top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

Cannondale Carbon Moto 2

1.jpgחברת Cannondale היא אחת מאבני היסוד של ענף האופניים הישראל.
החברה האמריקאית הגדולה והמפורסמת עם נציגה הישראלי הייתה אחת ממבשרות סצנת האופניים המקומית,
ואחת מהמשפיעות על איך שהיא נראית בימים אלו . לצד רם גולומביק  )מונומנט אופניים מקומי( פתח תמיר אשל באמצע שנות התשעים חנות אופניים קטנה וצפופה בצפון רחוב אבן גבירול בת"א, חנות אשר מכרה חוץ מאופניים  "מקצועיי  "המון ידע ואהבה לתחום המתגבש.

מאז אותם ימי התום באבן גבירול, חברת Cannondale עברה לא מעט תהפוכות, החליפה מספר בעלים, טעמה מהעולם המוטורי וחנות המותג המקומית כבר לא ממש צפופה ולא ממש קטנה, אלא שוכנת באולם מכירה דו קומתי רחב מידות ופרקט, בלב רחוב האופניים הגדול במזרח התיכון.

Cannondale  נוסדה ב 1971- בברטפורד ארה"ב ואת שמה אם תהיתם קיבלה בזכות שמו של הרחוב בו שכן רשם החברות המקומי. 
כמעט מיום היווסדה  Cannondaleנתפסה כאחת החברות החלוציות והחדשניות בכל הקשור בפיתוחים טכנולוגיים ובאיכות ייצור.
כמעט כל שנת דגם מלווה בהשקת מוצר טכנולוגי אחד לפחות, אם בתחום ההרים או בתחום הכביש ולרוב גוררים אחריהם פיתוחים אלו לכל הפחות גל הייפ אדיר ובמקרים לא מעטים סטנדרט חדש אשר מונחת על עלם האופניים. 

די לציין את שיטת ה- Si להדסט אינטגראלי באופני הרים/כביש, דרך בולמי ה- HeadShock/Lefty הקשיחים והייחודיים, השימוש בסיבי זכוכית לייצור גמישות מובנת בשלדות ה- Scalpel התחרותיות, שלדות ה- F האגדתיות ועד שימוש בטכנולוגיית קרבון מעולם התעופה. 

בכל הקשור לאופני הרים שיכוך מלא, דבקה החברה דבקות אורתודוקסית בשימוש בטכנולוגית ציר יחיד קלאסי הסגפנית. השימוש בשיטה זאת עבר כחוט השני בין שנות הדגם השונות והיה שידרת הבסיס למגוון פיתוחים טכנולוגיים בכל הקטגוריות, מ- XC  תחרותי ועד אופניי Gravity כבדים וחזקים. 

במהלך השנים מתלה הציר היחיד של Cannondale הפך לשם דבר בכל הקשור לקשיחות צידית ויעילות דיווש, אך בכל מקרה הוא תמיד נשאר "עתיק" , יעיל ופשוט. 
אומנם בשנים האחרונות היו כמה הבלחות מינוריות של תוספת צירים בעיקר בתחום "הקטגוריה הכבדה"  אבל השדרה נשארה זהה. 

השנה, אם בגלל דרישות השוק לחדשנות במתלים, אופנה או צעד שיווקי, השאירה Cannondale את עקרונותיה הקלאסיים מאחור ופנתה למתלים רבי זרועות.
בקטגוריית אופניים ה- AM השיקה השנה Cannondale שני דגמים Rize קצר המהלך וה- Moto עם מהלך מתלים של  160מ"מ וכמות פיתוחים טכנולוגיים כמו באב טיפוס של החמקן. 

האופניים האולטרה טכנולוגיים של Cannondale לשנה זאת זכו לרשת את שמם של האופניים /מזלג האגדי של החברה מסוף שנות התשעים. 
אז ה- Moto היו התשובה המוחצת של Cannondale לשליטה במורדות התלולים, אופני ה- FR DH הקיצוניים של אותם ימים הורכבו על בסיס שילדת ה-Super V בעלת מהלך מתלה מפנק של 80 מ"מ ומזלג ארוך ועצבני בתצורת טריפל עם 120 מ"מ של מהלך מטורף.

ה- Moto בגרסתם הטרייה הגיעו אחרי ארבע שנים של בצורת בתחום אופני ה- AM ארוכי המהלך אצל היצרן האמריקאי. 
ב-2005 הוצגו לראשונה ה- Prophet ומאז ועד השנה הם היוו את הפלטפורמה לאופני ה- AM של החברה.

כל אותו הזמן חיכה עולם האופניים בצפייה דרוכה לתשובה של הענק האמריקאי לאופנת ה- AM אשר הספיקה בפרק הזמן הארוך הזה לעבור גל שני ושלישי של פיתוח ושיפור. 
אך Cannondale כמו Cannondale, כגודל הצפייה גודל ההשקה..
עולם האופניים עצר את נשימתו כאשר חשפה Cannondale ללא כל הדלפות מוקדמות ועם כמויות פאסון אדירות את פילוסופיית ה- AM החדשה שלה. 
אופניים עם מהלך של 160 מ"מ עשויים קרבון, משופעים בטכנולוגיית מתלה ושלדה אולטרא מתקדמים,
במשקל שערורייתי של אופני XC תחרותיים.
האומנם פילוסופיה חדשה?  האם יכול עולם האופניים לשחרר את נשימתו?  או, האם כדאי לו להישאר עצור ודרוך לקראת מהפכת ה- Moto הקרבה ובאה?

2.jpg

שלדה
כאמור, שלדת ה- Moto היא מיצוי כל הטכנולוגיות העכשוויות ביותר שלCannondale  בתחום אופני ההרים לשנה זו.
השלדה בנויה ממשולש קדמי עשוי קרבון בטכנולוגיית SystemSix של החברה אשר שמשה עד כה את חטיבת הכביש הענקית והמוארכת.  
כאשר שני המקומות הקריטיים, שלא לומר המועדים לפורענות בכל שלדת הרים עשויה קרבון, זוכים לטיפול ולהתייחסות טכנולוגית יתרה מצד היצרן:  

הראשון הוא איזור הציר המרכזי.  מקום אשר נמצא בסכנת גזירה תמידית משום העומסים הכבדים המופעלים עליו, זוכה ב- Moto לעיבוי מסיבי  )ראה טכנולוגיית ה- (Hot Box בצורת מספר שכבות קרבון דבוקות אחת לשנייה, היוצרות קופסא מסיבית בה יושב תותב האלומיניום אשר מקבל לתוכו את ציר הקראנק.  
המקום השני הוא איזור צינור הראש, Cannondale הייתה אחד הראשונות להשתמש בצינור ראש בקוטר "1.5" ,, ב- Motoהם אף הגדילו לעשות ועטפו את צינור הראש הגדול ממילא , בצינור קרבון בעל קוטר עצום של 66.6 מ"מ  )הדיאבלו(  על מנת להגדיל את שטח המגע עם הצינור העליון. המשולש האחורי עם תומכות שרשרת רחבות ואסימטריות עשוי אלומיניום בטכנולוגית יצור זהה לזה אשר שימשה את ה-   Prophet  ועדיין משמשת את ה- Perp וה- Judge, זאת הסיבה לדמיון בצורתם. 


הציר האחורי ב- Moto הוא ציר Maxel בקוטר 12 מ"מ, על מנת להעניק חוזק נוסף למשולש ועל מנת לענות על צו האופנה העדכני בקטגוריה. בתווך אשר בין המשולש האחורי  "המיושן " למשולש הקדמי עתיר הטכנולוגיה נמצא מתלה  "הגרזן" החדש אשר לוהק לתפקיד היהלום שבכתר ה-Moto .

 המתלה אשר דחק את רגליו של הציר היחיד הקלאסי, הוא למעשה מתלה ציר יחיד רב זרועי אשר משנה את יחס המינוף של הבולם/מתלה על ידי סדרה של נדנדות ומנופים באנודייז אדום, ללא חיבור ישיר למשולש הקדמי, כלומר מתלה צף אשר נמצא בתנועה תמידית עם המתלה.
מתלה מסוג זה אמור להעניק את הרגשת החוסר התנגדות או "האין סופיות " לרוכב אשר ממעל.  
בתרגום לפרקטיות: 
על מתלה של  140 מ"מ עם מתלה צף הרוכב אמור להרגיש כאילו הוא על מתלה של 160 מ"מ , וכך הלאה. 


חלקים
ה- Moto נמכרים בחמש רמות אבזור, שלוש מתוכם על שלדת קרבון ושתיים בגרסת אלומיניום. 
מ- DAA היבואן המקומי קיבלנו את ה Moto 2- קרבון,  הדגם השני ברמת האבזור של המשפחה.  
באופן כללי Cannondale לא ידועים בזכות רמות האבזור הגבוהות שלהם בדגמי הביניים,  כך גם ה-Moto 2 .  הם מורכבים  מבליל חלקים מהקצה העליון והבינוני של ספקטרום החלקים הקיימים בשוק. 


על השיכוך בולמי פוקס, מלפנים FOX 36 TALAS R עם שלושה מצבי מהלך 110 , 130 , 160 מ"מ, מאחור FOX DHX   4.0 Air ללא אפשרות שליטה על ה BU-, סט גלגלי DT Swiss E2200 מדהימים באדום ולבן להתאמה מושלמת לצבעי השלדה, עליהם צמיגי Continental Mountain King Supersonic, 26 x 2.4  דקיקים וקלילים במשקל שערורייתי של פחות מ 600- גרם,  על המעצורים Avid  Juicy 7 לבנים מדויקים, חזקים ומרעישים, מערכת הינע מעורבת  Shimano XT ו SRAM X9- וצנרת על בסיס  Cannondale, Thomson ו-FAS

3.jpg

רכיבה
ההפתעה הראשונה לנתקל התמים ב- Moto היא המראה המיוחד של האופניים עם צינורות בחתכים מוזרים וקטרים עצומים , בתוספת גלגלים אדומים ומרשימים  עם נגיעות לבנות במעצורים ובאוכף.
ה- Moto עוברים את מבחן הקומפוזיציה העיצובית והרושם הוויזואלי בהצלחה יתרה.
ההפתעה השנייה לכל מי שטורח ומרים את ה- Moto הוא משקלם… לא, אל תטעו, לא משקלם הקל. 


למרות היותם אופניים עשויים קרבון בשלל טכנולוגיות מגלחות משקל, ה- Moto כפי שהתקבלו למבחן, בתוספת פדלים  וחומר בפנימיות שקלו קרוב ל 15- ק"ג . אומנם לא האופניים הכבדים ביותר בקטגוריה עליהם רכבנו, אבל ממש לא הקלים שבהם כפי שציפינו.
עכשיו לאחר שהעברנו את ה- Moto את  "מבחן החניה",  העברנו אותם למבחן העפר, כיוונים בסיסיים וקדימה לסינגלים.


למרות תוצאות הסמי-כבד ב"מבחן החניה", ה Moto -למרבה ההפתעה מאיצים כמו אופניי מרתון כאשר לוחצים על הפדלים . בעיקר הודות לצמיגי ה-- Mountain King   הקלילים והמתגלגלים ולהתקשחות המתלה תחת כוח דיווש אשר מעיפה את האופניים קדימה, ממש לא מזכיר את התחושה של אופניי AM ארוכי מהלך. 

בעליות מנהלתיות וקטעי דיווש ארוכים ה- Moto המשיכו לשמור על אותה הרגשת קלילות, גם ללא שינויים במצב הפלטפורמה או שינוי מהלך בבולם הקדמי.  בעליות תלולות ובעליות טכניות וסלעיות, האופניים נטו להזדקר מעט למרות השימוש בסטם ארוך יחסית  ( 80מ"מ) , הורדת המהלך בבולם הקדמי ל 130- מ"מ שיפרה בצורה משמעותית את התופעה, אך לא העלימה אותה לגמרי. הורדת מהלך ל 110- מ"מ לעומת זאת, שיפרה את האחיזה בעליות כוח קצרות אך הקשתה מאד בעליות אירוביות תלולת וארוכות כדוגמת השוקף, שם הרגשנו כאילו העמיסו על האופניים שלושה ק"ג נוספים. 

כנראה שהורדת המהלך גרמה להעברת משקל גבוהה מידי לחלק הקדמי של האופניים והקשתה על ההתקדמות. 
בעליות טכניות התקשחות המתלה הייתה לצידנו ולא נתקלנו בכל קושי לצלוח כל עליה ולא משנה כמה טכנית או סלעית היא. אך עם כל הכבוד לעליות, ה- Moto עם זווית ראש של 67.5 מעלות ובסיס גלגלים של  112.4 ס"מ אמורים להרגיש חמימות ביתית בעיקר כאשר הם מופנים מטה ומי אנחנו שנערער על כך.


בירידות מכל טיפוס שהוא, קשה היה שלא להתרשם מעבודת המתלה המעולה של ה- .Moto המהנדסים מברטפורד אומנם סיבכו מעט את עניני המתלה לפחות למראית עין, אך בשורה התחתונה הם עמדו ביעדם. 
המתלה מגהץ בצורה מעולה, מעלים כל סוג של מהמורה גדולה כקטנה והכול תוך כדי שהוא מעניק את אותו תחושה מופלאה כאילו "יש לך עוד". 
עבודת המתלה אומנם הייתה מעולה, אך כמעט ולא זכינו להרגישה לאורך זמן הודות לצמיגי ה- Mountain King  של Continental  . 


הצמיגים אומנם מיוצרים בעבודת יד בגרמניה (WT … סליחה על הבוטות…) והם אומנם קלילים ומתגלגלים אך כל קשר בינם לבין רכיבת AM ולא רק באדמת הקודש הטרשית הוא במקרה הטוב מקרי בהחלט.  הרכיבה על הצמיגים הללו הייתה בשני מצבי הצטברות בלבד: לחץ אויר של צמיגים באופני כביש או פנצ'ר. לקח לנו שתי רכיבות של עוגמת נפש על מנת להבין זאת והחלפת צמיגים לצמיגי AM "אמיתיים" ולא כבדים במיוחד פתרה לחלוטין את עניני הפנצ'רים והפיחה רוח חדשה של אחיזה באופניים. 

בסינגלים טכניים עתירי אלמנטים וסיבובים, המתלה המשיך לתפקד בצורה מעולה בכל הקשור לשיכוך והשרה ביטחון רב בעיקר בשטחים עתירי מדרגות סלע בירידה ועלייה, הודות לציר המרכזי הגבוה במיוחד. למרות שהשתמשנו בקרנק בעל שלוש פלטות לא יצא לנו להשאיר שיני אלומיניום במדרגות עם ה- Moto הגבוהים.  
בקפיצות, האופניים הם מהזן ה- "באני הופ פרנדלי",  הם אפשרו עליה נוחה לאוויר ושליטה טובה אך נטו לאבד את השרשרת בכל נחיתה . גם ברכיבה מהירה בשבילים משובשים השרשרת לא הצליחה להישאר במקומה ונטתה ליפול.  


סיבובים לא היו הצד החזק של ה- Moto במבחן זה.  הציר המרכזי הגבוה במיוחד) 375 מ"מ( ערער את מרכז הכובד של האופניים, ויחד עם הסטם הארוך אשר לא הייתה לנו הזדמנות להחליפו בגלל מימדיו המיוחדים הקשו מאד על התמרון בסיבובים.
ההפתעה הגדולה מבחינתנו בכל הקשור לתמרון במתווה מסוג זה הייתה הגמישות של החלק האחורי ב-  Moto.

