top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

Marin WolfRidge 6.7

5.jpgכאשר חברה מסחרית בכלל וחברת אופניים בפרט מחליטה על החלפת אחד מדגמיה, היא עומדת בפני החלטה: האם לקרוא לו בשמו של הדגם היוצא, או ליצור שם ומיתוג חדש לגמרי. 
בחירה באופציה הראשונה מראה בטחון וגאווה בדגמי העבר ותחושה של מסורת והמשכיות. דוגמת פולקסווגן גולף,  אחד המותגים החזקים בעולם הרכב, המיוצרת תחת אותו שם מ- 1974.

 
חברת MARIN דוגלת באסטרטגיה הראשונה, מזה שנים רבות אין היא ממציאה שמות דגם חדשים אלא מחייה את אלו הנוסטלגיים מהעבר ובכך ה- wolf ridge אינם שונים משאר הליין-אפ.
 
לגילוי נאות,  בראש כתבה זו אגלה שאופני ההרים הרציניים הראשונים של כותב מילים אלו היו MARIN רוק ספריגנס )באותו זמן ה-  wolf ridge והרוק ספריגנס נבדלו רק באבזור (כך שיש לי פינה חמה בלב ל MARIN-ולדגם הזה בפרט,  לא שיש איזשהו זכר ל- wolf ridge הישנים עם המשולש הקדמי העשוי מצינור מכופף ומתלה הסינגל פיווט המיושן. 
 
כיום שילדת wolf ridge מיוצרת בהיידרופורמינג עדכני להפליא ושיטת המתלה היא
קוואד לינק , 2.0 האבולוציה השנייה של MARIN למתלה בעל שתי חוליות קצרות (ע"ע VPP; Maestro, DW link)
 
ה- wolf ridge הם אופני "כל ההר" של החברה מקליפורניה, כאלה שאמורות לתפקד היטב בכל שלב ברכיבה, גם בעליה הקורעת לשוקף וגם בסיבובים בגוזמת.
גם בשבע אחיות וגם ברכיבת שבת זריזה בבן שמן , משימה לא פשוטה!
ניסיתי לקחת את האופניים לכל המקומות האלו כדי לראות האם הזאב מצדיק את שמו או שמא מדובר בכבשה בעור זאב.
 
שלדה
שלדת ה- wolf ridge השחורה שהתקבלה מ"פדלים", היבואן המקומי , מיוצרת כאמור בתהליך ש- MARIN מכנהHydro Edge  שזהו למעשה תהליך עיצוב צינור האלומיניום ע"י לחץ שמן )היידרופורמינג(, תהליך זה נגלה לעין בעיקר בצינור העליון שלו, פרופיל בצורת מעוין ובצינור היורד ה"מכופף" באזור החיבור עם צינור הראש.
 
איזור צומת צינור הראש מחוזק בחיזוק ענק ובעל צורה גלית המחבר בין צינור הראש, הצינור התחתון והצינור העליון, לא אהבנו כלל את צורתו של חיזוק זה וגודלו ועיצובו לא ברורים לנו כלל.  באופן כללי ה- MARIN לא קצרו מחמאות בתחום האסתטי, התגובות נעו בין" מעניין"
ל-"ואוו, יותר מדי פרטים על שלדה אחת"...  כאשר הכוונה היא לאזור צומת החיבורים בין הבולם למשולש הקדמי והאחורי.
 
לשילדה יש צינור כסא לא חתוך ומשולש אחורי הבנוי מצינורות מתעקלים בעלי פרופיל מלבני.
המשולש האחורי מחובר לקדמי דרך שתי חוליות קצרות ומאסיביות, מעניין לראות שצירי חוליות המתלה וצירי החיבור של הבולם האחורי משותפים, אזור חיבור זה הוא רחב במיוחד יחסית לאופניים אחרים ויתכן שבעת דיווש חלק מהרוכבים ירגישו הגבלה במרווח הברכיים.
 
השילדה מספקת 140 מ"מ של מהלך מתלה בטכנולוגיה המכונה ע"י מארין - קוואד לינק 2.0 . לטענת מארין המתלה מאזן היטב את יעילות הדיווש ויכולת בליעת המהמורות ע"י מסלול ווירטואלי ייחודי של ציר הגלגל האחורי, הציר נע לאחור בתחילת המהלך כדי לשפר בליעת מכשולים ולאחר מכן המסלול הוא קשתי מסביב לציר המרכזי.
 
שמחנו לראות שמארין אימצו את סטנדרט ציר המאקסל האחורי בקוטר 12 מ"מ של רוק-שוקס אשר אמור לספק קשיחות צידית טובה יותר ועדיין מאפשר פירוק גלגל מהיר.

6.jpg
 
חלקים 
ה wolf ridge6.7 הם הדגם הזול ביותר בסדרת ה- wolf ridge והדבר משתקף בהחלט בחלקים המעטרים את השלדה, יש לציין שהחלקים שהגיעו אלינו אינם תואמים את המפרט הקיים באתר היבואן, השינויים המהותיים הם בבולמים ובברקסים.
 
ה- MARIN במבחן אובזרו במזלג רוק שוקס פייק 409 , עם שינוי מהלך רציף)אך מתיש (בין  95 ל 140 מ"מ, מעבר לשינוי המהלך למזלג כיוונון חיצוני לשיכוך ההחזרה ונעילת קומפרשיין. 
 
הבולם האחורי הוא  RP23 FOX המאפשר שליטה במהירות ההחזרה וכן ב 3- רמות של
propedal  , כמו כן יש מצב ללא propedal כלל.
 
"פדלים" הוא היבואן של Magura ולכן לא הופתענו, אך בהחלט שמחנו לראות כי הברקסים באופני המבחן הוחלפו Avid juicy 3 ל- Magura Julie  המצוינים, אלו אומנם הברקסים הזולים במגוון של Magura , אך הם מספקים תמורה מעולה לכסף.
 
הגלגלים הורכבו מחישוקי WTB ספידיסק אול-מאונטיין עטופים בצמיגיNevegal KENDA ברוחב 2.35 המסתובבים על צירי OEM של  .MARIN
 
מערכת ההינע הייתה שעטנז של Sram ו Shimano-  עם מעביר קדמי וקראנק Deore עם ציר מרכזי חיצוני, ומעביר אחורי Sram X-7 ושיפטרים מסוג .X-5
הקוקפיט הורכב רובו ככולו מרכיבי בית של MARIN עם סטם אוברסייז וכידון רחב בעל הגבהה נוחה מאוד.
 
רכיבה
תא הטייס של המארין המאובזר בסטם בעל הגבהה נמוכה וכידון רחב בעל הגבהה בינונית התחבב עלינו מהשנייה הראשונה וגרם לנו להרגיש מיד בבית.
התחושה הראשונית שעולים על האופניים היא של אופניים מאסיביים המכוונים יותר לאזור האגרסיבי של ז'אנר האול מאונטיין, זווית הראש של 67 מעלות היא הפשרה הנכונה בין היגוי בסיבובים ובירידות ובין שמירת יכולת ההיגוי בעליות תלולות.
 
זווית הכיסא הינה תלולה מספיק כדי לספק תנוחת פידול טובה ובמובן הזה היה נוח ונעים לדווש על המארין גם למרחקים לא קצרים.
האוכף של WTB גם הוא נוח מאוד, רחב מספיק כדי שיהיה נוח, אך צר מספיק כדי שיאפשר מעבר נוח של הגוף מאחורי האוכף.

7.jpg
 
עליות
המשקל הגבוה של האופניים, 15.65 ק"ג, הורגש כמעט מיד כאשר מנסים לטפס ולהאיץ, בכל עליה שארכה יותר מכמה שניות ההרגשה הייתה כי המארין כבדים בצורה לא מחויבת המציאות ומחייבים אותנו לעיתים קרובות מידי לרדת להילוך נמוך יותר מהרגיל.
 
יכולת ה-propedal של בולם הפוקס הועילה מאוד במניעת נדנוד מיותר בעליה ומצאנו כי מצב 2 בבולם האחורי הוא אופטימאלי בעבורנו ומספק יעילות דיווש מצוינת בעליה .
 
המתלה האחורי בשילוב צמיגי ה- Nevegal סיפקו אחיזה מעולה בעליות טכניות ומדורדרות, כך שמשקל האופניים וחוסר בכושר, היו הדברים היחידים שעמדו בינינו לבין צליחת המכשולים בעליה.
 
זווית הראש המתונה הפריעה רק בעליות תלולות במיוחד וכאן נכנס לפעולה שינוי המהלך של הפייק, הורדה של 20-30 מ"מ במהלך המזלג שיפרה משמעותית את יכולת ההיגוי בעליות תלולות, ועזרה לשמור את הגלגל הקדמי על הקרקע.
 
סינגלים וירידות
לאחר הטיפוס שלעיתים נראה ארוך מדי על המארין מגיעה תמיד ירידה, במקרה של ה- wolf ridge  ככל שזו טכנית ומסולעת, עדיף!
המארין אוהבים שבילים אגרסיביים ומסולעים, הם שומרים היטב על מומנטום גם בקטעים מסולעים ומשובשים מאוד.
 
