top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

Jango ועם שיכוך

מאז ומתמיד נמשך כותב שורות אלה לאופניים מתקפלים,  בהם הוא רואה מזה כעשר שנים את הפתרון האולטימטיבי לרכיבה על אופניים בעיר וככלי שנותן פתרון כמעט מוחלט לבעיית האחסון וגניבת האופניים, מכה שהפכה בשנים האחרונות לתופעה מעיקה וגם יקרה במרבית ערי ארצנו. jango19.jpg

 אופניים מתקפלים לא צריך לקשור ברחוב או במחסן שמתחת לבית. אפשר להעלות אותם בקלות יחסית לכל דירה או לאחסן אותם בדרך קבע בתא המטען של המכונית. אמרנו פתרון כמעט מלא? נכון גם מכוניות פורצים או גונבים ובטח שגם דירות , אבל תסכימו איתי שאופניים מתקפלים נוחים גם לצורכי תחבורה עירונית  וגם לניידות. אם לא נתקלים באיזה שהוא שומר עיקש כקיר אז אפשר להיכנס אתם למשרד, לסופרמרקט  ולדירות של חברים, ומכאן נמשיך הלאה. על אלו אופניים מתקפלים כדאי לרכוב? כותב מדור זה רוכב כבר שנים על האופניים המתקפלים "בירדי" עם שיכוך מלא מוגבל וכבר סקר לא מעט אופניים . דהאון, טרן, KHS, גיאנט ועוד. כולם עושים את העבודה אבל לאחרונה  קיבלנו לנסיעת מבחן גם את  האופניים שנושאים את השם ג'אנגו. (Jango Flik V9) לא, לא הבסיסט של להקת תערובת אסקורט  קשישים כמוני מכירים את השם הזה מהימים שקראנו את הרפתקאותיו של האקדוחן שומר החוק בוק ג'ונס ולכן אופניים שנושאים את שמו גם אם הם טיוואנים בכלל  מעלים על פנינו חיוך של פעם.

להבדיל מאופניים מתקפלים אחרים שרובם נראים כמו צינור אחד ארוך עם גלגל בכל קצה, נראים אופני הג'אנגו מגניבים למדי ומושכים בעיצובם תשומת לב לא קטנה. לפי מה שכותב היצרן הצנרת שלהם שמתהדרת בקוטרים  משתנים מעוצבת בנוזל ומשדרת מראה חדשני. גם צורת הקיפול שלהם שונה מאלה שנתקלנו בהם עד היום ואפשר  לומר שהם מתקפלים בפליק אחד על ציר האורך ואם תמדדו זה לוקח בערך שתי שניות.  הקיפול מתבצע בשני מפרקים בלבד אחד על ציר הכידון (היגוי) והשני  ממש במרכז האופניים, מעל הקראנק ומופעל באמצעות ידית קטנה ונוחה.

אופני ג'אנגו עלו לישראל לראשונה כבר לפני כשנה אבל הפעם הם משווקים לראושנה  עם גלגלי 18 אינטשים ועם שיכוך אחורי אלוסטמר שמציע מהלך של 10 מילימטרים והוא מחובר לזרוע המתלה האחורי  הכוללת גם את ציר ההינע במשולש האחורי.

כדי להחזיר את האופניים למצב נסיעה, צריך לשחרר נצרת  האבטחה ולמשוך את האוכף מעלה, תהליך שאורך שתיים עד שלוש שניות.  מהי מאוד יחסית למתחרים. (כאילו ויש תחרות)

חלקים

חלקי ההינע בהם מצוידים הג'אנגו פליק החדשים הם מבית שימאנו והם מתהדרים גם  בלשונית השומרת על השרשרת במקומה. גם  מגן מעביר ההילוכים  אחורי יש  והוא  משולב בעיצוב הזרוע האחורית.  בולמי ה-וי-ברייק ממוקמים משום מה מתחת לזרוע המתלה האחורי, שלא יפריעו.  בקיצור יש כאן השקעה גם בציוד וגם במחשבה.  לפילקס חלקי שימאנו של SORA  שכוללים  9

 

פריט ציוד ייחודי נוסף שמציעים הגאנגו פליקס הוא הרגלית אחורית  המתוחכמת, התומכת באופניים גם כשהם מקופלים, הרגלית מתקפלת לאחור בזמן הנסיעה ולפנים בזמן הקיפול. וכמאור היא יכולה לתמוך באופניים גם שהם מקופלים.על האוכף אין יותר מידי מה להגיד להוציא את העובדה שהוא ארגומטרי ומותאם לכל ישבן. יעני יוניסקס! 

האופניים שקיבלנו למבחן  צוידו בכידון "יו" גבוה שמזכיר במעט את הכידונים של אופנועי הארלי דווידסון מהסרטים,  את הכידון ניתן לקרב לרוכב או להרחיקו ממנו וזה לכשעצמו יתרון לא קטן כשמדובר באופיים בעלי מידה אחידה. הכידון המיוחד מאפשר תנוחת רכיבה זקופה שהיא מעולה בעיר . הבולם האחורי של האופניים ניתן לכיוון וקשה לומר עליו שהוא מיועד לדרכים קשות אבל ללא ספק שהוא עושה את העבודה היטב על מדרכות העיר ומכשוליה. בפירוש שלא הייתי יוצא אתו לשטח ואפילו הייתי נמנע ככל האפשר מלקפץ מהמדרכות לכביש.

 ה-Flikמאיצים מהר ונוחים לרכיבה. תשעת ההילוכים שלהם מספקת התאמה מרבית לתנאי הכביש ולא מעט רוכבים עירוניים על מפלצות שמצוידות בגלגלי 26 אינטשים יופתעו כשתחלפו  עליהם בשדרה בנונשלנטיות מרגיזה.

כאמור, המתלה האחורי עושה את העבודה והוא מסתייע  בכידון המוגבה מבית ארגון שגם הוא מסייע לשיכוך כמו גם הצמיגים הרחבים שתורמים לתחושת הרכות של האופניים.

 

מדרכות עירוניות היו מאז ומתמיד מכשול  בפני האופניים המתקפלים. עם הג'אנגו פליק הבעיה קטנה מתמיד ניתן  להניף עימם את הגלגל הקדמי, להעביר משקל קדימה ואז לטפס בקלילות למדרכה . בירידה גם כן אין בעייה מיוחדת אבל עדיין פועם בך החשש שהאופניים יספגו מכות חזקות מידי ו...תראו כמה שהן קטנות לא חבל?

 

אמרנו כבר שהאופניים האלה די מהירים? אם לא אמרנו נגיד עכשיו. אלה אופניים שניתן לרכוב עימם די מהר והכל בזכות הפלטה הקדמית ויחסי העברת ההילוכים שתואמים היטב לצרכי הרוכב העירוני.

לסיכום:

האופניים האלה מגניבים למרות שיש אופנים מתקפלים שיעלו לכם פחות כסף , יתקפלו יותר טוב ובסוף גם יעשו את העבודה. אבל כמו שכבר אמרו לי בעבר חכמינו ז"ל: לא רק התוצאה הסופית היא זו שקובעת. חשובה גם הדרך. והדרך של הפליק רכה ונעימה. אהבנו

Jango Flik V9 EX

 מחיר: 4,270 שקלים

משקל: 11.9 קילוגרמים

צמיגים: קונטיננטל טור רייד רפלקס 1.75 אינצ'ים

משקל רוכב מרבי: 95   קילוגרמים

גובה רוכב מומלץ: 1.9-1.5 מ'

שלדה: אלומיניום 7005

משכך אחורי: אלסטומר, מהלך של 10 מילימטרים

גלגל שיניים קדמי: 50 שיניים

קסטה: שימאנו סורה  9 הילוכים

בלמים: בלמי חישוק וידיות שליטה מאלומיניום

יבואן: מוטואופן-נתניה

 


 

 
 
 
Share

_________________________2_02.jpg

BANNER4.jpg

facebook.jpg

ofanaim_magazin199.jpgז

 
 
 
 
 
 
 
 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg