד יחסית לאופני שטח ושנועדו להיות האופניים הראשונים של הרוכב/ת בשטח, לא יאפשרו ביצועים איכותיים בסינגלים מאתגרים; אבל ממילא הרוכב/ת מתחיל/ה, ולכן למראה מושך ולנוחות רכיבה יש השפעה גדולה על הבחירה. 
כאלה הם אופני הנשים זנב קשיח של GT מדגם לגונה (LAGUNA), שמשמשים אופני כניסה לאלו שרוצות לחוות רכיבה בשטח. מהרגע הראשון אי אפשר שלא לשים לב למראה האופניים שמיישר קו עם עיצוב נשי, עדין ולא קיטשי: שלדה לבנה שבה יש נגיעות מנצנצות (שרק עין נשית יכולה להבחין בהן) ועליה ציורי עלים עדינים, דוושות ורודות-סגולות ומושב שגם הוא מעוטר בציור עלים. אין ספק, האופניים מעוררים חשק. 
 
 
לרכב מהר יותר מהבנים
אחרי שסיימתי להתלהב ממראה האופניים או ליתר דיוק - אחרי שהתלהבתי מהעובדה שאני יכולה להיכנס לשטח עם אופניים "של בנות" סוף-סוף (האופניים שבהם אני רוכבת בשטח הם אופניים שחורים, שכל קשר בינם ובין לנשיות מקרי בהחלט), התחלתי לרכוב. הרכיבה הראשונה הייתה רכיבת כביש פשוטה בעיר, שאולי גרמה להרגיש טוב עם עצמי כאילו אני רוכבת מקצוענית באופני שטח בלב העיר (מי אמר שופוני ולא קיבל?), אך גם הבהירה לי היטב שאצטרך לספוג בשקט את מהמורות הדרך: משכך קדמי בלבד אינו מספיק, כי הוא אינו מרכך את עוצמת המכה שמקבלים כשעולים עם הגלגל האחורי על בליטה בכביש או על כביש משובש; גם עלייה למדרכה לא הועילה, משום שגם המדרכה אינה חפה ממהמורות דרך, שלכאורה הן קטנות אך חשים בהן היטב. אין ספק שברגעים אלה לא הפסקתי לכמוה לאופני השיכוך הכפול השחורים הגבריים שהמתינו לי בבית. 
מכיוון שהאופניים אינם מוגדרים אופני עיר אלא אמורים להיות אופני כניסה לרכיבת שטח, הרכיבה השנייה הייתה קרובה יותר לרכיבת שטח מאשר לרכיבה עירונית, ושם האופניים זרחו. האופניים מהירים מאוד, האחיזה נוחה, להפתעתי חשתי פחות במהמורות הדרך, הדיווש היה קל, כמו גם העברת ההילוכים, ובאופן כללי חוויית הרכיבה הייתה נעימה מאוד. העליות המינוריות היו סבירות לגמרי, המעצורים בלמו היטב בירידות והאופניים צלחו אפילו קרקע חולית קשה לעבירה, וזה אומר שגם אחיזת הצמיגים סבירה.
באתר של חברת GT , המציע לנשים אופני הרים, כביש ועיר, מבטיחים שהגיאומטריה של אופני הנשים מאפשרת, בין היתר, לרכוב "מהר יותר מבנים". איני יודעת עד כמה זה נכון (זה תלוי כנראה ב"בן" שבו מתחרים), אבל אין ספק שלגונה GT הם אופניים מהירים יחסית. 
 
+ מראה מלבב, מחיר סביר, מעצורים, מחיר
משכך זעזועים, משקל
 
לסיכום
בשורה התחתונה: בשביל רכיבת שטח פשוטה ורגועה, נעדרת ביצועים טכניים מורכבים, הלגונה הם אפשרות מצוינת, ואפילו חסרונו של השיכוך הכפול אינו בגדר בעיה של ממש. בשביל רכיבה בקטעים טכניים יותר, כדאי לבחור באופניים מקצועיים וחזקים יותר, אולם כאופני כניסה לנשים הם בהחלט מספקים ומעוררים חשק לרכוב - וזה מה שחשוב באמת.
 
מפרט
יבואן: רוזן ומינץ
מחיר 1,449 שקלים 
שלדה: גיאומטריית נשים, GTW אלומיניום הידרופורמינג 6061  
מידות: S, M
צבע/גימור: לבן או שחור פנינה
משכך קדמי: SR Suntour M3010-AL w/ 63mm
משכך אחורי: אין
הילוכים: 21
מעביר אחורי: Shimano Tourney
מעביר קדמי: Shimano Tourney
שיפטרים: Shimano EF-51 EZ Fire, 7 Speed
קראנק: Suntour XCC T102 42/34/24T
מעצורים: V Linear Pull W/ 110mm Arms
חישוק: Weinmann ZAC 19, Double Wall
ציר גלגל: Alloy QR
צמיגים: All Terrain 26X2.00"
סטם: Alloy Ahead
כידון:  MTB Riser Bar
מוט אוכף:  Alloy Micro Adjust
אוכף: GT Ladies MTB
דוושות: פלאט MTB Flat Pedal
 
 
Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

galil_ole_small.jpg

3PERY.jpg