top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

מבחן לגלגלים ומערכת בלימה מבית QUAD

3.jpgמעצורי QUAD Dime-XC
מחיר 1350 ש"ח

Quad הוא מותג מעצורים חדש יחסית במחוזותינו, החברה הוקמה ב1999 בבריטניה כחברה לפיתוח ויצור מערכות בלימה. כמו חברות אירופאיות אחרות, גם Quad הפקידה את התכנון בידי מפתחיה האנגלים ואת היצור בידי מפעלים גדולים בטייוואן. בתחילה התמקדה החברה הקטנה בעיקר  בייצור מערכות דיסק מכניות, אך לאחר זמן לא רב  התקדמה ופיתחה מערכות בלימה הידראוליות. לאחרונה אף החלה בייצור ושיווק גלגלים עליהם נרחיב בהמשך.

מערכת ה-Dime XC, הוצגה לפני כשנתיים כסוג של הכרזת כניסה של היצרן לתחום הAM  וה XC עם מערכת קלה משמעותית מהמערכות האחרות שלהם עד אז. ה- Dimeהיא מערכת מבוססת נוזל DOT עם  שתי בוכנות (פיסטונים) בכל קאליפר. הקאליפר (בתקן (post mount עצמו יצוק ובעל תאי שמן רחבים מהרגיל לשיפור עוצמת הבלימה והמודולציה, כך לפחות טוען היצרן. ידית הברקס מחוברת לבוכנה באופן בו הבוכנה לוחצת בצורה ישירה על תא השמן בידית על מנת לספק עוצמת בלימה מרבית. הידיות עצמן מעוצבות בצורה מעוקלת ונוחה המאפשרת שימוש טבעי באצבע אחת או שתיים (אנו ממליצים בחום על עבודה עם אצבע אחת).

בשנת הדגם הנוכחית שידרגה Quad את מערכת ה Dime XCבשני פיצ'רים מרכזיים. האחד, כיוונון מרחק הידית מהכידון ללא צורך בכלי עבודה והשני, מבנה רדיאלי חדש של הידית אשר מגביר את יחס הדחיסה ואמור לשפר את עוצמת הבלימה.

הצבע הלבן של הברקסים עונה כמובן לצו האופנה העדכני בביצת האופניים המקומית, ובהתאמת צבעים נכונה הDime XC יכולים להוות שדרוג משמעותי ל"פאסון". המשקל הכולל של המערכת (כולל רוטורים) הוא כ 780 גרם, משקל תחרותי בהחלט בהתחשב במחירם הלא גבוה.

4.jpg

בשימוש:
בהתאם ליעוד המוצהר של XC/AM הרכבנו את הבלמים על אופני 5" וציידנו אותם ברוטורים בגודל 180 מ"מ מלפנים ומאחור, קיבלנו את ה-Dime מפאן-רייד, היבואן המקומי, במהלך הקיץ הישראלי שהוא עונה קשה לרכיבה, במיוחד לבלמים. החום הרב לא מקל על התקררות הבלמים בירידות ארוכות והדרדרת הרבה בוחנת היטב את המודולציה (ומענישה במהרה ובחומרה במקרה של חוסר מודולציה).

אנו מחשיבים עצמנו בררנים במיוחד לגבי סידור השיפטרים וידיות הבלמים על הכידון ולכן שמחנו לגלות כי צורת הידית של ה- Quad מאפשרת מגוון "סידורים" אפשריים ומשתלבת היטב לפני ואחרי השיפטרים (סראם X.9 , במקרה זה). כוונון מרחק הידית מהכידון היה קל וכאמור לא דורש כלים, וככלל הידיות של הקוואד היו נוחות לשימוש. אהבנו לגלות גם שכל מערכת מגיעה עם קיט לקיצור הצינורות, כך שתוכלו להתאימם בדיוק לשלדה שלכם.

תפקוד הברקסים לאורך המבחן היה עקבי מאוד ובעולם מערכות הבלימה המודרניות אין מחמאה גדולה מזו. עוצמת העצירה הייתה טובה מאוד ובהחלט מספקת לשימוש המיועד. בכל שלבי המבחן ובכל סיטואציה "רכיבתית" לא הורגשה דהייה או ספוגיות בידית וברוב המקרים לא הייתה כל בעיה לבלום בעזרת אצבע אחת גם בירידות הארוכות והתלולות יותר שרכבנו בהן.

המודולציה של המערכת הייתה סבירה מאוד, אך היינו שמחים למעט יותר מהלך ידית בין "0" ל- "1". עם זאת לאחר תקופת הסתגלות שלקחה לא יותר משתי רכיבות, התרגלנו למהלך הידית ולא נעלנו יותר גלגלים, לפחות לא בצורה רצונית.