מתלה הקוואד לינק מהדור השני של מארין מספק את הסחורה, התחושה היא של מתלה ארוך ובעל עומק גדול יותר מ 140- מ"מ המוצהרים, כאשר ה- propedal מבוטל המתלה מגיב היטב ל"קטנות" ולא סוגר מהלך גם בנחיתות קשות במיוחד.
 
המזלג הקדמי אמנם חסר את מערכות השיכוך המתקדמות ביותר שלRockShox   , אך עדיין הוא מספק 140 מ"מ של שיכוך איכותי ועקבי, הוא קשיח צידית ומאוזן היטב עם המתלה האחורי.
 
התנהגות האופניים בסיבובים הייתה משביעת רצון, האופניים מאוזנים היטב וגובה הציר המרכזי הוא בהחלט סביר לאופניים מסוג זה . עם זאת נציין כי השלדה, הרחבה מאוד באזור הברכיים )בשל צורת המתלה( , מגבילה לעיתים את תנועת הגוף בעת הטיית האופניים,
וציידה את כותב שורות אלו בכמה סימנים כחולים על ברכיו. 
הדבר התגבר אף יותר כאשר דיוושנו עם מגני ברכיים.
 
יש לציין שוב לשבח את הברקסים מבית מאגורה ה- Julie , הם מעצורי הכניסה של   Magura  וכאלה הם מרגישים איכותיים ויקרים יותר ממחירם ומספקים כוח עצירה טוב ומודולציה מצוינת.
 
מה ניתן לשפר
ברכיבות הראשונות כל ברגי המתלה האחורי השתחררו, הדבר נפתר  בקלות עם מעט לוקטייט , היינו מצפים מאופניים ברמה הזו להגיע עם ברגים שאינם משתחררים מהמפעל.
 
הורדת משקל משמעותית מהאופניים כנראה הייתה משפרת מאוד את ביצועי האופניים, היה מעניין לבדוק את התיאוריה הזו על אחד מהדגמים היקרים יותר בסדרה.
 
סיכום
ה- wolf ridge אכן התגלו כזאב שבילים אמיתי, אם כי זאב שלא הייתה מזיקה לו דיאטה קטנה . ביצועי האופניים בסינגלים טכניים וירידות בהחלט מרשימים ובמובן הזה נהננו מהם מאוד, המשקל העודף גרם לכך, שלמרות אחיזה טובה העליות היו פחות מהנות. 
 
המארין גם מספקים תמורה הגונה לכסף ומאובזרים בחלקים איכותיים במקומות החשובים, בזמן כתיבת מילים אלו האופניים מוצעים במחיר מבצע של  9990  ₪, עובדה אשר משדרגת את יחס התמורה לכסף למעולה.
 
יותר מתלה אחורי איכותי, קוקפיט נוח ביותר, ציר מאקסל אחורי, ברקסים מעולים וביצועים בירידות ושבילים טכניים. פחות משקל, ביצועים בעליות ומרווח ברכיים בעייתי. 
 
לקוח אידיאלי
הלקוח האידיאלי של המארין הוא רוכב שבילים מנוסה המתמקד ברכיבה טכנית,  אוהב לרדת ירידות וסינגלים טכניים, ועדיף מהר, עם זאת אין לו תקציב לא מוגבל והוא מוכן ל"שלם" במשקל ומאמץ בעליות עבור הביצועים בירידה.
 
מפרט
מחיר: 11900 ₪
יבואןפדלים 02-6729904 ,www.pedalim.com
מידה שנבחנה M
קיים במידות S ,M ,L
משקל 15.65 ק"ג
מזלג RockShox pike 409 U-Turn
מהלך מזלג 95-140 מ"מ
מהלך מתלה אחורי 140 מ"מ
צירי גלגל Marin 20mm front, Maxle rear
חישוקים WTB speeddisc All mountain
צמיגים Kenda Nevagel 2.35
ידיות הילוכים Sram X-5
מעביר קדמי Shimano Deore
מעביר אחורי Sram X-7
מעצורים Magura Julie
אוכף WTB pure V
מוט כיסא Alloy
כידון Marin
סטם GAP
קראנק Shimano Deore 44/32/22
פדלים Shimano M424


גיאומטריה
זווית ראש: 67
זווית כסא: 71.5
אורך צינור עליון אפקטיבי: 581 מ"מ
גובה ציר מרכזי: 13.6 אינץ'
בסיס גלגלים: 1112
אורך תומכות שרשרת: 17.12 אינץ'
Share

_________________________2_02.jpg

BANNER4.jpg

facebook.jpg

ofanaim_magazin199.jpgז

 
 
 
 
 
 
 
 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg