top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

תנו לו בקראנק - מבחנצ'יק לקראנק החדש של Airozine

6.jpgתופעת המותגים הטיוואנים שצצים כפטריות אחרי הגשם, הינה תופעה גלובאלית מוכרת וידועה גם בענף האופניים. Airozine הוא דוגמא אחת לאופן שבו יצרנים רבים במזרח אינם חוששים עוד לדבר את שפת השיווק הבין לאומית וליהנות מנתח רווחים גדולים יותר בהגיעם ישירות אל המפיצים או הלקוחות. היצרנים הטיוואנים, אשר חלקם מיצרים כבר שנים בעבור מותגים מוכרים, מצליחים לכונן לעצמם מותגים משלהם, הנהנים מאותן תשתיות ייצור של היצרנים הגדולים.למותג Airozine מגוון מוצרי הינעה ושליטה , עם רמות שונות לכל קו של מוצרים אשר מובדלים במחירים, משקלים קטגוריות שימוש וסוגי חומר. המותג מיובא על ידי "סלאלום  בית-חרות" וניתן להתרשם ממגוון המוצרים של המותג בחנות הרגועה והסימפטית שלהם בבית חרות.

7.jpg

את דריסת הרגל שלנו במותג, עשינו על קראנק מסוג X11-7N-A3 של היצרן עם מנגנון ALS לשינוי אורך זרוע הפדל, אשר מהותו היא שינוי אורך זרוע ע"י מיקום הפדל ב 170 מ"מ, ב 172.5 מ"מ או ב 175 מ"מ בהתאם לצורכי הרוכב.הקראנק היפיפה שקיבלנו בצבע אפור עכבר עם נגיעות של ירוק, מסופק עם  צרי מרכזי בעל מייסבים קרמים וגלגלי השיניים מעובדים ב CNC .הקראנק מעוטר כיתוב מינימליסטי וגראפיקה עדינה ואיכות הגימור המשתקפת ממנו נראית טוב למדי.

ההרכבה:
ההרכבה סטנדרטית למדי, מזכירה במעט את Truvative ו Race Face עם הצירים החלולים (להבדיל מהשיטה של שימאנו) . את בורג האבטחה על הבורג הראשי על הזרוע השמאלית יש להקפיד לסגור עם חומר לנעילת ברגים, אחרת תמצאו את עצמכם בלעדיו מהר מאוד. כמו כן חשוב מאוד להתאים את מספר הספייסרים המדויק בין בשלדה למיסבים על מנת להגיע לתאימות מוחלטת בין הציר המרכזי למייסבים. ל- Airozineכאמור זרועות קבועות עם אפשרות לקבוע את מיקום הפדל (אשר קובע את אורך הזרוע בפועל ) בשלושה מקומות שונים. שנוי אורכי הזרועות נעשה על ידי תושבות (Inserts) מלבניות ומארוכות אשר מתיישבות במקום הברגת הפדל "הרגילה",כאשר בתוך התושבת ממוקם חור הפדל במיקומים שונים. הקראנק מסופק עם שתי תושבות ,האחת תיתן את האורכים 175 מ"מ ו 170 מ"מ (בהתאם לכיוון ההנחה שלו בזרועות הקראנק) והשנייה תיתן את המידה הנדירה והמבוקשת לקראנקים בשטח – 172.5 מ"מ. ההידוק של הפדאל מהדק את התושבת למקומה .ההרכבה היא פשוטה אך עלולה לעקב מעט את החלפת הפדאלים לאלו בנינו אשר מרבים לעשות זאת . בהחלט מחיר זעום למי שדורש את מגוון המידות בשם דיווש בריא.

8.jpg

עבודתם החלקה במיוחד של המייסבים הקראמיים בציר המרכזי מורגשת מייד, אם ברצונכם לחוש זאת עשו זאת במעמד ההרכבה בטרם מניחים את השרשרת על הגלגלי שיניים, לא זה יביא אתכם לפודיומים אבל זה בהחלט מניח את הדעת אם אתם מבקשים לחסוך חיכוך "מיותר" בציר המרכזי, או להתחיל טרנד חדש של "יבבנות חיכוך" Friction Winnies.