במשך שנים היו המתלים שלCannondale  דוגמא לקשיחות צידית מוצלחת, ב Moto-המשולש האחורי אומנם מאד קשיח )ואף הוקשח במיוחד עם ציר 12 מ"מ(  אך חיבור המשולש האחורי למתלה מהווה נקודת החולשה בקשיחות של השלדה וכל לחץ על הפדלים גרם לעיוות בולט של השלדה בנקודה זו, אפילו תחת הפעלת לחץ ביד.

4.jpg

מה ניתן לשפר?
בהתחשב בעובדה שלא ניתן לשפר דבר בשלדה, לפחות לא ברמת הרוכב/רוכש הממוצע, אזי היינו
מחליפים את צמיגי ה- Continental Mountain King Supersonic  בצמיגי   AM"אמיתיים", אומנם
כבדים מעט יותר, אך כאלה שישרדו מסלולים או רכיבות המיועדים לאופניים מהזן הנ"ל. 
הסטם של Cannondale היה ארוך מדי לטעמנו, היינו מחליפים אותו בסטם באורך 60-70 מ"מ, כזה
אשר יאפשר יכולת תמרון גבוהה יותר בירידות ובקטעים טכניים. כידוע ה FSA XC 190- היה
צר מידי לאופניים מהז'אנר הנ"ל לטעמנו, היינו מחליפים אותו בכידון רחב יותר.


סיכום
בזמן שחברות רבות נמצאות בחיפוש אחר המתלה הנכון לאופני AM ארוכי מהלך, Cannondale הצליחו להוציא תחת ידיהם אחד כזה. 
מתלה אשר עונה בעבודת השיכוך שלו בדיוק למטרה לה נועדו אופני AM דורסניים. לכך יש להוסיף את התעוזה הרבה בבחירת חומר השלדה הלא שיגרתית לאופניים בז'אנר זה והרי לנו אופניים לשימושים עצבניים במראה ובטכנולוגית קרבון כשל יפיפיית כביש אקזוטית. 


עם זאת תוספת קשיחות צידית למתלה והורדת גובה הציר המרכזי לא יזיקו ואף יתקבלו על ידי רוכבי כל ההר הקיצוניים כברכה גדולה. יותר עבודת מתלה עם יכולות גיהוץ מעולות, מראה, איכות, חדשנות וקפדנות בייצור. 
פחות קשיחות צידית לא מספקת של החלק האחורי, ציר מרכזי גבוה מדי, צמיגים בעלי דופן דקה מדי, כידון צר מידי. 
לקוח אידיאלי - רוכב AM חובב חדשנות, אשר מחפש אופניים בעלי מתלה יעיל ומפנק


מפרט
מחיר 25,999 ₪
יבואן  daa.co.il / 03 5629004 / DAA
גדלים  XL ,L ,M ,S
גודל אופניים במבחן M
משקל 14.9 ק"ג
מהלך מתלה אחורי 160 מ"מ
בולם אחורי  Fox DHX 4 Air
מזלג  Fox 36 TALAS R
מהלך מזלג 110-130-160 מ"מ
צירי גלגל  DT Swiss E2200 Thru 20/12
חישוקים DT Swiss E2200 
צמיגים  Continental Mountain King
Supersonic 26 x 2.4
ידיות הילוכים  SRAM X9
מעביר קדמי  Shimano LX
מעביר אחורי  SRAM X9
קראנק  Shimano XT
מעצורים  Avid juicy 7
אוכף  Fi'zi:k Gobi XM
מוט כיסא  Thomson Elite
כידון FSA XC 190 
סטם Cannondale 

5.jpg

Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

CCF22112016_0001.jpg

logo_jpg.jpg