top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

קרוס קאנטרי להמונים

1.jpgKHS הוקמה ב-1974 בקליפורניה בבעלות אמריקאית-טיוואנית תחת הסיסמא "אופניים איכותיים במחיר שווה לכל נפש".  לאמור, שימוש בטכנולוגיות ותיקות ומוכחות עם דגש על חווית רכיבה נטו ללא "בלינג" מיותר. (בלינג הוא המקבילה לפאר קיצוני בז’רגון רוכבי האופניים) ליצרן ה-”אמרו-אסייתי" מגוון דגמים בקטגוריות שונות: שטח, כביש ועיר הנמכרים ב- 30 מדינות ברחבי הכדור. בנוסף לכך, עושה היצרן שימוש במותגים נוספים כגון Free Agent עבור משפחת אופני הפריסטייל וה- BMX שלו, Manhattan עבור אופני העיר וכן מותג חלקים ואביזרים בשם Power Tools.

עולם האופניים העכשווי עתיר תחרות ומורכב ממגוון רב של יצרנים המפתחים מדי שנה טכנולוגיות חדשות תוך שיפור ביצועים והורדת משקל, בעיקר על מנת לצוד את עיני הלקוחות הצמאים לכך. דווקא בעולם כזה, KHS מציעים גישה שונה ומבדלים את

עצמם בגישת ה- Value for Money, מושג אשר הפך שכיח כמעט בכל קנייה , ומציעים את מרבית האופניים שלהם במחיר אטרקטיבי למדי.

 

2.jpg

 

אודות לשימוש בתרכובת אלומיניום פשוטה חפה ממניפולציות ושימוש בטכנולוגיית מתלה אשר נלקחה ברישיון מ-,Specialized היצרן נמנע מהשקעות עתק בהוצאות מחקר ופיתוח. בעידן בו כמעט כל יצרן אופניים המכבד את עצמו משתמש בתרכובות אלומיניום אקזוטיות לצד השקעות גדולות בפיתוח ושיפור המתלה , מעניין לראות את KHS עומדת נגד הזרם ומדברת ללקוח בגובה העיניים. 

ממוטואופן, היבואן המקומי, קיבלנו את ה-XC 604 , אופני קרוס קאונטרי בעלי שיכוך מלא.
ה-604 הוא הדגם המאובזר ביותר במשפחת אופני ה- XC בעלי ה- 4.2 אינטש מהלך של היצרן. לקטגוריית ה- XC trail לה משתייך הדגם הנבחן, יש גם דגם קרבון יוקרתי וסדרה נוספת בשם XCT , המעניקה אינטש נוסף למהלך.
 

שלדה

כבר במבט חטוף על השלדה לא קשה להבחין כי אופנת ההידרופורמינג העדכנית לא שטפה את KHS בדגם זה)למעשה,  גם שאר דגמי החברה, למעט מדגמי הקרבון, חפים ממניפולציות משמעותיות בשלדה).

ה- XC 604 מאופיינים בקווים ישרים ונקיים לאורך כל השלדה אשר מקנים מראה די פשוט ואף משעמם למדי, חדשות טובות לאוהבי הז’אנר המינימליסטי.

אלומיניום 6061 סטנדרטי, יחד עם מספר gussets לחיזוק החיבורים של הצינורות, מאפיינים את המשולש הקדמי והפתעה נעימה בתצורת מתלה אחורי 4 זרועות אמיתי

(FSR)  אשר כאמור נלקח ברישיון מ-Specialized  משלימים את השלדה של ה- XC 604.

 XC 604 הצינור עליון נוטה בשיפוע חד מטה לכיוון הכסא , אולי על מנת לפצות על העדר שימוש בהידרופורמינג המאפשר בין השאר מניפולציה של הצינור העליון ליצירת מרחב עמידה. שיפוע זה מעניק מרווח עמידה (standover)  של כ 75 ס”מ המייצר יכולת תמרון משופרת לאופניים.

אמנם לשלדת ה 604- אין ייחודיות משלה אבל שימוש במתלה ה- FSR יחד עם משולש קדמי מוצק מייצרים חבילה מוצלחת למדי ממנה ייהנה כל רוכב XC טיפוסי.

3.jpg

חלקים

קיט החלקים של ה 604- עשיר יחסית לתג המחיר של האופניים.  הוא כולל מערכת הינע Deore  עם מעביר אחורי XT  , בלמי Hayes Stroker Ryde  , צמיגי Nevegal 2.1 המולבשים על חישוקי Mavic 317 ועוד פינוקים כגון אוכף WTB Silverado אותו מצאנו נוח במיוחד במהלך הרכיבה.

בגזרת הבולמים, האופניים מאובזרים בבולם אוויר אחורי מסוג X-Fusion 02RC עם מהלך 100 מ”מ  4.2/ אינטש , ובבולם אוויר קדמי Manitou Drake  בעל מהלך 100 מ”מ עם שלל כיוונים לרבות ריבאונד, קומפרשן ונעילת הבולם.

4.jpg

רכיבה

לאופניים גיאומטריית אופני XC קלאסית עם זווית ראש וכסא של 70 ו 73- מעלות בהתאמה. זוויות אלו מיקמו אותנו היטב על האופניים ואפשרו איזון מוצלח למדי בתנוחת הרכיבה בעליות, ירידות ובדיווש מישורי.
על מתלה ה- FSR של Specialized , שהינו בין המוצלחים ביותר בשוק, נכתב כבר הרבה בין דפי המגזין ונשאר רק ליהנות מהתרומה המבורכת שלו ליעילות הדיווש, יכולת הגיהוץ ואקטיביות המתלה תחת בלימה.