כיוון מעביר קדמי והעברת הילוכים:
הכל די סטנדרטי בכיוון מעביר הקדמי מעל קראנק ה Airozine. העברת ההילוכים ההחלטית של גלגלי השיניים הורגשה כבר עם הכיוון הראשוני. עניין אחד לא לרוחינו הוא המרחק הזעום שנשאר בין המעביר הקדמי לבין הזרוע הימנית כאשר המעביר מכוון ל"פלאטה הגדולה" ( הגלג"ש הגדול ביותר). תזוזה קלה במעביר, מכה קטנה או יציאה ספונטאנית מכיוון והופ המעביר יגע בזרוע הימנית וישאיר שם את חותמו. לנו זה קרה ויש סימן ברור כעת על חלקה הפנימי של הזרוע הימנית אודות מיקמו של המעביר. לא נורא ולא שאי אפשר להגיע לכיוון טוב,  אבל גם מיותר.

.  9.jpg

בשטח

 

הקראנק גמע  כ-2500 ק"מ לפני שהתיישבנו לכתוב את הביקורת.קשיחותו הרבה של ה- AEROZINE מעניקה המון מוטיבציה לדיווש, דיווש בעמידה וספרינטים. העברת ההילוכים הייתה מצוינת וקונסיסטנטית כל הזמן,למרות  שהמרחק הזעום שנשאר בין המעביר הקדמי לבין הזרוע הימנית כאשר המעביר מכוון ל"פלאטה הגדולה" לא מאפשר כיוון אופטימאלי מהחשש שתזוזה קלה במעביר, מכה קטנה או יציאה ספונטאנית מכיוון תגרום למעביר לפגוע בזרוע הימנית .בדיוק כפי שקרה לנו במהלך תקופת המבחן.הפלאטה האמצעית החלה להחליק מתחת לשרשרת כעבור 1300 ק"מ של רכיבת שטח אינטנסיבית , חולית ומאובקת (מישור החוף וירושלים בקיץ). היא הוחלפה בפלטת כרומולי פשוטה של שימאנו (ללא כל בעיות התאמה) והתופעה נעלמה. בעליות ותחת עומס ההילוכים עוברים נהדר, ללא Chain Suck ( היתקעות של השרשרת בין הקראנק לשלדה). 

 

הציר המרכזי נפח את נשמתו לאחר 1500 ק"מ, קצת מהר לטעמנו אבל יש לזכור כי על ההרגשה החלקה במיוחד של המיסוב הקראמי משלמים בד"כ בעמידות.המיסבים הוחלפו למיסבי שימנו וגם כאן הייתה תאימות מופתית לסטנדרט של הענק היפני.

 

לסיכום :

ה- AEROZINE הוא קראנק קשיח עם מראה מיוחד, בעל מנגנון ייחודי מאד לשנוי אורכי הזרועות. מנגנון אשר ערכו לא יסולא בפז לאלו הסובלים מבעיות ברכיים ורוצים להתאים במדויק את אורכי זרועות הקראנק באופני השטח שלהם. 

יותר

קשיחות גבוהה במיוחד

העברת הילוכים

האפשרות לשנות את אורכי הזרועות

מראה כללי טוב ועמידות משקל מצוין ביחס לעמידות ולקשיחות

 

פחות

קרבה של המעביר הקדמי לזרועה הימנית

שחיקה מהירה של גלגלי השיניים 

ציר מרכזי קראמי נשחק מהר

 

יבואן:

סלאלום בית חרות  www.slalom.co.il

09-8666940

 

מחיר:

 

מחירו 1770 ש"ח 

ניתן להשיג אותו בשחור, כסוף או אדום וגם עם באש גארד במקום פלטה

הכתבה המלאה פורסמה בגיליון 157 של מגזין אופניים
Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

CCF22112016_0001.jpg

logo_jpg.jpg