סיכום:
למרות שה Dime XC אינם מגיעים מאחד השחקנים הגדולים בשוק המעצורים ההידראוליים הם בהחלט מספקים את הסחורה. המערכת הייתה עקבית ואמינה לאורך כל תקופת המבחן וסיפקה עוצמת בלימה ראויה מאוד עם מודולציה סבירה.

יותר:  תמורה לכסף, מראה, יכולת עצירה ועקביות
פחות : מודולציה (בקטנה)

סט גלגלים QUAD 3.2
מחיר: 2550 ₪ 

2.jpg

כאמור Quad החלה  בשנים האחרונות לייצר ולשווק גם מערכות גלגלים, צירים, חישוקים וסטים שלמים. קיבלנו מהיבואן המקומי פאן-רייד, את סט הגלגלים האגרסיבי ביותר שיש ליצרן להציע, ה- 3.2. השימוש המיועד של סט הגלגלים הוא מ-AM  אגרסיבי ועד פרירייד ודאונהיל. הגלגלים בנויים בסטנדרט של 32 שפיצים, עם חישורים בעובי משתנה, מ1.8 עד 2.2 מילימטר אשר מחוברים לחישוק אלומיניום (המכונה T9 ע"י קוואד) רחב במיוחד (32 מ"מ) בעל חתך בצורת וי עמוק למדי.

הנאבה האחורית היא ברוחב סטנדרטי של 135 מ"מ (לא 150 מ"מ שמקובל על שלדותDH  רבות) אך מגיע עם ציר 12 מחוזק. עם זאת הגלגל האחורי יתאים לכל שילדה בעלת ציר אחורי 9 מ"מ בעזרת מתאם המגיע עם סט הגלגלים. הנאבה הקדמית מתאימה לציר 20 מ"מ כפי שאפשר לצפות מסט כזה, אך גם במקרה זה ניתן לרכוש מתאם לציר 9 או 15 מ"מ. 

הנאבות עצמן סובבות על מסבים סגורים ואיכותיים, שיתרונם הגדול הוא בעמידותם בעומסים קשים ובקלות החלפתם במקרה של בלאי או תקלה.
המשקל הכולל של סט הגלגלים הוא כ2300 גרם, בהחלט לא קליל, אבל בהתחשב בשימוש המיועד, זהו משקל סביר בהחלט.

מבחינה ויזואלית הקוואד מרשימים מאוד וממשיכים את הליין הלבן של החברה, הנאבה והחישוק בצבע לבן פנינה מודגשים בעזרת הקונטרסט של השפיצים השחורים, לכל הדעות ה- Quadיראו טוב (מאוד) על רוב השלדות הקיימות בשוק, שיקול לא מבוטל בעת רכישת גלגלים ...

בשימוש:
כיאות למשקל ולרוחב הגלגלים, עטפנו אותם בגומי רחב במיוחד של צמיגי DH ברוחב 2.5. הגלגלים הורכבו על זוג האופניים האגרסיבי ביותר שעמד לרשותנו ויצאנו "להתעלל" בגלגלים בכל ה"טוב" שיש לשבילי ארצנו להציע במהלך קיץ ארוך וחם במיוחד.

למרות שלא בחנו את הגלגלים לאורך תקופה ארוכה מאד (אך גם לא קצרה), התרשמנו מהעמידות והקשיחות של ה Quad. אומנם נדרש תשלום מסוים על משקל הגלגלים הלא קל אך שרידותם הגבוהה, היא בעלת ערך גבוה מאד כאשר נדרשים לה. לאורך כל תקופת המבחן לא נתקלנו בשום תקלה או צורך לכוון / לטפל בגלגלים, לא הורגשה כל גמישות גם כאשר הגלגלים עמדו תחת לחצים משמעותיים למדי, בדיוק השקט הנפשי שרוכב אגרסיבי מחפש כאשר הוא רוכש סט כזה.

סיכום:
גלגלים הם תמיד נקודה רגישה בבניית אופניים אגרסיבים, זהו רכיב יקר עם נטייה לבלאי גבוה, ה-3.2 של Quad הוא סט גלגלים רחב ומאסיבי בבנייה איכותית ובמשקל מעט גבוה. הסט יתאים מאד לאלה מאיתנו שהם הורסי גלגלים וציוד סדרתיים בהגדרה, אשר יעדיפו סט גלגלים לא קל אך כזה שיעמוד היטב במבחן הזמן והתעללות אגרסיבית מספקת לגלגלים.

יותר: מראה, קשיחות ועמידות.
פחות: משקל. 

Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

galil_ole_small.jpg

3PERY.jpg