יחד עם זאת, למתלה המצוין שודך בולם אחורי פשוט למדי אשר אינו מצליח לעמוד בקנה אחד עם עבודת המתלה, בעיקר בטיפול במהמורות קטנות כאשר הבולם נמצא בתחילת המהלך. למרות עבודת בולם לא מרשימה, יכולת הגיהוץ הייתה טובה יחסית ובמרבית המקרים לא באה על חשבון יעילות הדיווש.

על החלק הקדמי של האופניים, אמון כאמור ה-Manitou Drake הפשוט , אשר מצליח לייצר שיכוך סביר בלבד במרבית תנאי השטח בהם רכבנו. לרוכב הדקדקן יש מגוון יכולות להתאים את הבולם כרצונו, החל מכיוון הקומפרשן )פיצ’ר ששמור לרוב לבולמים יקרים יותר ( ועד לנעילת הבולם עבור קטעי כביש או שטחים כבושים. אנחנו לעומת זאת, היינו שמחים לוותר על מרבית השכלולים בבולם בתמורה לעבודת שיכוך איכותית יותר.

בעליות ובדיווש מישורי, האופניים תפקדו מצוין, כיאה לאופני קרוס קאונטרי. האופניים הגיבו היטב להאצה ועל כל מכת פדל, קיבלנו העברת כוח מוצלחת. אורך תומכות שרשרת של 424 מ”מ )אורך זהה לדגם FSRxc של Specialized  , משם לקוח המתלה) , סיפקו יכולת תמרון גבוהה למדי והרגשנו זריזים בסיבובים צפופים בסינגלים. גובה ציר מרכזי של 330 מ”מ הממוצע לקטגוריית XC , סיפקו לנו את מרכז הכובד הנמוך דיו כדי לבצע סיבובים מהירים בסינגלים אבל הקשו בקטעים מסולעים יחסית בהם הפדלים היו חשופים לפגיעות.

אורך צינור עליון של 604 מ”מ, איפשר שליטה מוצלחת למדי על האופניים ובסינגלים טכניים יחסית האופניים סיפקו באופן מפתיע בטחון אותו לא היינו מצפים לקבל מאופניXC  . 
בנוסף, הקירבה בין צינור הכסא לצינור הראש איפשרו למקם את מרכז הכובד שלנו אחורנית מספיק על מנת לתקוף אלמנטים שלא נמצאים בהגדרה היבשה של רכיבת  .XC trail
 

בגזרת המעצורים, התאכזבנו לגלות כי ה Hayes Stroker Rydeדורשים לחיצה חזקה מדי כדי לפתח יכולה עצירה סבירה, דבר שהגביל אותנו לעיתים לצבור מהירות גבוהה בירידות.

חישוקי ה Mavic 317 הינם פשוטים אך מתגלגלים מצוין ויחד עם צמיגי ה Kenda Nevegal  אשר סיפקו אחיזה מצוינת עבור תנאי החורף בישראל,  התקבל מכלול ש ”סיפק את הסחורה ” בעיקר בסינגלים זורמים כמו באיזור בן שמן ועדולם.

השידוך בין מתלה ה FSR האלמותי לבולם X-Fusion הפשוט עבד טוב יותר דווקא באמצע ולקראת סוף המהלך אבל בכל פעם שניסינו להרחיב מעט את מעטפת הביצועים מחוץ לגבולות ה XC  , מה שהגביל אותנו היה הבולם הקדמי שאורך מהלך 100 מ”מ אשר באופן טבעי לא סיפק את הביטחון הנדרש. רוכב המעוניין בורסטיליות על חשבון מיקוד ביצועים ב- XC   , יכול לשקול שדרוג לבולם קדמי עם מהלך נדיב יותר אשר יספק בטחון מוגבר בירידות.

5.jpg

סיכום:

ה XC 604 הם אופני קרוס קאונטרי אשר מספקים את הסחורה לרוכב הממוצע . מי שנפשו חשקה בטכנולוגיה חדשה או מראה עמוס בלינג, לא ימצא את מבוקשו פה. לעומת זאת, רוכב שרוצה לגשת “ישר ולעניין",  ימצא אופניים מהנים לרכיבה שמצליחים לספק מעטפת ביצועים מוצלחת למדי,  יחסית לתג מחיר של 6,900 ₪.



יותרתמורה לכסף,  מתלה 4 זרועות אמיתי ) FSR של  ,(Specializedמראה מוצק.

פחותבולם קדמי ואחורי בסיסיים, יכולת עצירה, עיצוב.

 


מפרט

מחיר 6,900 ₪

יבואן מוטואופן  09-8856602

www.moto-ofan.co.il

גדלים S,M,L,XL

מידה שנבחנה  L

מהלך מתלה אחורי 4.2 אינטש/ 100 מ”מ

בולם אחורי  X-Fusion 02RC

מזלג Manitou Drake

מהלך מזלג 100 מ”מ

גלגלים חישוקי Mavic XM 317 על נאבות OEM

צמיגים Kenda Nevegal 2.1

מעצורים  Hayes Stroker Ryde

מעביר קדמי  ,Shimano Deore

מעביר אחורי  Shimano XT Shadow

ידיות הילוכים Shimano Deore

שרשרת KMC Z9000

פדלים פלאטים Wellgo

כידון FAS , 31.8, 680x20mm rise

סטם Q2 Pro Super, 31.8

כסא WTB Silverdo

מוט כסא  Q2

Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

CCF22112016_0001.jpg

logo_jpg.jpg