top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

מי ומה מחכה ל- Cycling Academy

1.jpg

השנה הושקה לראשונה בישראל קבוצת קונטיננטל  שזכתה לחסות של רוכב העל פטר סאגאן ונהנית גם נותני החסויות שלו. מה מצפה לרוכביה?

מאת: אורן ענבר
תמונות באדיבות סייקלינג אקדמי

בניגוד לענפי ספורט אחרים, מבנה ליגת האופניים העולמית שונה מהמקובל  בליגות הלאומיות בכל מדינה ומדינה ואינו כבול לגבולות מדינה זו  או אחרת, אלא נקבע על ידי התאחדות האופניים הבינלאומית ה-UCI בראש הפירמידה ממוקמות 18 הקבוצות שפועלות בליגת ה"פרו-טור". קבוצות אלה אינן קבוצות טריאטוריאליות , ומתחתן מדורגות קבוצות ה"פרו-קונטיננטל" שמונות השנה (2015)  17 קבוצות, בעוד שבבסיס הפירמידה ממוקם  דרג קבוצות ה"קונטיננטל" שבשנת 2014 היו רשומות בו כ- 170 קבוצות מכל רחבי הגלובוס. השנה הושקה לראשונה בישראל קבוצת קונטיננטל שהוקמה על ידי הרוכב רן מרגליות ואיש העסקים רון בראון (רוכב חובב) . הקבוצה זכתה לחסות של רוכב העל פטר סאגאן ונותני החסויות שלו.

לפני כשבועיים סיימה הקבוצה בהצלחה את טבילת האש הראשונה שלה כשהשתתפה בטור סאן לואיס בארגנטינה, שהיה האירוע המשמעותי הראשון של תחילת העונה. הקבוצה יש לציין עמדה בו בכבוד כשדורגה במקום ה-17 מתוך 26 הקבוצות שהשתתפו בטור. כיצד עובדת ליגת הקונטיננטל ומה מחכה להם בהמשך.
Dan_Turek_Sporting_Cycling_Academy_Kit_in_Argentina.jpg

מבנה דרג הקונטיננטל
מה מבדיל בין הקבוצות? קודם כל כסף! הרבה מאד כסף. עלות רישיון קבוצת פרו-טור היא כ- 76,125 אירו לשנה (נכון לשנת 2014), רישיון לקבוצת פרו-קונטיננטל היא 16,000 אירו, ואילו עלות רישיון לקבוצת קונטיננטל הוא כ-9,000 אירו, כאשר חלק מסכום זה משולם ישירות ל-UCI  וחלק לאיגוד האופנים הלאומי של הקבוצה במדינה שבה היא רשומה.  נוסף לכך מתווספים לרשימה הוצאות רבות נוספות, כשהעיקרית בהן היא שכר הרוכבים.

על פי חוקי ה- UCIקבוצת קונטיננטל מורכבת מ-8-16 רוכבים, וגיל מרבית הרוכבים אינו יכול לעלות על 28. למרות הנ"ל ישנם סייגים ואפשרויות לחרוג מהתקנות, וניתן להוסיף עד 4 רוכבים הנחשבים כמומחים בתחומי רכיבה אחרים דוגמת סייקלו-קרוס, רכיבת שטח, רוכבי וולדרום וכד'. גם לסייג זה קיימים סייגים, אבל על מנת לא לסבך נעצור כאן.

בהתאם להגדרתן כקבוצות קונטיננטל, קבוצות אלה משויכות ל-5 היבשות: אסיה, אוקיאניה, אירופה, אפריקה, ואמריקה. כך לדוגמא בשנת 2014 היו רשומות 4 קבוצות קונטיננטל באפריקה, כולן מאלג'יריה, 22 מאמריקה, 40 קבוצות מאסיה, 3 מאוקיאניה (כולן אוסטרליות)  ו-105 קבוצות מאירופה.

כאמור, השנה מצטרפת לרשימה הארוכה גם קבוצתו של   Peter Sagan  "CYCLING ACADEMY"הישראלית שתתחרה בסבב האירופי, מיותר לציין שאיכות הקבוצות האירופאיות ומספרם, יהווה קושי לא מבוטל בפני הרוכבים הישראלים, שיצטרכו להתחרות עם טובי הרוכבים באירופה, לא סתם נחשב הסבב האירופי לקשה ביותר מכל הסבבים.  

 "עם ריבוי הקבוצות, והתגברות ההגבלות שמוטלות על המארגנים, כמו למשל מגבלת 200 רוכבים למרוץ, נוצרה תחרות בין הקבוצות שנאבקות על הזכות לקבל הזמנה למרוצים או אישור להשתתף בהם"

mechanic_3.jpg
במהלך השנה מתקיימים יותר מ-300 מרוצי אופניים ברחבי היבשת, העונה נפתחת בחודש פברואר בתחרות Mallorca Challengeומסתיימת בחודש אוקטובר בתחרות ChronoHYPERLINK "http://en.wikipedia.org/wiki/Chrono_des_Nations" des Nations.

דרג המרוצים
סוג התחרויות שקבוצת קונטיננטל יכולות להשתתף בהם נקבע על פי דירוגם. בראש הדרג עומד דירוג WTתחרויות אלה המכונות ה- ""world tourפתוחות לקבוצות פרו-טור, למעשה הקבוצות מחויבות להשתתף בתחרויות אלה (כיום ישנם 29 תחרויות במהלך השנה), וקבוצות פרו-קונטיננטל המקבלות wild cardמהמארגנים מוזמנות להשתתף גם בתחרויות  הגרנד טורים היוקרתיות ובהן: Tour of Flanders, Paris–Roubaixו LiègeBastogneLiège
הדרג הבא הינם מרוצי 1.HCו-2.HC, הספרה אחת מציינת שזוהי מרוץ חד יומי, והספרה 2 מציינת כי מדובר במרוץ קטעים. מרוצים אלה פתוחים להשתתפות קבוצות קונטיננטל מהמדינה בה נערכת התחרות, קיימת הגבלה על כמות קבוצות הפרו-טור היכולות להשתתף במרוץ והן מוגבלות לעד 65% (החל מ-2015) מכלל הקבוצות המשתתפות.
דוגמא למרוצים אלה הם:
Paris–Tours ו- Tour of Norway.

הדרג הבא הינו 1.1 ו- 1.2 כאשר שוב הספרה אחת מעידה על מרוץ חד יומי, והספרה שתיים מעידה על מרוץ שלבים, כאשר מניעה על  קבוצות הקונטיננטל   מלהשתתף  ולהתחרות במרוץ. יחד עם  זאת  קיימת הגבלה שמונעת מקבוצות הפרו-טור מלהוות יותר מ 50% מסך הקבוצות המשתתפות. מרוצים אלה פתוחים גם לנבחרות לאומיות. דוגמא לפעילות זו הם המרוצים: Tour de San Luisו- Kuurne-Brussel-Kuurne.

הדרג האחרון הינו 2.1 ו- 2.2  שפתוחים לתחרות אך ורק עבור דרג הפרו-קונטיננטל, קונטיננטל, נבחרות לאומיות, וקבוצות אזוריות. דוגמא למרוצים אלה הם: Paris–Troyesו- Tour de Normandie.

עם ריבוי הקבוצות, והתגברות ההגבלות שמוטלות על המארגנים, כמו למשל מגבלת 200 רוכבים למרוץ, נוצרה תחרות בין הקבוצות שנאבקות על הזכות לקבל הזמנה למרוצים או אישור להשתתף בהם. על מנת שמארגני תחרות ירשמו בלוח התחרויות השנתית הן מחויבות לרשום 5 קבוצות זרות לתחרות, שמרבית הרוכבים הן ממדינה זרה. תחרות לאומית יכולה לרשום עד 3 קבוצות זרות בלבד. 3 הקבוצות המדורגות ראשונות משתתפות באופן אוטומטי לכל מרוץ שהן נרשמות והמארגנים מחויבים להרשות להם להתחרות במידה והן נרשמו. בנוסף, כל רוכב שמנצח מרוצים או מסיים במקומות הראשונים, מוענק לו ניקוד אישי, הניקוד של כל הרוכבים משוכלל לניקוד הכללי של הקבוצה, ובסוף כל עונה מדורגות הקבוצות על בסיס כל הנקודות שצברו הרוכבים במהלך עונת התחרויות, כך שלקבוצה יש אינטרס להשתתף בכמה שיותר מרוצים על מנת לנסות לצבור כמה שיותר נקודות, מה שיבטיח להם השתתפות במרוצים שהם מעוניינים להשתתף.

