top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

Norco Shinobi 2

23.jpgאופני 29 אינטש התקבעו כבר מזמן כמיינסטרים בתחום רכיבת השטח וכל יצרן אשר מכבד את עצמו מציג כיום בצמוד לליין האופניים ה"רגילים" שלו גם מגוון משתנה של דגמי "29 לשימושים שונים. מאופני זנב קשיח צנועי מהלך ועד לאופני 29 סמי-אגרסיביים שיכולים "לתת בראש" לאחיהם בעלי גלגלי 26 אינטש. 

יחד עם זאת, עד לשנה האחרונה המספר 29 (אינטש) והמונח "אופני אול מאונטן" היו זרים זה לזה ורק יצרנים מעטים העזו והציגו אופני 29 לז'אנר זה. אחד מהיצרנים הראשונים אשר ניסו לכבוש את הפסגה (או יותר נכון את הירידה) בז'אנר ה 29 האגרסיבי הוא Norco, יצרן קנדי ותיק שמייצר אופניים כבר יותר מ50 שנה. 

Shinobi הוצגו לראשונה לפני כשנתיים לקראת השקת דגמי 2011 של החברה. למרות היותו מותג פופולארי מאוד בארץ המייפל ואצל הדוד סאם, מהיבואן, ציר מרכזי, קיבלנו את Shinobi 2 על מנת לתהות באם הפרשנות של הנורת' שור הקנדית ל 29 אגרסיביים תחייה בשלום גם עם פארק קנדה שלנו ... 

שלדה
Norco עושים ב Shinobi שימוש נרחב בהידרופורמינג, כל צינורות האלומיניום 6061, עברו מניפולציה להגברת הקשיחות כאשר במיוחד ראוי לציון הצינור התחתון אשר קוטרו העבה במיוחד צועק לרוכב כי מהנדסי החברה בנו למענו אופניים חזקים העמידים להתעללויות. כמו בכל דגמי השיכוך מלא של היצרן גם ב Shinobi Norco עושים שימוש במתלה A.R.T.. פרי פיתוחם, אשר מייצר מהלך של 120 מ"מ. 

עד 2010 נהגה החברה לייבא ברישיון טכנולוגיית מתלה FSR ותיקה ומוכחת מחברת ספשליזד. משנת 2011 גם NORCO יכולה להתהדר במתלה חדש פרי "סוג של" פיתוח מקורי. ה ART- Advance Ride Technology הוא למעשה סוג של טוויסט על מתלה ארבע זרועות אמיתי הלא הוא ה FSR הוותיק כמו חברה קנדית אחרת ( Rocky Mountain ) גם NORCO לקחו את המבנה הבסיסי של ה- FSR ושינו את מיקום הצירים לטובת שינוי בהתנהגות המתלה. 

מהות השינוי מתאפיינת בהשפעה ישירה על התארכות השרשרת, או יותר מדויק להגיד התארכות נוספת של השרשרת לטענת מהנדסי NORCO הדבר אמור לשפר באופן משמעותי את האקטיביות של המתלה ע”י תוספת של תנועה אחורית בנוסף לתנועת המעלה מטה בציר האחורי ובכך לשפר את ההתמודדות עם "מהמורות מרובעות". 

בפועל הדבר אמור לשפר את שימור האינרציה של המתלה ומכאן את הזרימה ברכיבה עתירת מכשולים ושורשים. בנוסף לכך טוענים מהנדסי NORCO כי תוספת התארכות השרשרת אמורה להשפיע פחות על המתלה בעת דיווש ובכך להקטין באופן משמעותי את הנדנוד האופייני של ה FSR. בנוסף לכך מצוידת השלדה במיטב הפיצ'רים העדכניים בכללם צינור ראש בעל קוטר משתנה, מתאמי ISCG להתקנת מוביל שרשרת וכמובן בציר אחורי 142X12 בתקן Syntace שלמהנדסי Norco יש חלק בפיתוחו. 

24.jpgרכיבה 
לכאורה מהלך מתלים של 140 מ"מ מלפנים ו -120 מ"מ מאחור איננו השילוב סטנדרטי שהיינו מצפים מאופני 29 אגרסיביים, אך בשטח ה Shinobi הופכים את המספר הזה לחסר משמעות. המהלך הקצר בפרוש איננו מרגיש כך ויחד עם עבודת המתלה המצוינת הוא סיפק את מנת השיכוך הרצויה למרבית רכיבות ה AM שלנו

לסיכום 
Shinobi 2 יהיו אופניים מוצלחים למדי למרבית רוכבי ה AM, במיוחד לחובבי הירידות שבהם. בתכנון ואבזור האופניים ניכר כי פרנסי Norco חשבו בעיקר על הרוכב האגרסיבי חובב הירידות, הזריזות וזמן אוויר. בתחום העליות והדיווש הצמדות למפרט המקורי בצמיגים הייתה משפרת ככל הנראה את תחושת הכבדות בפידול הראשוני ואת גלגול ומהירות האופניים באופן כללי.

• הכתבה המלאה כולל כל הנתונים וההמלצות מתפרסמת בגיליון אוגוסט של מגזין אופניים

 
Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

galil_ole_small.jpg

3PERY.jpg