2.jpg

אז איך מתקדמים מכאן?
הקבוצה תירשם למרוצים על פי תכנון מראש מבחינת מועדים, מסלולים, ותוואי המסלול המתאים לאופי הרוכבים והקבוצה, וגם לחשיפה התקשורתית המתקבלת. ברור כשיש שמות גדולים בקבוצה אז היא יותר אטרקטיבית למארגנים, מה שכרגע משחק לטובת הקבוצה הישראלית עם השם המחייב פטר סאגאן. לא מן הנמנע כי צירוף שם כזה גדול בעולם האופניים יהווה אטרקציה עבור מארגני המרוצים להזמין/ולרשום את הקבוצה למרוץ, כאשר השאיפה היא תמיד מבחינת המארגנים לקבל חשיפה תקשורתית גדולה ככל שניתן, ואיזה עוד רוכב יכול להיות אטרקציה יותר מפטר סאגאן?

בקבוצה הישראלית 4 רוכבים פולנים , רוכב צ'כי  וחמישה  רוכבים ישראלים. על הקבוצה נמנים: בן איינהורן, רועי גולדשטיין, גיא גבאי, עידו זילברשטיין, ויואב בר, כאשר יואב בר מקנה את מירב הנקודות על ניצחונו באליפות ישראל בנג"ש. רק לחמישה רוכבים ניסיון רכיבה קודם בקבוצת קונטיננטל, כאשר הגיל הממוצע של הקבוצה הוא 21.5 שנים. בטכס ההשקה של הקבוצה במעמד ראש עירית ירושלים ניר ברקת אמר מרגליות כי  בין תנאי הקבלה לקבוצה הוא גיל הרוכב שינוע לפיו בין גיל  21 ל-26  ושהרוכבים שירתו שירת מלא בצה"ל.

יצירת  המשכיות
מעטות הן הקבוצות שביססו את מעמדם לאורך שנים, כאשר הסיבה העיקרית נובעת מהקושי במציאת גורמי מימון לאורך השנים. דוגמא  לפעילותה של קבוצה כשכזו   שיכולה להיות מודל לקבוצה הישראלית היא קבוצת הרכיבה האיראנית Tabriz Petrochemical Teamאחת מארבע קבוצות איראניות. הקבוצה ממומנת על ידי חברת הפטרוכימיכלים הלאומית ונוסדה בשנת 2002, כאשר בשנת 2007/8 הפכה לקבוצת קונטיננטל מן המניין, כאשר בשנת 2014 כל רוכביה היו איראניים.  בשנת 2014 ניצח רוכב הקבוצה MirsamadHYPERLINK "http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Mirsamad_Pourseyedi&action=edit&redlink=1"HYPERLINK "http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Mirsamad_Pourseyedi&action=edit&redlink=1"Pourseyediאת ה- Tour deLangkawiמרוץ בין 10 שלבים שנערך במלזיה מרוץ בדרגת 2.HCואת הטור של יפן בן ה-6 שלבים, מרוץ בקטגוריה 2.2.
Wojtek_Migdal_after_intensive_stage.JPG

המרוץ המלזי מושך קבוצות פרו-טור רבות וטובות ובין המשתתפים במרוץ של 2014 ניתן היה לראות קבוצות כמו Astana Pro Team, BelkinHYPERLINK "http://www.procyclingstats.com/team/Belkin_Pro_Cycling_Team"-Pro Cycling Team, Orica HYPERLINK "http://www.procyclingstats.com/team/Orica_Greenedge"GreenEDGE, Team HYPERLINK "http://www.procyclingstats.com/team/Team_Katusha"KatushaHYPERLINK "http://www.procyclingstats.com/team/Team_Katusha", ו- TinkoffHYPERLINK "http://www.procyclingstats.com/team/Team_Tinkoff_saxo"- HYPERLINK "http://www.procyclingstats.com/team/Team_Tinkoff_saxo"Saxoכך שההישג של הרוכב האיראני וקבוצתו היוותה הישג מכובד למדי, כאשר הוא מתחרה עם קבוצות מהדרג הראשון מול רוכבים בעלי שם. בין זוכי העבר בטור המלזי, הקולומביאני Julián Arredondo, רוכב כיום בקבוצת Trek Factory Racingוזוכה חולצת המטפס בג'ירו האיטלקי לשנת 2014, כך שאפשר לראות בתחרות מקפצה לשורות הקבוצות הבכירות. 

לסיכום.
בתכנון נכון, השקעה ברוכבים תוך מתן תשתית היקפית של ציוד, אימונים וצוות ניהול מוביל, אפשר להגיע לתוצאות טובות.  המטרה תהא ליצור המשכיות על מנת להגיע להישגים, בטווח ארוך מילת המפתח היא סבלנות מתוך כוונה כי ההשקעה תניב את הפירות המיוחלים.

Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

galil_ole_small.jpg

3PERY.jpg